University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

Enterprise Development Strategies

General data

Course ID: 330-ES1-2XSRP
Erasmus code / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Enterprise Development Strategies
Name in Polish: Strategia rozwoju przedsiębiorstw
Organizational unit: Faculty of Economics and Finance
Course groups: (in Polish) Ekonomia 1 stopień 2 rok Stacjonarne zima
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Student powinien posiadać podstawową wiedza w zakresie zarządzania i marketingu

Mode:

(in Polish) w sali

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć studenci poznają procedurę formułowania strategii przedsiębiorstwa. Zapoznają się także z najważniejszymi klasyfikacjami strategii.

Poznają wybrane metody analizy strategicznej przydatne przy opracowywaniu strategii.

Full description: (in Polish)

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne

Rok studiów: 2 semestr: 3 (I St.)

Wymagania wstępne: organizacja i zarządzanie

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 w

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu,

- studia przypadku

Punkty ECTS: 1

Bilans nakładu pracy studenta :

- wykład 15 godz.

- studiowanie literatury - 3 godz.

- udział w konsultacjach - 5 godz.

- przygotowanie do zaliczenia - 4 godz.

ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 25

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 20; punkty ECTS 0,8

2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 5; punkty ECTS 0,2

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa, 2015

Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.

Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003.

Literatura uzupełniająca:

E. Bukłaha, Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyn Wydawnicza SGH, Warszawa 2022

2. Fred R. David, Forest R. David., Strategic management : concepts : a competitive advantage approach, Boston, Pearson, 2015.

M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań 2019

W. Nasierowski, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa. Klasyka, Difin, Warszawa 2018

K. Obłój, Praktyka strategii firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2017

Learning outcomes: (in Polish)

XSRP_W01 Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania strategicznego, z uwzględnieniem uwarunkowań demograficznych, geograficznych, przestrzennych i finansowych (KP6_WG6)

XSRP_W02 zna i rozumie wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy o zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstw, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach przeobrażeń strategicznych (KP6_WG7)

XSRP_U01Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu strategii organizacji do stosowania wybranych narzędzi analizy strategicznej (KP6_UU2 )

Efekty

weryfikowane za pomocą udziału w dyskusji podczas wykładów i zaliczenia pisemnego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie pisemne w formie stacjonarnej, warunkiem zaliczenia jest uzyskanie co najmniej 51% punktów możliwych do zdobycia.

Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 15 hours more information
Coordinators: Mariusz Citkowski
Group instructors: Mariusz Citkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć studenci poznają procedurę formułowania strategii przedsiębiorstwa. Zapoznają się także z najważniejszymi klasyfikacjami strategii.

Poznają wybrane metody analizy strategicznej przydatne przy opracowywaniu strategii.

Full description: (in Polish)

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne

Rok studiów: 2 semestr: 3 (I St.)

Wymagania wstępne: organizacja i zarządzanie

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 w

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu,

Punkty ECTS: 1

Bilans nakładu pracy studenta :

- wykład 15 godz.

- studiowanie literatury - 3 godz.

- udział w konsultacjach - 5 godz.

- przygotowanie do zaliczenia - 5 godz.

.

ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 25

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 20; punkty ECTS 0,8

2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 5; punkty ECTS 0,2

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa, 2015

Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.

Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003.

Literatura uzupełniająca:

E. Bukłaha, Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyn Wydawnicza SGH, Warszawa 2022

M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań 2019

W. Nasierowski, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa. Klasyka, Difin, Warszawa 2018

K. Obłój, Praktyka strategii firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2017

1. Gregory G. Dess, Gerry McNamara, Alan B. Eisner, Strategic management : text & cases; New York, NY : McGraw-Hill Education, 2016

2. Fred R. David, Forest R. David., Strategic management : concepts : a competitive advantage approach, Boston, Pearson, 2015.

3. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN,

Warszawa 2007

4. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001

red. H.Ferenc

5. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne

przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007

6. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody,

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)