Język angielski - lektorat cz. 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-ES2-1ANGL1 | Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - lektorat cz. 1 | ||
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów | ||
Grupy: |
2L stac.studia ekonomiczne II st. - przedm.lektoratowe Ekonomia 1 rok 2 st. Stacjonarne sem Zimowy |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
||
Założenia (opisowo): | Zajęcia mają na celu rozwijanie podstawowych umiejętności językowych: mówienia, słuchania, czytania oraz pisania w kontekście zawodowym. Koncentrują się na pracy z tekstami fachowymi oraz rozwijaniu znajomości słownictwa kierunkowego. |
||
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
||
Skrócony opis: |
Lektorat języka angielskiego - ćwiczenia w praktycznym zastosowaniu języka obcego. Treścią przedmiotu są wybrane zagadnienia z języka angielskiego biznesowego i angielskiego ekonomicznego odpowiadające specjalizacjom poszczególnych grup. |
||
Pełny opis: |
Ogólnoakademicki Stacjonarne Moduł I: przedmioty podstawowe; przedmiot obowiązkowy Językoznawstwo stosowane, języki specjalistyczne I rok – I semestr Wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie B2 Metody dydaktyczne: metody podające, praktyczne i aktywizujące - objaśnienie, ćwiczenia przedmiotowe, gry dydaktyczne, dyskusja, praca z materiałami, prezentacja Punkty ECTS 1 punkty Bilans nakładu pracy studenta: 15 godz. – udział w zajęciach 1 godz. - egzamin 14 godz. - udział w konsultacjach Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godz., 1 p. ECTS |
||
Literatura: |
Literatura: - Business Vocabulary in Use Advanced, B. Mascull (Cambridge UP, 2009) - Business Vocabulary Builder, P. Emerson (MacMillan, 2009) - FC Use of English, V. Evans - Advanced Language Practice, Michael Vince (Macmillan, 2003) - Successful Writing Advanced, V. Evans (Express Publishing, 2004) - artykuły z czasopism branżowych i sekcji finansowych czasopism online |
||
Efekty uczenia się: |
1. Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnego typu wystąpień ustnych (np. prezentacje, referaty) i prac pisemnych (np. streszczenie tekstu specjalistycznego) w języku obcym. KP7_UK1 2. Potrafi aktywnie pracować w grupie, np. biorąc czynny udział w dyskusjach oraz dokonując ich podsumowania. KP7_UO1 3. Posługuje się językiem obcym w zakresie ekonomii na poziomie odpowiadającym wymaganiom określonym dla poziomu B2 lub wyższego Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KP7_UK1 Weryfikacja: testy kontrolne, kolokwia, zaliczenia pisemne, prezentacje. Warunkiem zaliczenia są przynajmniej dostateczne oceny z w. wym. prac. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena przygotowania do i aktywności na zajęciach. Ocena prac zaliczeniowych w postaci testów, kartkówek, prac pisemnych, prezentacji. Zaliczenia w postaci testów/kartkówek odbywają się za pośrednictwem platformy Blackboard. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Hlebowicz-Kozioł, Paulina Pawłowska-Stec | |
Prowadzący grup: | Anna Hlebowicz-Kozioł, Paulina Pawłowska-Stec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji zawodowej, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii języka angielskiego ekonomicznego, ze szczególnym uwzględnieniem stosunków międzynarodowych, wymiany handlowej i kultury innych krajów. rozumienia tekstów specjalistycznych i naukowych, umiejętności rozmowy z profesjonalistami z wybranej dziedziny oraz umiejętności prezentacji i autoprezentacji. | |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademickie Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: lektorat języka angielskiego; przedmioty podstawowe; przedmiot obowiązkowy; przedmiot ogólnohumanistyczny Dziedzina i dyscyplina nauki: językoznawstwo stosowane, języki specjalistyczne Wymaganie wstępne: (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Przedmioty wprowadzające: Język obcy 1., Język obcy 2., Język obcy 3. , Język obcy 4., Zakres wiadomości: Student posiada zakres słownictwa, struktur gramatycznych oraz umiejętności mówienia, słuchania,pisania i czytania na poziomie B2., Rok studiów/semestr: I rok/I semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30h - ćwiczenia Metody dydaktyczne: Stosowane metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, pisanie,czytanie,słuchanie. Punkty ECTS: 2 BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA: udział w ćwiczeniach: 30h Przygotowanie do zajęć: - ćwiczenia 5h Zapoznanie z literaturą: 4h Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 3h Przygotowanie do dyskusji: 3h Zadania projektowe realizowane w domu: 3h Udział w konsultacjach: 2h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: -wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: 32h (ECTS: 1,28) - o charakterze praktycznym: 20h (0,8 ECTS) | |
Literatura: |
M. Filak, F. Radej. Angielski w tłumaczeniach. Preston Publishing, 2014 D. Świda. English for Business and Politics. (2017) ‘Professional English, Business: General’ Steve Flinders, Penguin (2018) ‘Business Grammar Builder’ Paul Emmerson, Macmillan (2010) ‘Business Vocabulary Builder. Intermediate to Upper-intermediate’ Paul Emmerson, Macmillan (2010) Business Result 2nd Edition Intermediate Student's Book with Online Practice (2018) John Hughes and Jon Naunton Business Result 2nd Edition Upper-Intermediate Students Book with Online -Practice (2018) David Grant, Jane Hudson and John Hughes English Grammar in Use (2019) Raymond Murphy www.onestopenglish.com www.linguahouse.com Sekcje biznesowe anglojęzycznych portali informacyjnych (np. CNN, BBC) | |
Uwagi: |
Lektorat może być prowadzony w formie zdalnej przy użyciu platformy Blackboard lub MS Teams, zajęcia w czasie rzeczywistym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.