Enterprise Development Strategies
General data
Course ID: | 330-ES1-2XSRP |
Erasmus code / ISCED: |
14.301
|
Course title: | Enterprise Development Strategies |
Name in Polish: | Strategia rozwoju przedsiębiorstw |
Organizational unit: | Faculty of Economics and Finance |
Course groups: |
(in Polish) Ekonomia 1 stopień 2 rok Stacjonarne zima |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Student powinien posiadać podstawową wiedza w zakresie zarządzania i marketingu |
Mode: | (in Polish) w sali |
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć studenci poznają procedurę formułowania strategii przedsiębiorstwa. Zapoznają się także z najważniejszymi klasyfikacjami strategii. Poznają wybrane metody analizy strategicznej przydatne przy opracowywaniu strategii. |
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne Rok studiów: 2 semestr: 3 (I St.) Wymagania wstępne: organizacja i zarządzanie Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 w Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, - studia przypadku Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta : - wykład 15 godz. - studiowanie literatury - 3 godz. - udział w konsultacjach - 5 godz. - przygotowanie do zaliczenia - 4 godz. ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 25 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : 1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 20; punkty ECTS 0,8 2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 5; punkty ECTS 0,2 |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa, 2015 Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: E. Bukłaha, Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyn Wydawnicza SGH, Warszawa 2022 2. Fred R. David, Forest R. David., Strategic management : concepts : a competitive advantage approach, Boston, Pearson, 2015. M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań 2019 W. Nasierowski, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa. Klasyka, Difin, Warszawa 2018 K. Obłój, Praktyka strategii firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2017 |
Learning outcomes: |
(in Polish) XSRP_W01 Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania strategicznego, z uwzględnieniem uwarunkowań demograficznych, geograficznych, przestrzennych i finansowych (KP6_WG6) XSRP_W02 zna i rozumie wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy o zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstw, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach przeobrażeń strategicznych (KP6_WG7) XSRP_U01Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu strategii organizacji do stosowania wybranych narzędzi analizy strategicznej (KP6_UU2 ) Efekty weryfikowane za pomocą udziału w dyskusji podczas wykładów i zaliczenia pisemnego |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie pisemne w formie stacjonarnej, warunkiem zaliczenia jest uzyskanie co najmniej 51% punktów możliwych do zdobycia. |
Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours
|
|
Coordinators: | Mariusz Citkowski | |
Group instructors: | Mariusz Citkowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading | |
Type of course: | obligatory courses |
|
Mode: | Blended learning |
|
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć studenci poznają procedurę formułowania strategii przedsiębiorstwa. Zapoznają się także z najważniejszymi klasyfikacjami strategii. Poznają wybrane metody analizy strategicznej przydatne przy opracowywaniu strategii. |
|
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne Rok studiów: 2 semestr: 3 (I St.) Wymagania wstępne: organizacja i zarządzanie Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 w Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta : - wykład 15 godz. - studiowanie literatury - 3 godz. - udział w konsultacjach - 5 godz. - przygotowanie do zaliczenia - 5 godz. . ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 25 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : 1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 20; punkty ECTS 0,8 2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 5; punkty ECTS 0,2 |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa, 2015 Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: E. Bukłaha, Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyn Wydawnicza SGH, Warszawa 2022 M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań 2019 W. Nasierowski, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa. Klasyka, Difin, Warszawa 2018 K. Obłój, Praktyka strategii firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2017 1. Gregory G. Dess, Gerry McNamara, Alan B. Eisner, Strategic management : text & cases; New York, NY : McGraw-Hill Education, 2016 2. Fred R. David, Forest R. David., Strategic management : concepts : a competitive advantage approach, Boston, Pearson, 2015. 3. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007 4. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001 red. H.Ferenc 5. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007 6. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007 |
Copyright by University of Bialystok.