Pełny opis: |
<tbody>
Elementy składowe sylabusu |
Opis
|
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek |
Wydział Pedagogiki i Psychologii UwB |
Nazwa kierunku studiów |
Pedagogika, specjalność animacja kultury z arteterapią |
Poziom kształcenia |
Studia pierwszego stopnia. |
Profil studiów |
Ogólnoakademicki |
Forma studiów |
stacjonarne |
Kod przedmiotu |
0800-AS1-3HIS |
Język przedmiotu |
Polski |
Rodzaj przedmiotu |
Obowiązkowy, w grupie przedmiotów humanistyczno-społecznych, moduł M_2. |
Rok studiów /semestr |
III rok, semestr VI |
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów)
|
Znajomość historii powszechnej i historii Polski na poziomie maturalnym, znajomość zagadnień sztuki europejskiego kręgu kulturowego na poziomie maturalnym i antropologicznych podstaw kulturoznawstwa ( z I roku studiów w semestrze I). |
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć |
Wykłady 15 godzin i ćwiczenia 15 godzin |
Założenia i cele przedmiotu |
Celem wykładów jest przedstawienie studentom podstawowych problemów związanych ze sztuką europejską epoki starożytnej, wieków średnich i ery nowożytnej. Ćwiczenia z kolei są poświęcone analizie wybranych zjawisk sztuki nowoczesnej (głownie sztuki awangardowej I połowy XX w.) i współczesnej. Dziedzina sztuki jest tu prezentowana w perspektywie kulturoznawczej – jako świadectwo przeobrażeń kultury i jednocześnie z ukazaniem jej kulturowych funkcji. |
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu |
Wykład i ćwiczenia są ilustrowane slajdami. Forma zaliczenia ćwiczeń: udział w zajęciach, przygotowanie prezentacji i napisanie rozprawy na zadany temat. Forma zaliczenia wykładu: egzamin pisemny. |
<tbody>
Efekty kształcenia[i] |
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia |
1. Studenci zdobywają wiedzę na temat najważniejszych zjawisk europejskiej kultury artystycznej w ujęciu historycznym. |
K_W10; K_W11; K_W14; K_W15; K_W18 |
2. Studenci potrafią powiązać zjawiska artystyczne z różnymi aspektami kultury w znaczeniu szerokim;
- potrafią odróżnić dzieło sztuki od tego, co nim nie jest;
- na podstawie cech estetycznych dzieła potrafią powiązać je z konkretną epoką historyczną;
- potrafią analizować formalne cechy dzieła sztuki i interpretować jego treść;
- potrafią odczytać dzieło sztuki jako charakterystyczny dla danej epoki „tekst kultury”; |
K_U010
K_U07; K_U011
K_U17
K_U06
K_U05 |
3. Zdobyta wiedza i umiejętności stanowić mają podstawę kompetencji kulturoznawcy jako humanisty. |
K_K01; K_K02; K_K03; K_K04 itd. |
<tbody>
Punkty ECTS |
3 |
Bilans nakładu pracy studenta[ii] |
Udział w wykładach i zajęciach: 2 godz. x 5 = 10 godz. Uczestnictwo w wernisażach i zaznajamianie się z wystawami w lokalnych galeriach i muzeach: 15 godz. Udział w konsultacjach związanych z zajęciami: 1 x 0,5 godz. = 0,5godz. Samodzielne studiowanie, przygotowanie do egzaminu i obecność na nim.= 74,5 godz. |
Wskaźniki ilościowe |
Nakład pracy studenta związany z zajęciami[iii]: |
Liczba godzin |
Punkty ECTS |
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela |
10,5 |
0,3 |
o charakterze praktycznym |
89,5 |
3,7 |
<tbody>
Data opracowania: |
06.02.2016 |
Koordynator przedmiotu: |
Dr hab. Andrzej Kisielewski |
<hr /> [i]
Opis zakładanych efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, z uwzględnieniem form zajęć. Uwzględnia się tylko efekty możliwe do sprawdzenia (mierzalne / weryfikowalne).
[ii] Przykładowe rodzaje aktywności: udział w wykładach, ćwiczeniach, przygotowanie do zajęć, udział w konsultacjach, realizacja zadań projektowych, pisanie eseju, przygotowanie do egzaminu. Liczba godzin nakładu pracy studenta powinna być zgodna z przypisanymi do tego przedmiotu punktami ECTS wg przelicznika : 1 ECTS – 25÷30 h.
[iii] Zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela są to tzw. godziny kontaktowe (również te nieujęte w rozkładzie zajęć, np. konsultacje lub zaliczenia/egzaminy). Suma punktów ECTS obu nakładów może być większa od ogólnej liczby punktów ECTS przypisanej temu przedmiotowi.
|