Wstęp do matematyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0900-FS1-1WDM |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.101
|
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do matematyki |
Jednostka: | Wydział Fizyki. (do 30.09.2019) |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu matematyki, które zostały zaniedbane w trakcie "zreformowanego" kształcenia na etapie szkoły przeduniwesyteckiej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (Moduł 2: Narzędzia matematyki) Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, Dyscyplina matematyka. Specjalność, poziom kształcenia : fizyka, studia pierwszego stopnia Rok studiów/semestr: 1. rok/1. semestr Wymagania wstępne: Nie ma. Liczba godzin zajęć dydaktycznych: Wykład - 30 godz, konwersatorium - 45 godz. Metody dydaktyczne: wykład, rozwiązywanie zadań, dyskusja, konsultacje, praca własna studenta w domu Punkty ECTS: 6 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach (30 godz.), udział w konwersatorium (45 godz.), udział w konsultacjach (15 godz.), praca własna w domu i przygotowanie się do zaliczeń/egzaminu (80 godz.). Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami Zagadnienia realizowane podczas wykładu: 1) rachunek zdań i rachunek zbiorów, 2) zbiory liczbowe 3) relacje, typy i przykłady, relacja równoważności - klasy abstrakcji 4) ciało liczb zespolonych - własności podstawowe, 5) pierwiastki zespolone, 6) pojecie grupy - grupy permutacji, 7) elementy kombinatoryki, 8) elementarny rachunek prawdopodobieństwa, schematy Bernoulli'ego , Bayesa 9) podstawowe pojęcia statystyki, 10) rachunek wektorowy w 3 wymiarach, iloczyn skalarny i wektorowy, 11) wstęp do macierzy liczbowych,iloczyn, wyznacznik. 12) wstęp do pojęć przestrzeni afinicznej, 13) działania modularne, 14) rozwinięcia liczb w różnych systemach liczbowych |
Literatura: |
1) B.Gdowski, E.Pluciński, Zbiór zadań z rachunku wektorowego i geometrii analitycznej, Oficyna Wydawnicza PW 2000, 2) H.Rasiowa, Wstęp do matematyki współczesnej, PWN 1972 3) K.Kuratowski, Wstęp do teorii mnogości i topologii, PWN 1970 4) T. Gerstenkorn, T.Śródka, Kombinatoryka i rachunek prawdopodobieństwa PWN 1972, 5) A. Birkholz, Analiza matematyczna dla nauczycieli, PWN 1980 |
Efekty uczenia się: |
student jest przygotowany do kontynuacji kształcenia w ramach studiów z fizyki K_W11, KU_13, K_U42, K_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci otrzymują indywidualne zestawy zadań do opracowania "w domu". Referują rozwiązania na forum grupy. Oceniana jest wiedza merytoryczna jak i umiejętność przedstawienia problemu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.