Prawne podstawy resocjalizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ZS1-3BAA | Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Prawne podstawy resocjalizacji | ||
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii | ||
Grupy: |
Moduł specjalnościowy - stac. I stop. Pedagogika |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Emilia Truskolaska | |
Prowadzący grup: | Emilia Truskolaska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dominik Hryszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Dominik Hryszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką prawnych podstaw resocjalizacji oraz aktów normatywnych regulujących proces resocjalizacji w warunkach wolnościowych i instytucjach o charakterze totalnym. | |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: Pedagogika resocjalizacyjna Rok studiów/semestr: III rok studiów I stopnia, 5 semestr Wymagania wstępne: zaliczenie i wiedza z zakresu przedmiotu: pedagogika resocjalizacyjna Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin wykładów Metody dydaktyczne: Wykład Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach – 30h Udział w konsultacjach – 5h Przygotowanie do wykładów – 10h Przygotowanie do kolokwium – 15h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 o charakterze praktycznym - 30 (2 punkty ECTS) | |
Literatura: |
Kuć M., Prawne podstawy resocjalizacji, Wyd. C. H. Beck, Warszawa 2011. Czarnomorski M., Kaliszczak M., Kusztal J., Marzec D., Elementy prawa dla pedagogów, Kraków-Częstochowa 2003. Pawela S., Prawo karne wykonawcze, Wolters, Warszawa 2007. Jamroz A. (red.), Wstęp do prawoznawstwa, Białystok 2007. Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Wyd. APS, Warszawa 2005. Urban B., Stanik J.M. (red.), Resocjalizacja, PWN, Warszawa 2007 Bałandynowicz A., Probacja. Resocjalizacja z udziałem społeczeństwa, Warszawa 2006. Jaworska A. (red.), Resocjalizacja. Zagadnienia prawne, społeczne i metodyczne, Wyd. Impuls, Kraków 2009. Jasiński Z., Widelak D., Polska resocjalizacja i więziennictwo. Konteksty – praktyki – studia, Opole 2009. Gajdus D., Gronowska B., Europejskie Standardy Traktowania Więźniów - rekonstrukcja standardów oraz ich znaczenie dla prawa i praktyki penitencjarnej, Toruń 1998. Ciosek M., Człowiek w obliczu izolacji więziennej, Gdańsk 1996. Ustawa z dnia 2 kwietnia 1997 r. – Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 78, poz. 483 ze zm. i sprost.) Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny wykonawczy, Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich z 1982 r. ( Dz.U. z 2010 r. Nr 33, poz. 178 ze zm.) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.