PNJA Słownictwo 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-1PWO |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA Słownictwo 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 1 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 1 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 (ESOKJ). |
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1) Rok studiów /semestr rok I, I i II semestr Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 30 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć : 325 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.). 325 h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.). 325x1h= 325h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.). 80h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).25 h Realizacja zadań projektowych.20h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim. 17h + 3h=20 Razem:750h (odpowiada 30 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 325 +25 +3h = 353h odpowiada 14 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 325+300 + 80 + 25+ 17 = 747 odpowiada 29,5 pkt. ECTS Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty). |
Literatura: |
Lista lektur oraz materiałów dla poszczególnych przedmiotów znajduje się w części B sylabusa. |
Efekty uczenia się: |
1. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem. 2. Student zna i rozumie podstawowe zasady konstruowania eseju w formacie anglosaskim z uwzględnieniem właściwej stylistyki oraz interpunkcji. 3. Student posiada podstawowa wiedzę o pojęciach, zjawiskach i procesach prozodycznych oraz zna podstawową terminologię prozodyczną. UMIEJĘTNOŚCI 4. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. 5. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. 6. Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego. 7. Student potrafi poprawnie sformułować tezę i główne założenia eseju oraz potrafi poprawnie dobrać argumenty i przykłady popierające tezę eseju. KOMPETENCJE SPOŁECZNE 8. Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy w warunkach komunikacji wielokulturowej. KA6_WG1 KA6_WG9 KA6_WK1 KA6_WG1 KA6_WG4 KA6_UW4 KA6_UK4 KA6_UK5 KA6_UK5 KA6_UK4 KA6_UK5 KA6_UW4 KA6_UW6 KA6_UK5 KA6_KO4 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmioty w ramach PNJA- zaliczenie na ocenę (zgodnie z informacjami w sylabusie B) Cały cykl PNJA - ezamin ustny i pisemny. Oceny: 55- 69% = 3 70-75% = 3.5 76- 85 %= 4 86-90%= 4.5 91-100% = 5 Uwaga! W cyklu 2019/2020, z uwagi na sytuację epidemiologiczną, oceny dokonuje się jedynie na podstawie egzaminu pisemnego. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Majewska | |
Prowadzący grup: | Ewa Majewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. 2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. |
|
Pełny opis: |
Program szczegółowy: • Vocabulary units centered around topics – słownictwo tematyczne • Phrasal verbs – wyrażenia odczasownikowe • Collocations – związki wyrazowe • Idiomatic expressions – wyrażenia idiomatyczne • Words easily confusable –wyrazy łatwo mylone • Affixation - afiksacja • Fixed expressions – stałe związki wyrazowe • Homonyms & homophones – homonimy oraz homfony • False friends and cognates – wyrazy pokrewne • Word formation - słowotwórstwo • Extreme adjectives - przymiotniki • Synonyms – synonymy GŁÓWNA TEMATYKA KURSU: 1. Entertainment and the arts (TV, cinema, theatre, books, etc) - rozrywka 2. Describing people – opisywanie ludzi 3. Food and drink - jedzenie 4. Travel and transport - transport 5. Shopping and advertising – zakupy oraz reklama 6. Language and communication – język oraz komunikacja 7. Work and business – praca i biznes 8. Money and finance – pieniądze, finanse 9. Homes - dom 10. The weather -pogoda |
|
Literatura: |
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson Jones, L., Ideas, CUP Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman Vince, M., FC Language Practice, Heineman Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003. |
|
Uwagi: |
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: - aktywne uczestnictwo w zajęciach - testy z rozumienia języka mówionego - testy z rozumienia języka pisanego - testy ze słownictwa - indywidualna wypowiedź ustna oraz w przypadku przedmiotu Pisanie Akademickie zaliczenie minimum 60% prac pisemnych na ocenę pozytywną. Niska frekwencja, przedłużenie terminu złożenia prac pisemnych lub ich niedostateczna ilość mogą rzutować na ocenę końcową. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Majewska | |
