Język angielski - doskonalenie językowe A2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-1MODA2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - doskonalenie językowe A2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 1 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne rozszerzające |
Założenia (opisowo): | Student posługuje się językiem angielskim na poziomie B2/C1. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu poszerzanie, utrwalanie i doskonalenie wszystkich sprawności językowych. Studenci kształtują poprawny styl wypowiedzi ustnych i pisemnych., poznają stylistykę tekstu akademickiego, uwrażliwiają się na rozbieżności językowe i kulturowe, przygotowują się do samodzielnego tłumaczenia krótkich tekstów prasowych i użytkowych, a także doskonalą umiejętności zabierania głosu w debacie (argumentacja, budowanie wypowiedzi argumentacyjnej). |
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Filologiczny, Instytut Neofilologii Nazwa kierunku studiów: Filologia, specjalność: Filologia angielska Poziom kształcenia: Studia pierwszego stopnia Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Kod przedmiotu: 0400-ANI – 1,2,3,MON Język przedmiotu: j. angielski Rodzaj przedmiotu: fakultatywny, MK_4 Rok studiów /semestr: rok I, II i III, semestr II, III, IV i V Wymagania wstępne: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) oraz umiejętności zdobyte w czasie kolejnych lat nauki na zajęciach PNJA Liczba godzin: 80 godzin Metody dydaktyczne: podawcza, problemowa, aktywizująca Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach: 80h Przygotowanie do zajęć: 80h Wykonanie zadań domowych: 50 Realizacja zadań projektowych: 60 Konsultacje z nauczycielem: 30 Obecność na zaliczeniu: 8 Razem 308/ 12ECTS Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela -118h (4 ECTS) - o charakterze praktycznym - 198h (8 ECTS) W przypadku przedmiotu Doskonalenie językowe A2: Punkty ECTS: Udział w zajęciach -- 20 h -- 0,8 ECT Udział w konsultacjach -- 15 h -- 0,6 ECT Przygotowanie do zajęć -- 15 h -- 0,6 ECT Zadania wykonane w domu -- 15 h -- 0,6 ECT Przygotowanie do zaliczenia: -- 10 h -- 0,4 ECT Suma: 3 ECTS Nakład pracy studenta z udziałem nauczyciela: 35 godzin (1,4 ECTS) Nakład pracy studenta bez udziału nauczyciela: 40 godzin (1,6 ECTS) |
Literatura: |
Kurs nie jest prowadzony według podręcznika. Studentów obowiązuje zakres materiału przygotowany i przedstawiony przez nauczyciela. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, student zna i rozumie KP6_WG1 zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi KP6_WG3 utwory, zjawiska i procesy literackie oraz teorie wyjaśniające ich kulturowe podłoże i zależności między nimi KP6_WG8 metody analizy i interpretacji tekstów w obrębie wybranych tradycji i teorii literaturoznawczych KP6_WG10 podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury anglojęzycznej UMIEJĘTNOŚCI, student potrafi KP6_UW 1 formułować i rozwiązywać złożone problemy, dobierając odpowiednie metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o języku i translatoryki KP6_UW8 właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze literaturoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i sytezy tych informacji. KP6-UK3 komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu literaturoznawstwa z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych. KP6_UK5 posługiwać się językiem angielskim w mowie i w piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KOMPETENCJE SPOŁECZNE, student jest gotów do: KP6_KK1, KP6_KK2 krytycznej oceny posiadanej wiedzy i uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KP6_KO4 tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) Lake Wobegon A Prairie Home Companion: News from Lake Wobegon by Garrison Keillor: Language and Culture |
|
