Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - gramatyka praktyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AH1-3JHG
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - gramatyka praktyczna
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska z językiem hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień
Język angielski stos. z hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Sekwencyjny system zajęć i egzaminów. Studenci zaczynają naukę od poziomu B1 wg skali ESKOJ.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Przedmiot należy do większej grupy zajęć ( Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego 3)

Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie gramatyki języka hiszpańskiego, przygotowanie studentów do zdobycia umiejętności językowych na poziomie B2, określonego według skali ESOKJ.

Pełny opis:

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 3/ Gramatyka praktyczna

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy GZ_4

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne

Rok studiów : III /semestr: 5

Liczba godzin zajęć dydaktycznych : 30 godz (ze 120)., laboratorium

Metody dydaktyczne : podające , praktyczne, problemowe .

Punkty ECTS : 3 ( z 10)

Bilans nakładu pracy studenta -

Udział w ćwiczeniach: 30 godz.

Udział w konsultacjach i egzaminie : 15 godz.

Przygotowanie do zajęć: 40 godzin

Przygotowanie do egzaminu : 5 godzin

Razem: 90 godzin

Wskaźniki ilościowe -

Nakład pracy studenta związany z zajęciami

-wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 45 godz. / 1,5 ECST (z 6)

-niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 45 godz. / 1,5 ECTS

Literatura:

Aragones Luis Palencia Ramon , Gramatica de uso del espanol A1 - B2 Teoria y practica, SM , 2003

Castro Francisca, Uso de español, Intermedio y Avanzado, Edelsa, Grupo Didascalia SA,2000

Coronado Gonzalez M.L., Gramática y ejercicios, nivel medio. Materia prima,1996, SGEL, Madrid

Francisca Castro Viudez, Aprende gramatica y vocabulario, SGEL,2008

Nuevo Avance 2 i 3,SGEL, Madrid 2010

Gramatica basica del estudante de espanol, Difusion,2000

Efekty uczenia się:

Absolwent zna i rozumie:

KA6_WG1 - zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi

KA6_WK1 - problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej

cywilizacji

Absolwent potrafi:

KA6_UW6 - dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT)

KA6_UK4 - brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich

KA6_UK6 - posługiwać się kierunkowym językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia

Językowego

KA6_UO1 - planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole

KA6_UU1 - samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie

Absolwent jest gotów do:

KA6_KK1 - krytycznej oceny posiadanej wiedzy

KA6_KK2 - uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych

KA6_KO4 - tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie

społeczeństwa

KA6_KO5 - uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach

Poprzez rozszerzające się umiejętności posługiwania się formami gramatycznymi studenci pogłębiają swoje kompetencje w zakresie

komunikacji, zrozumienie różnic kulturowych których podstawami są różnice językowe oraz świadomość konieczności uczenia się przez

całe życie.

Metody i kryteria oceniania:

Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę po 5 semestrze.

Egzamin z PNJH w semestrze 6 , warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia przedmiotu Gramatyka praktyczna

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Liso
Prowadzący grup: Natalia Liso
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Jak w sylabusie ogólnym.

Student poznaje i ćwiczy zagadnienia związane z czasami gramatycznymi w trybie oznajmującym i łączącym , mową zależną informacyjną i rozkazującą, okresami warunkowymi i specyficznymi zastosowaniami trybu łączącego Subjuntivo

Pełny opis:

Treści merytoryczne przedmiotu

Tryb Subjuntivo - formy regularne i nieregularne, kategorie sytuacji generujących zastosowanie

- czas teraźniejszy (Presente)

- czas przeszły dokonany (Preterito Perfecto)

- czas przeszły niedokonany (Preterito Imperfecto )

- czas zaprzeszły (Preterito Pluscuamperfecto)

Mowa zależna informacyjna i rozkazująca - następstwo czasów, deixis

Okresy warunkowe (I, II, II, modele mieszane)

Inne zdania przyzwalające, celowe, wynikowe

Zdania powielające (Frases reduplicativas )

Literatura:

Jak w sylabusie ogólnym.

Materiały własne

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Carlos Aguado Martinez
Prowadzący grup: Carlos Aguado Martinez
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Jak w sylabusie ogólnym.

Student poznaje i ćwiczy zagadnienia związane z czasami gramatycznymi w trybie oznajmującym i łączącym , mową zależną informacyjną i rozkazującą, okresami warunkowymi i specyficznymi zastosowaniami trybu łączącego Subjuntivo

Pełny opis:

Treści merytoryczne przedmiotu

Tryb Subjuntivo - formy regularne i nieregularne, kategorie sytuacji generujących zastosowanie

- czas teraźniejszy (Presente)

- czas przeszły dokonany (Preterito Perfecto)

- czas przeszły niedokonany (Preterito Imperfecto )

- czas zaprzeszły (Preterito Pluscuamperfecto)

Mowa zależna informacyjna i rozkazująca - następstwo czasów, deixis

Okresy warunkowe (I, II, III, modele mieszane)

Inne zdania przyzwalające, celowe, wynikowe

Zdania powielające (Frases reduplicativas )

Literatura:

Aragonés, Luis y Palencia, Ramón. Gramática de uso del español B1-B2. SM, 2014.

Equipo Edinumen. Gramática y vocabulario del español B1-B2. Edinumen, 2013.

Castro, Francisca. Uso de la gramática española. Nivel B1-B2. Edelsa, 2015.

Ménard, Constanza y Díaz Ballesteros, Pilar. Gramática en contexto B1-B2. Difusión, 2015.

Equipo Editorial de Anaya ELE. Práctica de gramática. Nivel B1-B2. Anaya, 2017.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Jak w sylabusie ogólnym.

Student poznaje i ćwiczy zagadnienia związane z czasami gramatycznymi w trybie oznajmującym i łączącym , mową zależną informacyjną i rozkazującą, okresami warunkowymi i specyficznymi zastosowaniami trybu łączącego Subjuntivo

Pełny opis:

Treści merytoryczne przedmiotu

Tryb Subjuntivo - formy regularne i nieregularne, kategorie sytuacji generujących zastosowanie

- czas teraźniejszy (Presente)

- czas przeszły dokonany (Preterito Perfecto)

- czas przeszły niedokonany (Preterito Imperfecto )

- czas zaprzeszły (Preterito Pluscuamperfecto)

Mowa zależna informacyjna i rozkazująca - następstwo czasów, deixis

Okresy warunkowe (I, II, III, modele mieszane)

Inne zdania przyzwalające, celowe, wynikowe

Zdania powielające (Frases reduplicativas )

Literatura:

Aragonés, Luis y Palencia, Ramón. Gramática de uso del español B1-B2. SM, 2014.

Equipo Edinumen. Gramática y vocabulario del español B1-B2. Edinumen, 2013.

Castro, Francisca. Uso de la gramática española. Nivel B1-B2. Edelsa, 2015.

Ménard, Constanza y Díaz Ballesteros, Pilar. Gramática en contexto B1-B2. Difusión, 2015.

Equipo Editorial de Anaya ELE. Práctica de gramática. Nivel B1-B2. Anaya, 2017.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)