Psychopedagogiczne podstawy edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-PIWS1-2GHA |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Psychopedagogiczne podstawy edukacji |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Psychopedagogiczne podstawy edukacji dziecka SYLABUS A. Informacje ogólne Elementy składowe sylabusu Opis Nazwa jednostki prowadzącej kierunek Wydział Pedagogiki i Psychologii Nazwa kierunku studiów Pedagogika Poziom kształcenia Studia pierwszego stopnia Profil studiów Ogólnoakademicki Forma studiów Stacjonarne Kod przedmiotu 0800-PIWS1-2GHA Język przedmiotu Polski Rodzaj przedmiotu M 5 – obowiązkowy Rok studiów /semestr II / 4 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Podstawy pedagogiki, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 30 h 15 – Wykłady 15 – Ćwiczenia Założenia i cele przedmiotu Poznawanie współczesnych koncepcji edukacji promujących stymulowanie rozwoju dziecka. Konstruowanie wiedzy osobistej i publicznej na temat tworzenia psychopedagogicznych warunków do podejmowania różnorodnej aktywności i uczenia się dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Specyfika i rodzaje uczenia się w teorii psychologii i pedagogiki konstruktywistycznej. Podmiotowość i pełnomocność dziecka w edukacji. Teoretyczne podstawy rozwijania kompetencji kluczowych i tworzenie warunków do ich nabywania w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Analizowanie gotowych projektów i autorskie projektowanie działań z dziećmi zgodnie z uzyskaną wiedzą naukową. Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu Wykłady, ćwiczenia, konsultacje Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin pisemny, praca pisemna, aktywność Efekty kształcenia Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia 1. Posiada uporządkowaną wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat współczesnych koncepcji promujących aktywność własną dziecka, autonomiczne uczenie się, motywację wewnętrzną i poczucie podmiotowości. K_W04, K_W09 2. Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii rozwoju człowieka i pedagogiki ogólnej w celu analizy i interpretacji problemów wspierania dziecka w rozwoju. K_U02, K_U10 3. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę o tworzeniu psychopedagogicznych podstaw do uczenia się i rozwoju dziecka i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii. K_U14, K_U04 4. Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne zgodnie z najnowszą wiedzą K_K08 5. Odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych i osobistego rozwoju w roli nauczyciela K_K02 Punkty ECTS 4 Bilans nakładu pracy studenta Udział w wykładach – 15 godz.; udział w ćwiczeniach – 15 godz., przygotowywanie się do zajęć – 30; udział w konsultacjach – 15 godz.; analiza i krytyczna ocena projektów działań edukacyjnych - 20 godz; udział w zaliczeniu i egzaminie – 5 godz.; Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : Liczba godzin Punkty ECTS wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 2 o charakterze praktycznym 50 2 Data opracowania: Koordynator przedmiotu: dr hab. Janina Uszyńska-Jarmoc, prof. UwB |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.