Wstęp do logiki i teorii mnogości
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-SPM-WLTM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do logiki i teorii mnogości |
Jednostka: | Instytut Matematyki. |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zapoznanie z podstawowymi pojęciami logiki i teorii mnogości. Umiejętność rozwiązywania prostych zadań w zakresie poznanych treści kształcenia. |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki. Forma studiów: niestacjonarne. Przedmiot: obowiązkowy. Obszar: nauki ścisłe, dziedzina: nauki matematyczne, dyscyplina: matematyka. Rok studiów: 1, Semestr: 1. Prerekwizyty: brak. Wykład: 10 godz., Ćwiczenia: 10 godz. Metody dydaktyczne: wykłady, ćwiczenia rachunkowe, praca w grupach, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych. Punkty ECTS: 3. Bilans nakładu pracy słuchacza: udział w wykładach: 10 godz. udział w ćwiczeniach: 10 godz. przygotowanie do ćwiczeń: 20 godz. rozwiązanie zadań domowych: 15 godz. przygotowanie do kolokwium: 20 godz. Łącznie: 75 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy słuchacza związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 20 godz., 0,8 pkt ECTS. nakład pracy słuchacza związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 65 godz., 2,6 pkt ECTS. |
Literatura: |
H. Rasiowa, Wstęp do matematyki współczesnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002. W. Guzicki, P. Zakrzewski, Wstęp do matematyki. Wprowadzenie do teorii mnogości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. K.A. Ross, Ch.R.B. Wright, Matematyka dyskretna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu: Umie ocenić logiczną prawdziwość zdania. - SP6_WG01, SP6_WG02, SP6_WG03, SP6_WG04, SP6_WG05, SP6_WK01, SP6_UW01, SP6_UW02, SP6_UW03, SP6_UW04, SP6_UW12, SP6_UK01, SP6_UK04, SP6_UU01, SP6_KK01. Potrafi przeprowadzić prosty formalny dowód. - SP6_WG01, SP6_WG02, SP6_WG03, SP6_WG04, SP6_WG05, SP6_WK01, SP6_UW01, SP6_UW02, SP6_UW03, SP6_UW04, SP6_UW12, SP6_UK01, SP6_UK04, SP6_UU01, SP6_KK01. Zna definicję relacji między zbiorami. Potrafi wskazać różnice między pojęciami relacji i funkcji. Zna cechy i przykłady relacji równoważności, porządku. - SP6_WG01, SP6_WG02, SP6_WG03, SP6_WG04, SP6_WG05, SP6_UW01, SP6_UW02, SP6_UW03, SP6_UW04, SP6_UW12, SP6_UK01, SP6_UK04, SP6_UU01, SP6_KK01. Mając daną funkcję umie ją scharakteryzować. - SP6_WG01, SP6_WG02, SP6_WG03, SP6_WG04, SP6_WG05, SP6_UW01, SP6_UW02, SP6_UW03, SP6_UW04, SP6_UW12, SP6_UK01, SP6_UK04, SP6_UU01, SP6_KK01. Potrafi sprawdzić równoliczność zbiorów. - SP6_WG01, SP6_WG02, SP6_WG03, SP6_WG04, SP6_WG05, SP6_UW01, SP6_UW02, SP6_UW03, SP6_UW04, SP6_UW12, SP6_UK01, SP6_UK04, SP6_UU01, SP6_KK01. |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia przedmiotu - zaliczenie na ocenę. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.