Language Improvement
General data
Course ID: | 340-AS1-1MODA5 |
Erasmus code / ISCED: |
09.001
|
Course title: | Language Improvement |
Name in Polish: | Język angielski - doskonalenie językowe A5 |
Organizational unit: | Faculty of Philology |
Course groups: |
(in Polish) 3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe (in Polish) Filologia angielska 1 rok sem.letni 1 stopień |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | English |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Profil studiów: ogólnoakademicki Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_3) Rok studiów /semestr rok III, semestr V i VI Wymagania wstępne - zaliczenie PNJA 2 Punkty ECTS 3 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć-180 godz. ćwiczenia Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.). 180h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.) 180h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.) 20h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i. in.). 15h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim. 22h + 3h=25h Razem:420 h (odpowiada 3 pkt ECTS) |
Short description: |
(in Polish) ćwiczenia mają na celu poszerzenie kompetencji językowych w wybranym przez prowadzącego obszarze, szczegóły patrz informacje dotyczące danego roku akademickiego |
Learning outcomes: |
(in Polish) P6S_UK student umie brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KA6_UK4 P6S_UK student umie posługiwać się kierunkowym językiem obcym na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KA6_UK5 P6S_UO student umie planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole KA6_UO1 P6S_KK student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy KA6_KK1 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 51-60%=3 61-70%=3.5 71-80%=4 81-90%=4.5 91-100%=5 |
Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU LAB
W TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 20 hours
|
|
Coordinators: | Dorota Guzowska | |
Group instructors: | Dorota Guzowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading | |
Type of course: | (in Polish) fakultatywne rozszerzające |
|
Full description: |
A5 module is addressed to students who wish to expand their competence in reading aloud. Reading aloud is one of the means of interpersonal communication. Participants of the course will strengthen their sensitivity to the prosody of the English language, acquire skills related to voice emission, learn how to creatively interpret dialogues and narratives, in the long run they will also expand their rhetorical skills and vocabulary. During the class, participants will prepare to read monologues, short stories and dialogues out loud to the audience. The classes are designed to stimulate participants' creativity, encourage interaction and cooperation, develop voice acting skills. |
Classes in period "Academic year 2024/2025" (in progress)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 20 hours
|
|
Coordinators: | Iga Cemer-Matysewicz | |
Group instructors: | Iga Cemer-Matysewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading | |
Type of course: | (in Polish) fakultatywne rozszerzające |
|
Full description: |
A5 module is addressed to students who wish to expand their competence in reading aloud. Reading aloud is one of the means of interpersonal communication. Participants of the course will strengthen their sensitivity to the prosody of the English language, acquire skills related to voice emission, learn how to creatively interpret dialogues and narratives, in the long run they will also expand their rhetorical skills and vocabulary. During the class, participants will prepare to read monologues, short stories and dialogues out loud to the audience. The classes are designed to stimulate participants' creativity, encourage interaction and cooperation, develop voice acting skills. |
Copyright by University of Bialystok.