University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Elementy socjologiczne w coachingu i pracy trenera

General data

Course ID: 0500-SS1-2CPT
Erasmus code / ISCED: 14.2 The subject classification code consists of three to five digits, where the first three represent the classification of the discipline according to the Discipline code list applicable to the Socrates/Erasmus program, the fourth (usually 0) - possible further specification of discipline information, the fifth - the degree of subject determined based on the year of study for which the subject is intended. / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Elementy socjologiczne w coachingu i pracy trenera
Organizational unit: (in Polish) Instytut Socjologii i Kognitywistyki
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

(in Polish) specjalistyczne

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami wykorzystania wiedzy socjologicznej, metod i narzędzi badawczych wykorzystywanych na gruncie socjologii, w pracy coacha i trenera.

Bibliography: (in Polish)

1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017

2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009

3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005

4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016

5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015

6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997

7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007

8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013

9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009

Learning outcomes: (in Polish)

1. STUDENT ma wiedzę na temat kulturowych, społecznych i instytucjonalnych uwarunkowań procesów komunikacyjnych K_W10

sposób weryfikacji: kolokwium zaliczeniowe

2. ma wiedzę o mechanizmach poznawczych komunikacji społecznej i kulturowej K_W14

sposób weryfikacji: kolokwium zaliczeniowe

3. zna teorie psychologiczne podstawowych czynności poznawczych i procesów komunikacyjnych K_W18

sposób weryfikacji: kolokwium zaliczeniowe

4. posługuje się terminologią, pojęciami i teoriami specyficznymi dla dyscyplin wchodzących w skład kognitywistyki K_U01

sposób weryfikacji: praca w grupie; dyskusja podczas zajęć; zadania praktyczne

5. ma umiejętność analizy zmiennych psychologicznych w przebiegu procesów poznawczych i komunikacyjnych K_U12

sposób weryfikacji: aktywność podczas zajęć; praca w małych grupach

6. posługuje się różnorodnymi kodami w komunikacji społecznej i międzykulturowej K_U14

sposób weryfikacji: przygotowanie i prezentacja referatu

7. potrafi współdziałać w grupach oraz interdyscyplinarnych zespołach badawczych, przyjmując w nich różne role K_K03

sposób weryfikacji: praca w małych grupach podczas zajęć

8. dobiera właściwe metody służące do rozwiązania zadań praktycznych – poznawczych i komunikacyjnych K_K04

sposób weryfikacji: praca w małych grupach

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie odbywa się na podstawie:

a) Obecności na zajęciach, która jest obowiązkowa. Dopuszcza się 2 nieobecności. Większą liczbę nieobecności trzeba zaliczyć u prowadzącej w ciągu 1 tygodnia od nieobecności. Zaliczenie odbywa się na dyżurze i polega na wykazaniu się znajomością i rozumieniem zadanych na dane zajęcia tekstów. Opuszczenie ponad 5 zajęć skutkuje brakiem zaliczenia ćwiczeń.

b) Wejściówek: krótkiego, pisemnego sprawdzenia znajomości tekstów obowiązkowych. Zaplanowano wejściówkę na każdych ćwiczeniach. Za każdą wejściówkę student może otrzymać 1,5 pkt. Nie zaliczenie wejściówki powoduje utratę 1,5 punktu.

c) Prezentacji: Podczas warsztatów każdy student ma obowiązek wykonania i przedstawienia prezentacji:

• prezentacja jest przygotowywana z tekstów obowiązkowych oraz dobranych przez studentów; materiały dobrane przez studentów mogą mieć charakter publicystyczny oraz www;

• studenci są zobowiązani do wykorzystania źródeł internetowych;

• studenci są zobowiązani do wykorzystania łącznie co najmniej 3 materiałów dodatkowych;

• materiały dobrane przez studentów są obowiązkowym elementem prezentacji, ich celem jest przedstawienie omawianych zagadnień w praktyce;

• czas trwania wypowiedzi nie powinien przekraczać 15/20 minut;

• pamiętaj o podaniu bibliografii!

Za prezentację student może otrzymać maksymalnie 15 punktów, na liczbę punktów wpływają:

- treść: czy w prezentacji wykorzystano najważniejsze pojęcia/zagadnienia poruszone w materiałach od prowadzącej (0-5),

- dobór materiałów własnych (adekwatność i różnorodność doboru materiału) (0-5),

- komunikacja: czy prezentacja została przedstawiona w sposób czytelny i ciekawy dla słuchaczy, czy osoba referująca była komunikatywna, czy prezentacja nie była czytana, czy konspekt prezentuje najważniejsze treści, w sposób zrozumiały i atrakcyjny dla odbiorcy (0-5);

d) Pracy na zajęciach: podczas warsztatów studenci wykonają różne prace samodzielne/w grupie. Każda praca zostanie oceniona, różna będzie liczba punktów za poszczególne ćwiczenia. Maksymalnie do zdobycia 15 pkt. Na zajęciach studenci będą wykonywać wiele prac warsztatowych. Proszę każdego studenta o założenie własnej teczki/koszulki na materiały ćwiczeniowe.

e) Kolokwium – w ramach kolokwium studenci dostaną do rozwiązania test + case study

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)