Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Advanced Programming

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-IS1-2PZ#a
Kod Erasmus / ISCED: 11.101 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0541) Matematyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Advanced Programming
Jednostka: Instytut Informatyki.
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Objectives of the course: To teach advanced techniques and programming mechanisms used today. To teach how to use them in practice

to implement structurally correct and effective object-oriented programs. The basic language learned and used during classes is Java.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Course profile: General Academic

Form of study: Full-time studies

Course type: Obligatory

Year/semester of study: 2 / 3

Prerequisites (sequential system of courses and exams): Items introducing: Introduction to Structural Programming, Introduction to Object-

Oriented Programming,

Lecture: 30 Laboratory classes: 45

Teaching methods: Lectures, laboratory classes

ECTS credits: 5

Balance of student workload:

Class attendance:

- lecture 30h

- laboratory classes 45h

Course preparation:

- lecture 15h

- laboratory classes 15h

Literature study: 5h

Reports, homeworks: 10h

Preparation for tests: 6h

Preparation for the exam: 10h

Exam duration: 2h

Individual consultation with the teacher: 3h

Student workload:

Direct interaction with the teacher: 80, 2 ECTS

Practical exercises: 70, 2 ECTS

Literatura: (tylko po angielsku)

Bibliography:

Bruce Eckel - Thinking in Java, 3rd Edition

On-line documentation

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Learning outcomes of the course:

He knows and understands basic object-oriented techniques: data abstraction, encapsulation, inheritance, polymorphism. K_W04, K_W05

He knows advanced programming techniques (using library classes, redefining standard methods from the Java Object class, using

interfaces, throwing, capturing and handling exceptions, defining and using generalized classes and collections, serialization, unit testing, generating documentation). K_W04, K_W05

He knows the assumptions and characteristics of basic object-oriented design patterns. K_W03, K_W04, K_W05

He can create object-oriented mapping of the problem domain with the realization of relationships between conceptual classes

(specialization / generalization, aggregation and composition). K_U06, K_U07, K_U08, K_U24

He can use in practice (to implement structurally correct, easy-to-maintain and effective object-oriented programming) advanced objectoriented

programming (using library classes, redefining standard methods from the Java Object class, using interfaces, throwing, defining

and handling exceptions, defining and using generalized classes and collections, serialization, unit testing, generating documentation).

K_U06, K_U07, K_U08, K_U24

He can capture the basic design patterns in the problem domain, design and implement them. K_U06, K_U08, K_U15, K_U24

It is able to define the competencies of the developer-class designer and client-programmer and use programming techniques to enable

and facilitate the cooperation of many developers at different levels of interaction. K_K02, K_K03

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Form of assessment: exam

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)