Seminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-SPL-2SEM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium |
Jednostka: | PS Logopedyczne |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Pełny opis: |
1) Profilaktyka logopedyczna w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym. 2) Diagnoza logopedyczna osób z zaburzeniami komunikacji językowej. 3) Terapia logopedyczna osób z zaburzeniami komunikacji językowej. |
Literatura: |
Paweł Lenar, Profesjonalna prezentacja multimedialna, wyd. Helion 2010. E. Czaplewska, St. Milewski (red.), Diagnoza logopedyczna (rozdział II, rozdział IV, rozdział V, rozdział VIII), Sopot 2012. T. Gałkowski, G. Jastrzębowska (red.), Logopedia. Pytania i odpowiedzi (rozdział VI, s. 429-477, s. 489-496, rozdział VIII, s. 633-687, s. 727-763), Opole 1999. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy słuchacz: 1) Ma wiedzę z zakresu prowadzenia postępowania diagnostycznego osób z zaburzeniami komunikacji językowej. 2) Zna metodykę postępowania terapeutycznego (narzędzia, techniki, metody, etapy i zasady terapii logopedycznej). 3) Ma wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej. W zakresie umiejętności słuchacz: 1) Umie prowadzić działania profilaktyczne z dzieckiem w wieku przedszkolnym. 2) Potrafi przeprowadzić postępowanie diagnostyczne z osobą z zaburzeniami komunikacji językowej i sformułować diagnozę logopedyczną wykorzystując różnorodne narzędzia, techniki i metody badawcze. 3) Potrafi zaprojektować i zrealizować program terapii logopedycznej z wykorzystaniem różnorodnych pomocy logopedycznych, w tym oprogramowania multimedialnego. 4) Potrafi przygotować profesjonalne pomoce logopedyczne własnego autorstwa do diagnozy i terapii logopedycznej osoby objętej opieką logopedyczną. W zakresie kompetencji społecznych słuchacz: 1. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności. 2. Umie nawiązać kontakt z osobami z zaburzeniami komunikacji językowej oraz ich rodzicami i opiekunami. 3. Przestrzega zasad etyki zawodowej. Sposoby weryfikacji: • ocena działań wykonywanych na zajęciach i w domu, • ocena prezentacji, • ocena egzaminu dyplomowego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem różnorodnych metod i technik dydaktycznych: wykładu, konsultacji, metody heurystycznej, metody projektu. Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie i egzamin ustny (prezentacja pracy). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.