Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - gramatyka praktyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AH1-3JHG |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - gramatyka praktyczna |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska z językiem hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień Język angielski stos. z hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Sekwencyjny system zajęć i egzaminów. Studenci zaczynają naukę od poziomu B1 wg skali ESKOJ. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot należy do większej grupy zajęć ( Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego 3) Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie gramatyki języka hiszpańskiego, przygotowanie studentów do zdobycia umiejętności językowych na poziomie B2, określonego według skali ESOKJ. |
Pełny opis: |
Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 3/ Gramatyka praktyczna Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy GZ_4 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów : III /semestr: 5 Liczba godzin zajęć dydaktycznych : 30 godz (ze 120)., laboratorium Metody dydaktyczne : podające , praktyczne, problemowe . Punkty ECTS : 3 ( z 10) Bilans nakładu pracy studenta - Udział w ćwiczeniach: 30 godz. Udział w konsultacjach i egzaminie : 15 godz. Przygotowanie do zajęć: 40 godzin Przygotowanie do egzaminu : 5 godzin Razem: 90 godzin Wskaźniki ilościowe - Nakład pracy studenta związany z zajęciami -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 45 godz. / 1,5 ECST (z 6) -niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 45 godz. / 1,5 ECTS |
Literatura: |
Aragones Luis Palencia Ramon , Gramatica de uso del espanol A1 - B2 Teoria y practica, SM , 2003 Castro Francisca, Uso de español, Intermedio y Avanzado, Edelsa, Grupo Didascalia SA,2000 Coronado Gonzalez M.L., Gramática y ejercicios, nivel medio. Materia prima,1996, SGEL, Madrid Francisca Castro Viudez, Aprende gramatica y vocabulario, SGEL,2008 Nuevo Avance 2 i 3,SGEL, Madrid 2010 Gramatica basica del estudante de espanol, Difusion,2000 |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: KA6_WG1 - zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi KA6_WK1 - problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji Absolwent potrafi: KA6_UW6 - dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) KA6_UK4 - brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KA6_UK6 - posługiwać się kierunkowym językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KA6_UO1 - planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole KA6_UU1 - samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie Absolwent jest gotów do: KA6_KK1 - krytycznej oceny posiadanej wiedzy KA6_KK2 - uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KA6_KO4 - tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa KA6_KO5 - uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach Poprzez rozszerzające się umiejętności posługiwania się formami gramatycznymi studenci pogłębiają swoje kompetencje w zakresie komunikacji, zrozumienie różnic kulturowych których podstawami są różnice językowe oraz świadomość konieczności uczenia się przez całe życie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę po 5 semestrze. Egzamin z PNJH w semestrze 6 , warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia przedmiotu Gramatyka praktyczna |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Liso | |
Prowadzący grup: | Natalia Liso | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Jak w sylabusie ogólnym. Student poznaje i ćwiczy zagadnienia związane z czasami gramatycznymi w trybie oznajmującym i łączącym , mową zależną informacyjną i rozkazującą, okresami warunkowymi i specyficznymi zastosowaniami trybu łączącego Subjuntivo |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne przedmiotu Tryb Subjuntivo - formy regularne i nieregularne, kategorie sytuacji generujących zastosowanie - czas teraźniejszy (Presente) - czas przeszły dokonany (Preterito Perfecto) - czas przeszły niedokonany (Preterito Imperfecto ) - czas zaprzeszły (Preterito Pluscuamperfecto) Mowa zależna informacyjna i rozkazująca - następstwo czasów, deixis Okresy warunkowe (I, II, II, modele mieszane) Inne zdania przyzwalające, celowe, wynikowe Zdania powielające (Frases reduplicativas ) |
|
Literatura: |
Jak w sylabusie ogólnym. Materiały własne |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Carlos Aguado Martinez | |
Prowadzący grup: | Carlos Aguado Martinez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Jak w sylabusie ogólnym. Student poznaje i ćwiczy zagadnienia związane z czasami gramatycznymi w trybie oznajmującym i łączącym , mową zależną informacyjną i rozkazującą, okresami warunkowymi i specyficznymi zastosowaniami trybu łączącego Subjuntivo |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne przedmiotu Tryb Subjuntivo - formy regularne i nieregularne, kategorie sytuacji generujących zastosowanie - czas teraźniejszy (Presente) - czas przeszły dokonany (Preterito Perfecto) - czas przeszły niedokonany (Preterito Imperfecto ) - czas zaprzeszły (Preterito Pluscuamperfecto) Mowa zależna informacyjna i rozkazująca - następstwo czasów, deixis Okresy warunkowe (I, II, III, modele mieszane) Inne zdania przyzwalające, celowe, wynikowe Zdania powielające (Frases reduplicativas ) |
|
Literatura: |
Aragonés, Luis y Palencia, Ramón. Gramática de uso del español B1-B2. SM, 2014. Equipo Edinumen. Gramática y vocabulario del español B1-B2. Edinumen, 2013. Castro, Francisca. Uso de la gramática española. Nivel B1-B2. Edelsa, 2015. Ménard, Constanza y Díaz Ballesteros, Pilar. Gramática en contexto B1-B2. Difusión, 2015. Equipo Editorial de Anaya ELE. Práctica de gramática. Nivel B1-B2. Anaya, 2017. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Jak w sylabusie ogólnym. Student poznaje i ćwiczy zagadnienia związane z czasami gramatycznymi w trybie oznajmującym i łączącym , mową zależną informacyjną i rozkazującą, okresami warunkowymi i specyficznymi zastosowaniami trybu łączącego Subjuntivo |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne przedmiotu Tryb Subjuntivo - formy regularne i nieregularne, kategorie sytuacji generujących zastosowanie - czas teraźniejszy (Presente) - czas przeszły dokonany (Preterito Perfecto) - czas przeszły niedokonany (Preterito Imperfecto ) - czas zaprzeszły (Preterito Pluscuamperfecto) Mowa zależna informacyjna i rozkazująca - następstwo czasów, deixis Okresy warunkowe (I, II, III, modele mieszane) Inne zdania przyzwalające, celowe, wynikowe Zdania powielające (Frases reduplicativas ) |
|
Literatura: |
Aragonés, Luis y Palencia, Ramón. Gramática de uso del español B1-B2. SM, 2014. Equipo Edinumen. Gramática y vocabulario del español B1-B2. Edinumen, 2013. Castro, Francisca. Uso de la gramática española. Nivel B1-B2. Edelsa, 2015. Ménard, Constanza y Díaz Ballesteros, Pilar. Gramática en contexto B1-B2. Difusión, 2015. Equipo Editorial de Anaya ELE. Práctica de gramática. Nivel B1-B2. Anaya, 2017. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.