Wstęp do programowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-MS1-1WDP |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.301
|
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do programowania |
Jednostka: | Instytut Matematyki. |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z róznymi typami języków programowania. Zapoznanie studentów z podstawowymi konstrukcjami języka wysokiego poziomu. Umiejętnosć układania algorytmów o zadanej specyfikacji. Umiejętność zapisywania algorytmów w języku Pascal. Umiejętność testowania i uruchamiania prostych programów o rozmiarze rzędu 100 wierszy kodu. |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Przedmiot obowiązkowy Dziedzina: nauki matematyczne, dyscyplina: matematyka Rok studiów: 1, semestr: 2 Prerekwizyty: Wstęp do matematyki wykład 30 godz. laboratorium 30 godz. Metody dydaktyczne: wykłady, konsultacje, praca nad projektem, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Punkty ECTS: 6 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach15x2h = 30h udział w laboratoriach 7x4h + 2h(instruktażu) = 30h przygotowanie do zajęć 7x3h = 21h dokończenie rozwiązywania zadań rozpoczętych na ćwiczeniach i opracowanie w domu notatek po odbytych zajęciach (wykładach, ćwiczeniach) 7x2h = 14h udział w konsultacjach 5x1h = 5h realizacja zadań projektowych 40h = 40h przygotowanie projektu zaliczeniowego 15h = 15h Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 65 godzin, 2 ECTS nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 125 godzin, 4 ECTS |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu: Wie czym jest zintegrowane środowisko programowania, zna strukturę programowania oraz zna podstawowe konstrukcje języka wysokiego poziomu (Pascal) - K_W08, K_W01 Potrafi opisywać szczegóły semantyczne instrukcji warunkowych i instrukcji iteracyjnych za pomocą schematów blokowych oraz umie ułożyć algorytm zgodny ze specyfikacją i zapisać go w języku Pascal - K_U25, K_U26, K_W06, K_W08, K_U04, K_U06 Potrafi skompilować, uruchomić i testować napisany samodzielnie program (o rozmiarze rzędu 10-ciu wierszy kodu), wykorzystując środowisko zintegrowane dla wybranego języka programowania wysokiego poziomu (np. Lazarus) - K_U27, K_W08 Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrafi pracować zespołowo, rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter - K_K01, K_K03, K_W03, K_W08 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.