Kod przedmiotu: |
0800-SPO-8HBA |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. /
(0110) Pedagogika
Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO. |
Nazwa przedmiotu: |
Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej, wychowawczej i klinicznej |
Jednostka: |
Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: |
|
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS: - roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
- tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
- 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
- tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
- nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
zobacz reguły punktacji
|
Język prowadzenia: |
polski
|
Rodzaj przedmiotu: |
obowiązkowe
|
Założenia (opisowo): |
Zapoznanie z zagadnieniami psychologii rozwojowej, wychowawczej i klinicznej.
Zapoznanie z problematyką inteligencji (diagnoza i typy inteligencji, niepełnosprawność intelektualna).
Przedstawienie wybranych praktycznych zastosowań psychologii rozwojowej, wychowawczej i klinicznej w odniesieniu do dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych.
|
Pełny opis: |
Elementy składowe sylabusu |
Opis
|
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek |
Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstoku |
Nazwa kierunku studiów |
Pedagogika |
Poziom kształcenia |
Studia podyplomowe |
Forma studiów |
Niestacjonarne |
Kod przedmiotu |
0800-SPO-7HBA |
Język przedmiotu |
Język polski |
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów)
|
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć |
Wykład, 10 godzin
|
Założenia i cele przedmiotu |
Zapoznanie z zagadnieniami psychologii rozwojowej, wychowawczej i klinicznej.
Zapoznanie z problematyką inteligencji (diagnoza i typy inteligencji, niepełnosprawność intelektualna).
Przedstawienie wybranych praktycznych zastosowań psychologii rozwojowej, wychowawczej i klinicznej w odniesieniu do dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych.
Uwrażliwienie na konieczność zindywizualizowanego podejścia (uwzględnienie uwarunkowań rozwojowych, wychowawczych i klinicznych) |
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu |
wykład; zaliczenie na ocenę
|
Efekty kształcenia |
Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia i sposób weryfikacji |
ma uporządkowaną wiedzę na temat wybranych zagadnień psychologii rozwojowej, wychowawczej i klinicznej |
SP6_WG01sposób weryfiacji: obecność na zajęciach; ocena aktywności w trakcie zajęć |
posiada wiedzę dotyczącą rozwoju dziecka w aspekcie biologicznym, wychowawczym i klinicznym oraz wiedzę na temat biopsychospołecznych podstaw podstaw kształcenia i wychowania, rozumie istotę dysfunkcji, a także normy i patologii |
SP6_WG02sposób weryfiacji: obecność na zajęciach; ocena aktywności w trakcie zajęć |
ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania i racjonalnego oceniania złożonych sytuacji pedagogicznych uczniów oraz potrafi stosować pomoc w przypadku problemów rozwojowych, wychowawczych i klinicznych |
SP6_UG027sposób weryfiacji: obecność na zajęciach; ocena aktywności w trakcie zajęć |
rozumie potrzeby niepełnosprawnych uczniów, jest wrażliwy na ich psychologiczne, fizyczne i społeczne problemy, prezentuje postawę szacunku i zrozumienia |
SP6_KK018sposób weryfiacji: obecność na zajęciach; ocena aktywności w trakcie zajęć |
ma świadomość konieczności zindywidualizowanego podejścia do ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
SP6_KK02sposób weryfiacji: obecność na zajęciach; ocena aktywności w trakcie zajęć |
Punkty ECTS |
2 |
Bilans nakładu pracy studenta |
Rodzaj aktywności |
Liczba godzin |
|
Udział w wykładach |
10h |
Ugruntowanie wiedzy (samodzielna lektura) |
35h |
Udział w konsultacjach związanych z zajęciami |
2h |
Razem |
47h |
Wskaźniki ilościowe |
Nakład pracy studenta związany z zajęciami |
Liczba godzin |
Punkty ECTS |
|
Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela |
10h+2h = 12h
|
0,5 |
|
O charakterze praktycznym |
-
- |
- |
|