Proseminarium - Historia prawa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-PS5-4PROHP | Kod Erasmus / ISCED: |
10.004
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium - Historia prawa | ||
Jednostka: | Wydział Prawa. (do 30.09.2019) | ||
Grupy: |
5L stac.jednolite magisterskie studia prawnicze - seminaria |
||
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać ogólną wiedzę z zakresu: - historii ustroju i prawa polskiego - powszechnej historii ustroju i prawa - prawa rzymskiego oraz ogólną orientację w systemie współczesnego prawa polskiego, nabytą podczas dotychczasowej nauki na studiach prawniczych. |
||
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
||
Skrócony opis: |
Zapoznanie studenta z metodologią prowadzenia badań. Przygotowanie wstępnej koncepcji pracy, w tym: • problemy metodologiczne związane z pisaniem pracy magisterskiej • zasady prowadzenia kwerendy bibliotecznej • kwestie techniczne dotyczące pisania pracy magisterskiej • ochrony własności intelektualnej • wybór instytucji będącej przedmiotem analizy w pracy magisterskiej • przygotowanie wstępnej koncepcji pracy magisterskiej |
||
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów –stacjonarne Rodzaj przedmiotu – proseminarium magisterskie Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki społeczne/ nauki prawne Rok studiów/semestr – IV/sem. I Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 26 h proseminarium magisterskie Metody dydaktyczne – wykład, prezentacja, dyskusja, konsultacje Punkty ECTS – 4 Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 26 godz., przygotowanie do zajęć i skonstruowanie koncepcji pracy 50 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 23 godz., egzamin 1 godz. Razem: 100 godz., co odpowiada 4 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS. |
||
Literatura: |
• Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001 • E. Babie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004, • J. Szumski, Wstęp do badań i technik badań społecznych, Kraków 1999, • R. Zenderowski, Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004 • S. Urban, W. Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2003 • K. Wójcik, Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich). Warszawa 2002 • J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2001 • B. Wierzbicki (red.) Praca magisterska - od irytacji do satysfakcji, Białystok 2001 • J. Majchrzak, T. Mendel, Metoda pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1999 |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza K_W08 - zna i rozumie terminologię właściwą dla poszczególnych dyscyplin prawa; K_W12- zna metody i narzędzia, w tym techniki, pozyskiwania danych właściwych dla nauk prawnych, metody badawcze stosowane w naukach prawnych; K_W13 - zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu prawa własności intelektualnej; rozumie konieczność należytej ochrony własności intelektualnej i zarządzania jej zasobami . Umiejętności: K_U04 - Rozumie i potrafi dokonać samodzielnej analizy przyczyn i przebiegu zmian zachodzących w prawie; poddaje merytorycznej ocenie wybrane regulacje, wykorzystując metody badawcze stosowane w naukach prawnych; K_U06 - Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów prawnych, spraw niejednoznacznych interpretacyjnie; potrafi wskazać możliwe rozwiązania, z zachowaniem norm etycznych; K_U07 - Potrafi prognozować zmiany w prawie, wykorzystując metody badawcze stosowane w naukach prawnych; K_U09 - Posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych dotyczących materii prawnej oraz zagadnień z pogranicza prawa i wybranych innych dziedzin nauki, wykorzystując przy tym zdobytą wiedzę teoretyczną, korzystając z materiałów pozyskanych samodzielnie . Kompetencje społeczne: K_K03 - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaleczenia przedmiotu jest przygotowanie wstępnej koncepcji pracy magisterskiej w formie pisemnej oraz prezentacja jej podstawowych założeń w formie referatu wygłoszonego przez studenta podczas zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 28 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Piotr Fiedorczyk | |
Prowadzący grup: | Piotr Fiedorczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | proseminaria magisterskie |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zapoznanie studenta z metodologia prowadzenia badań. Przygotowanie wstępnej koncepcji pracy. • problemy metodologiczne związane z pisaniem pracy magisterskiej • zasady prowadzenia kwerendy bibliotecznej • kwestie techniczne dotyczące pisania pracy magisterskiej • ochrony własności intelektualnej • wybór instytucji będącej przedmiotem analizy w pracy magisterskiej • przygotowanie wstępnej koncepcji pracy magisterskiej | |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów –stacjonarne Rodzaj przedmiotu – proseminarium magisterskie Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki społeczne/ nauki prawne Rok studiów/semestr – IV/sem. I Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 28 h proseminarium magisterskie Metody dydaktyczne – wykład, prezentacja, dyskusja, konsultacje Punkty ECTS – 5 Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 28 godz., przygotowanie do zajęć i skonstruowanie koncepcji pracy 62,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 33,5 godz., egzamin 1 godz. Razem: 125 godz., co odpowiada 5 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 62,5 godzin, co odpowiada 2,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 62,5 godz., co odpowiada 2,5 pkt ECTS. | |
Literatura: |
• Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001 • E. Babie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004, • J. Szumski, Wstęp do badań i technik badań społecznych, Kraków 1999, • R. Zenderowski, Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004 • S. Urban, W. Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2003 • K. Wójcik, Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich). Warszawa 2002 • J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2001 • B. Wierzbicki (red.) Praca magisterska - od irytacji do satysfakcji, Białystok 2001 • J. Majchrzak, T. Mendel, Metoda pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1999 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 26 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Piotr Fiedorczyk | |
Prowadzący grup: | Piotr Fiedorczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | proseminaria magisterskie |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zapoznanie studenta z metodologią prowadzenia badań. Przygotowanie wstępnej koncepcji pracy, w tym: • problemy metodologiczne związane z pisaniem pracy magisterskiej • zasady prowadzenia kwerendy bibliotecznej • kwestie techniczne dotyczące pisania pracy magisterskiej • ochrony własności intelektualnej • wybór instytucji będącej przedmiotem analizy w pracy magisterskiej • przygotowanie wstępnej koncepcji pracy magisterskiej | |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów –stacjonarne Rodzaj przedmiotu – proseminarium magisterskie Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki społeczne/ nauki prawne Rok studiów/semestr – IV/sem. VII Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 26 h proseminarium magisterskie Metody dydaktyczne – wykład, prezentacja, dyskusja, konsultacje Punkty ECTS – 4 Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 26 godz., przygotowanie do zajęć i skonstruowanie koncepcji pracy 50 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 24 godz. Razem: 100 godz., co odpowiada 4 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS. | |
Literatura: |
• Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001 • E. Babie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004, • J. Szumski, Wstęp do badań i technik badań społecznych, Kraków 1999, • R. Zenderowski, Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004 • S. Urban, W. Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2003 • K. Wójcik, Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich). Warszawa 2002 • J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2001 • B. Wierzbicki (red.) Praca magisterska - od irytacji do satysfakcji, Białystok 2001 • J. Majchrzak, T. Mendel, Metoda pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1999 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.