Judaism: history and present
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-MS1-3PF30 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Judaism: history and present |
Jednostka: | Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | The purpose of this course is to introduce students to a world of jewish religion. We'll focus on historical issues and circumstances in order to understand the genesis of the particular religion (monotheism) and its influence on the shaping of the european culture. The goal is to achieve the competences to interpret both historical and contemporary manifestations of the religion of the Jews. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Fakultatywny Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk o kulturze i religii, dyscyplina – nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: I rok/semestr II (studia drugiego stopnia) Wymagania wstępne: brak Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin konwersatorium. Metody dydaktyczne: Wykład problemowy z elementami dyskusji, prezentacje multimedialne, konsultacje. Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta Rodzaje aktywności: – udział w wykładach – 30 godzin; – przygotowanie do wykładów – 20 godzin; – przygotowanie do zaliczenia – 20 godziny; – konsultacje – 5 godziny; Razem 75 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS |
Literatura: |
S. Schama, Historia Żydów, Poznań 2016 M. Rosik, Kościół a synagoga, Wrocław 2016 D. de la Maisonneuve, Judaizm, Warszawa 2010 J. Ochman, Średniowieczna filozofia żydowska, Kraków 1995 G. Scholem, O podstawowych pojęciach judaizmu, Warszawa 2015 M. Wodziński, Chasydyzm. Wszystko, co najważniejsze, Kraków-Budapeszt-Syrakuzy 2019 |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza studentek i studentów - znają podstawowe pojęcia odnoszące się do religii judaistycznej - znają główne sposoby wyrażania wiary i ich znaczenie w judaizmie - rozumieją różnice pomiędzy poszczególnymi odłamami judaizmu 2. Umiejętności studentek i studentów - poprawnie stosują poznana terminologię i pojęcia 3. Kompetencje studentek i studentów - rozumie znaczenie religii judaistycznej w społeczności żydowskiej w Polsce i na świecie |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. - aktywny udział w zajęciach - znajomość zadanych lektur - przygotowanie prezentacji na zadany temat |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.