University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

Cultural determinants of International Business - a subject offered in English

General data

Course ID: 330-MS2-1KUB
Erasmus code / ISCED: 14.601 The subject classification code consists of three to five digits, where the first three represent the classification of the discipline according to the Discipline code list applicable to the Socrates/Erasmus program, the fourth (usually 0) - possible further specification of discipline information, the fifth - the degree of subject determined based on the year of study for which the subject is intended. / (0413) Management and administration The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Cultural determinants of International Business - a subject offered in English
Name in Polish: Kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego
Organizational unit: Faculty of Economics and Finance
Course groups: (in Polish) Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze 2 stopień 1 rok
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

The subject concerns knowledge, skills and competencies in the ability to use cultural aspects of international economic relations.

The aim of the course is to prepare the student for work in a culturally diverse environment

Mode:

Blended learning

Short description:

The aim of this course is to learn about the division of cultures, sources of stereotypes and cultural prejudices. Discussion of the areas of international business on which national cultures have the greatest influence

Full description: (in Polish)

Poziom kształcenia: Studia drugiego stopnia

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Język przedmiotu: Język polski

Rodzaj przedmiotu: Moduł 2 - przedmiot podstawowy

Rok studiów /semestr: pierwszy rok / drugi semestr

Wymagania wstępne: brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: Wykład - 30 godzin

Metoda dydaktyczna:

Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych, angażujący studentów

Punkty ECTS: 4

Wskaźniki ilościowe

Aktywność studenta:

Udział w wykładach – 30 godz.

Przygotowanie się do wykładu - studiowanie literatury – 40 godz.

Udział w konsultacjach – 6 godz.

Przygotowanie do egzaminu – 24 godz.

Egzamin – 4 godz.

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 40 godz., 1,6 ECTS

o charakterze praktycznym – 0 godz

Bibliography: (in Polish)

Podstawowa:

Ch. Hampden-Turner., A. Trompenaars, Siedem wymiarów kultury, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002

P. Skulski (red.), Kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2014

M. Bartosik-Purgat, Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym, PWE, Warszawa 2010.

Uzupełniająca:

R.R. Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, Warszawa 2000

B. Tomalin, M. Nicks, World Business Cultures : A Handbook, Thorogood Publishing. 2014

https://prima.uwb.edu.pl:2085/ehost/detail/detail?vid=8&sid=f6f48f62-8ea4-406f-b583-6a2aa12ab550%40pdc-v-sessmgr06&bdata=Jmxhbmc9cGwmc2l0ZT1laG9zdC1saXZl#AN=855756&db=e000xww

Learning outcomes: (in Polish)

1KUB_W01: Wiedza - w wyniku przeprowadzonych zajęć student: zna i rozumie w pogłębionym stopniu rodzaje stosunków kulturowych występujących w relacjach biznesowych w międzynarodowym środowisku, w tym klasyfikuje kultury narodowe, identyfikuje źródła powstawania stereotypów kulturowych, analizuje kulturowe aspekty efektu kraju pochodzenia, tłumaczy dystans kulturowy, etnocentryzm, internacjonalizm i kosmopolityzm nabywców. KP7_WG4

1KUB_W02: Wiedza: student zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody i narzędzia badawcze służące analizie kulturowych uwarunkowań prowadzenia działalności gospodarczej i współpracy. KP7_WG5

1KUB_U01: Umiejętności - w wyniku przeprowadzonych zajęć student:

potrafi wypowiadać się na temat relacji biznesowych w wielokulturowym środowisku, w tym: rozpoznaje obszary biznesu międzynarodowego, na które kultury narodowe mają największy wpływ, uwzględnia różnice kulturowe w kontaktach i sposobach prowadzenia biznesu z różnymi nacjami, adaptuje działania marketingowe do zróżnicowanego kulturowo otoczenia rynkowego, przezwycięża negatywne odczucia wiązane ze zmianą otoczenia kulturowego. KP7_UK2

1KUB_UO1 umiejętności: potrafi współdziałać z innymi osobami wykorzystując wiedzę z zakresu kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, uwzględniając różnice kulturowe w rozwiązywaniu problemów, negocjacjach, prowadzeniu spotkań biznesowych KPP_UO2

1KUB_KK1: kompetencje: w wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada postawę krytyczną wobec stereotypów i uprzedzeń kulturowych, ma świadomość ważności zachowania się w życiu zawodowym w sposób profesjonalny, etyczny, z poszanowaniem różnorodności poglądów i kultur. KP7_KK1

1KUB_KR1: kompetencje: jest gotów do podtrzymywania etosu zawodu osoby pracującym w środowisku zróżnicowanym kulturowo, tym inspirowania innych do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych w tego typu relacjach KP7_KR2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- zaliczenie ustne

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest dyskusja na wylosowane zagadnienie problemowe. Listę zagadnień problemowych studenci otrzymają nie później niż na dwa tygodnie przed terminem zaliczenia.

Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Lecture, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)