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) This 20 hour course will focus on developing English language skills and cultural awareness through a wide spectrum of interactive activities which will include text analysis, vocabulary development, as well as speaking and writing activities. The input will be provided by a selection of podcasts by Garrison Keillor A Prairie Home Companion: News from Lake Wobegon available on Podbean. The final credit will be based on attendance, active participation and a Project Work prepared by students. |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) F. Boyd, D.Quinn, Stories from Lake Wobegon. Advanced Listening and Conversation Skills, Longman, 1990. I. Brodie, A Vulgar Art: A New Approach to Stand-Up Comedy, University Press of Mississippi, 2014. R. Stebbins, The Laugh-Makers: Stand-Up Comedy as Art, Business, and Life-Style, McGill-Queen’s University Press, 1990. R. Zoglin, Comedy at the Edge: How Stand-up in the 1970s Changed America, Bloomsbury USA, 2008. |
|
Uwagi: |
(tylko po angielsku) Project Guidelines: Each student selects a podcast which is available on-line and prepares a series of activities which will be presented to the group on a given class date. A selection of the activities will be conducted with the group. The final (full version of the project, including the 5 minute script of the chosen stand-up) is to be printed out and handed in during the last meeting. The project should consist of: 1. Front page containing information about the author, stand-up artist, URL to the selected stand-up, length of the stand-up. 2. Activities to the selected stand-up. The language level of the activities should be adjusted to the level of the students in the group. a. Warm-up/introductory activity. b. Listening activity c. Vocabulary activity d. Speaking activity e. Writing activity f. Cultural context activity. 3. Script of minimum 5 minutes of the podcast. 4. Key to the activities. Grade for the Project will be based on the quality and inventiveness of the activities, accuracy of the script and the quality of the presentation of the project and activities to the group. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne rozszerzające |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Dwudziestogodzinny kurs objemuje dyskusje nt. wybranych przez studentów pozycji literatury anglojęzycznej, objejmującej utwory prozą (opowiadania i powieści) oraz wiersze. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują ćwiczenie wypowiedzi ustnych i pisemnych na tematy związane z wybranymi pozycjami literatury anglojęzycznej. Odbywać się będą na zasadzie dyskusyjnego klubu czytelniczego, czyli jedna (lub dwie osoby w zależności od liczebności grupy) prezentuje wybrane opowiadanie, wiersz lub krótką powieść, po czym reszta grupy dyskutuje jej problematykę, na koniec zaś każdy student pisze esej na zagadnienie zainspirowane przez wybrany tekst. Są to zajęcia dla osób lubiących czytać! Punkty ECTS: Udział w zajęciach -- 20 h -- 0,8 ECT Udział w konsultacjach -- 15 h -- 0,6 ECT Przygotowanie do zajęć -- 15 h -- 0,6 ECT Zadania wykonane w domu -- 15 h -- 0,6 ECT Przygotowanie do zaliczenia: -- 10 h -- 0,4 ECT Suma: 3 ECTS |
|
Literatura: |
Kurs nie jest prowadzony według podręcznika. Studentów obowiązuje zakres materiału przygotowany i przedstawiony przez nauczyciela. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne rozszerzające |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Dwudziestogodzinny kurs objemuje dyskusje nt. wybranych przez studentów pozycji literatury anglojęzycznej, objejmującej utwory prozą (opowiadania i powieści) oraz wiersze. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują ćwiczenie wypowiedzi ustnych i pisemnych na tematy związane z wybranymi pozycjami literatury anglojęzycznej. Odbywać się będą na zasadzie dyskusyjnego klubu czytelniczego, czyli jedna (lub dwie osoby w zależności od liczebności grupy) prezentuje wybrane opowiadanie, wiersz lub krótką powieść, po czym reszta grupy dyskutuje jej problematykę, na koniec zaś każdy student pisze esej na zagadnienie zainspirowane przez wybrany tekst. Są to zajęcia dla osób lubiących czytać! Punkty ECTS: Udział w zajęciach -- 20 h -- 0,8 ECT Udział w konsultacjach -- 15 h -- 0,6 ECT Przygotowanie do zajęć -- 15 h -- 0,6 ECT Zadania wykonane w domu -- 15 h -- 0,6 ECT Przygotowanie do zaliczenia: -- 10 h -- 0,4 ECT Suma: 3 ECTS |
|
Literatura: |
Kurs nie jest prowadzony według podręcznika. Studentów obowiązuje zakres materiału przygotowany i przedstawiony przez nauczyciela. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.