Komunikacja międzykulturowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-N2-1YGLC |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja międzykulturowa |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Realizując zajęcia z przedmiotu komunikacja międzykulturowa prowadzący stawia przed sobą następujące cele: - zdobycie przez studenta wiedzy dotyczącej struktury procesu komunikowania przy uwzględnieniu różnicy kulturowej -- wskazanie na rolę wspólnoty kodu w procesie komunikowania - zapoznanie studenta z barierami kulturowymi w komunikacji - wskazanie na dynamikę zmian w komunikacji w relacji do procesów globalizacyjnych - budowanie umiejętności postrzegania komunikacji jako narzędzia integracji społecznej - wskazywanie na znaczenie kompetencji komunikacyjnych |
Skrócony opis: |
Komunikacja międzykulturowa rozumiana jako zestaw założeń do komunikowania się w sytuacji społecznej angażującej co najmniej dwa kulturowo zdefiniowane kody,pozwala studentom poprzez budowanie wiedzy o strukturze i dynamice oraz zależnościach komunikacji społecznej podwyższać kompetencje komunikacyjne. |
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki forma studiów: niestacjonarne rodzaj przedmiotu:przedmiot obowiązkowy dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika rok studiów/semestr: 1 rok, semestr 2 Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 10 godz wykład; 8 godz ćwiczenia metody dydaktyczne: wykład, dialogu punkty ECTS:4 bilans nakładu pracy studenta:udział w wykładach: 10 godz; udział w ćwiczeniach 8 godz; przygotowanie do zajęć 50 godz; przygotowanie do egzaminu 30. wskaźniki ilościowe: |
Literatura: |
E. Griffin; Podstawy komunikacji społecznej J. Fiske: Wprowadzenie badań nad komunikowaniem Sobecki M.,Komunikacja międzykulturowa w perspektywie pedagogicznej. Warszawa 2016 |
Efekty uczenia się: |
K_W09 ma uporządkowaną wiedzę o społecznych uwarunkowaniach procesów komunikacyjnych K_U05 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście komunikacji społecznej z perspektywy wybranych koncepcji teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi K_K03 docenia znaczenie wiedzy z zakresu komunikacji społecznej dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu komunikacji i budowania warsztatu pracy pedagoga |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach; aktywność na zajęciach;kolokwium Wykład, metoda dialogu - dyskusja |
Praktyki zawodowe: |
v |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.