Język angielski - doskonalenie językowe A1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-1MODA1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - doskonalenie językowe A1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 1 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Przedmiot ma na celu poszerzanie, utrwalanie i doskonalenie wszystkich sprawności językowych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu poszerzanie, utrwalanie i doskonalenie wszystkich sprawności językowych. Studenci kształtują poprawny styl wypowiedzi ustnych i pisemnych., poznają stylistykę tekstu akademickiego, uwrażliwiają się na rozbieżności językowe i kulturowe, przygotowują się do samodzielnego tłumaczenia krótkich tekstów prasowych i użytkowych, a także doskonalą umiejętności zabierania głosu w debacie (argumentacja, budowanie wypowiedzi argumentacyjnej). |
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Filologiczny, Instytut Neofilologii Nazwa kierunku studiów: Filologia, specjalność: Filologia angielska Poziom kształcenia: Studia pierwszego stopnia Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Kod przedmiotu: 0400-ANI – 1,2,3,MON Język przedmiotu: j. angielski Rodzaj przedmiotu: fakultatywny, MK_4 Rok studiów /semestr: rok I, II i III, semestr II, III, IV i V Wymagania wstępne: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) oraz umiejętności zdobyte w czasie kolejnych lat nauki na zajęciach PNJA Liczba godzin: 80 godzin Metody dydaktyczne: wykładowa, konwersatorium Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach: 80h Przygotowanie do zajęć: 80h Wykonanie zadań domowych: 50 Realizacja zadań projektowych: 60 Konsultacje z nauczycielem: 30 Obecność na zaliczeniu: 8 Razem 308/ 12ECTS Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela -118h (4 ECTS) - o charakterze praktycznym - 198h (8 ECTS) |
Literatura: |
Kurs nie jest prowadzony według podręcznika. Studentów obowiązuje zakres materiału przygotowany i przedstawiony przez nauczyciela. Literatura uzupełniająca przedstawiona w części B sylabusa. |
Efekty uczenia się: |
1.Student ma wiedzę o różnicach między poszczególnymi rejestrami języka angielskiego. K_W04; K_W13 2.Student ma podstawową wiedzę o kulturze i życiu angielskiego obszaru językowego. K_W14 3. Student potrafi znaleźć informacje i wiedzę o kulturze i życiu angielskiego obszaru językowego. K_U01 4.Student potrafi przetłumaczyć ustnie i pisemnie prosty tekst, także obejmujący słownictwo specjalistyczne. K_U08; K_U09; K_U14 5. Student potrafi zabrać głos w debacie, wyrażając i argumentując swoją opinię. K_U07; K_U08; K_U13 6. Student potrafi zredagować poprawną stylistycznie wypowiedź ustną i pisemną, dostosowując rejestr języka do sytuacji. K_U08; K_U09 7. Student rozumie trudności i specyfikę pracy tłumacza i radzi sobie z nimi. K_K06 Sposoby weryfikacji: projekt i prezentacja projektu na forum grupy; ocena aktywności w trakcie zajęć. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia stylistyczne, wypowiedzi ustne, tłumaczenie tekstów. Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie. Do zaliczenia, niezbędne jest aktywne uczestniczenie studenta w zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kinga Piotrowska | |
Prowadzący grup: | Kinga Piotrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zdzisław Głębocki | |
Prowadzący grup: | Zdzisław Głębocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
A Prairie Home Companion. News from Lake Wobegon by Garrison Keillor: Język i kultura |
|
Pełny opis: |
Ten 20 godzinny kurs będzie koncentrował się rozwijaniu umiejętności językowych i świadomości kulturowej poprzez szerokie spektrum interaktywnych działań, które obejmować będą analizę tekstu, rozwijanie słownictwa a także sprawności mówienia i pisania. Punktem wyjścia do ćwiczeń będą podkasty Garrisona Keillora dostępne na platformie Podbean. Ocena kursu będzie oparta na: obecności, aktywności podczas zajęć i Projekcie przygotowanym przez studentów i przedstawionym na forum grupy. |
|
Literatura: |
F. Boyd, D.Quinn, Stories from Lake Wobegon. Advanced Listening and Conversation Skills, Longman, 1990. I. Brodie, A Vulgar Art: A New Approach to Stand-Up Comedy, University Press of Mississippi, 2014. R. Stebbins, The Laugh-Makers: Stand-Up Comedy as Art, Business, and Life-Style, McGill-Queen’s University Press, 1990. R. Zoglin, Comedy at the Edge: How Stand-up in the 1970s Changed America, Bloomsbury USA, 2008. |
|
Uwagi: |
(tylko po angielsku) Project Guidelines: Each student is assigned one podcast and prepares a series of activities which will be presented to the group on a given class date (the podcasts and dates will be assigned during the first meeting so be sure to be present!). A selection of the activities will be conducted with the group on the assigned date. The final (full version of the project, including full script of the assigned podcast) is to be uploaded to group's Google file. The project should consist of: 1. Front page containing the name of the student and information on the podcast (full link, date). 2. Activities to the assigned podcast. The language level of the activities should be adjusted to the level of the students in the group. a. Warm-up/introductory activity. b. Listening activity c. Vocabulary activity d. Speaking activity e. Writing activity f. Cultural context activity. 3. Script of minimum 10 minutes excerpt of the assigned podcast. 4. Key to the activities. Grade for the Project will be based on the quality and inventiveness of the activities, accuracy of the script and the quality of the presentation of the project and activities to the group. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
A Prairie Home Companion. News from Lake Wobegon by Garrison Keillor: Język i kultura |
|
Pełny opis: |
Ten 20 godzinny kurs będzie koncentrował się rozwijaniu umiejętności językowych i świadomości kulturowej poprzez szerokie spektrum interaktywnych działań, które obejmować będą analizę tekstu, rozwijanie słownictwa a także sprawności mówienia i pisania. Punktem wyjścia do ćwiczeń będą podkasty Garrisona Keillora dostępne na platformie Podbean. Ocena kursu będzie oparta na: obecności, aktywności podczas zajęć i Projekcie przygotowanym przez studentów i przedstawionym na forum grupy. |
|
Literatura: |
F. Boyd, D.Quinn, Stories from Lake Wobegon. Advanced Listening and Conversation Skills, Longman, 1990. I. Brodie, A Vulgar Art: A New Approach to Stand-Up Comedy, University Press of Mississippi, 2014. R. Stebbins, The Laugh-Makers: Stand-Up Comedy as Art, Business, and Life-Style, McGill-Queen’s University Press, 1990. R. Zoglin, Comedy at the Edge: How Stand-up in the 1970s Changed America, Bloomsbury USA, 2008. |
|
Uwagi: |
(tylko po angielsku) Project Guidelines: Each student is assigned one podcast and prepares a series of activities which will be presented to the group on a given class date (the podcasts and dates will be assigned during the first meeting so be sure to be present!). A selection of the activities will be conducted with the group on the assigned date. The final (full version of the project, including full script of the assigned podcast) is to be uploaded to group's Google file. The project should consist of: 1. Front page containing the name of the student and information on the podcast (full link, date). 2. Activities to the assigned podcast. The language level of the activities should be adjusted to the level of the students in the group. a. Warm-up/introductory activity. b. Listening activity c. Vocabulary activity d. Speaking activity e. Writing activity f. Cultural context activity. 3. Script of minimum 10 minutes excerpt of the assigned podcast. 4. Key to the activities. Grade for the Project will be based on the quality and inventiveness of the activities, accuracy of the script and the quality of the presentation of the project and activities to the group. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.