Prowadzący grup: | Ewa Majewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. 2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. |
|
Pełny opis: |
Program szczegółowy: • Vocabulary units centered around topics – słownictwo tematyczne • Phrasal verbs – wyrażenia odczasownikowe • Collocations – związki wyrazowe • Idiomatic expressions – wyrażenia idiomatyczne • Words easily confusable –wyrazy łatwo mylone • Affixation - afiksacja • Fixed expressions – stałe związki wyrazowe • Homonyms & homophones – homonimy oraz homfony • False friends and cognates – wyrazy pokrewne • Word formation - słowotwórstwo • Extreme adjectives - przymiotniki • Synonyms – synonymy GŁÓWNA TEMATYKA KURSU: 1. Entertainment and the arts (TV, cinema, theatre, books, etc) - rozrywka 2. Describing people – opisywanie ludzi 3. Food and drink - jedzenie 4. Travel and transport - transport 5. Shopping and advertising – zakupy oraz reklama 6. Language and communication – język oraz komunikacja 7. Work and business – praca i biznes 8. Money and finance – pieniądze, finanse 9. Homes - dom 10. The weather -pogoda |
|
Literatura: |
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson Jones, L., Ideas, CUP Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman Vince, M., FC Language Practice, Heineman Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003. |
|
Uwagi: |
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: - aktywne uczestnictwo w zajęciach - testy z rozumienia języka mówionego - testy z rozumienia języka pisanego - testy ze słownictwa - indywidualna wypowiedź ustna oraz w przypadku przedmiotu Pisanie Akademickie zaliczenie minimum 60% prac pisemnych na ocenę pozytywną. Niska frekwencja, przedłużenie terminu złożenia prac pisemnych lub ich niedostateczna ilość mogą rzutować na ocenę końcową. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Majewska | |
Prowadzący grup: | Ewa Majewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. 2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. |
|
Pełny opis: |
Program szczegółowy: • Vocabulary units centered around topics – słownictwo tematyczne • Phrasal verbs – wyrażenia odczasownikowe • Collocations – związki wyrazowe • Idiomatic expressions – wyrażenia idiomatyczne • Words easily confusable –wyrazy łatwo mylone • Affixation - afiksacja • Fixed expressions – stałe związki wyrazowe • Homonyms & homophones – homonimy oraz homfony • False friends and cognates – wyrazy pokrewne • Word formation - słowotwórstwo • Extreme adjectives - przymiotniki • Synonyms – synonymy GŁÓWNA TEMATYKA KURSU: 1. Entertainment and the arts (TV, cinema, theatre, books, etc) - rozrywka 2. Describing people – opisywanie ludzi 3. Food and drink - jedzenie 4. Travel and transport - transport 5. Shopping and advertising – zakupy oraz reklama 6. Language and communication – język oraz komunikacja 7. Work and business – praca i biznes 8. Money and finance – pieniądze, finanse 9. Homes - dom 10. The weather -pogoda |
|
Literatura: |
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson Jones, L., Ideas, CUP Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman Vince, M., FC Language Practice, Heineman Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003. |
|
Uwagi: |
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: - aktywne uczestnictwo w zajęciach - testy ze słownictwa -zadania domowe |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. 2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. |
|
Pełny opis: |
Program szczegółowy: • Vocabulary units centered around topics – słownictwo tematyczne • Phrasal verbs – wyrażenia odczasownikowe • Collocations – związki wyrazowe • Idiomatic expressions – wyrażenia idiomatyczne • Words easily confusable –wyrazy łatwo mylone • Affixation - afiksacja • Fixed expressions – stałe związki wyrazowe • Homonyms & homophones – homonimy oraz homfony • False friends and cognates – wyrazy pokrewne • Word formation - słowotwórstwo • Extreme adjectives - przymiotniki • Synonyms – synonymy GŁÓWNA TEMATYKA KURSU: 1. Entertainment and the arts (TV, cinema, theatre, books, etc) - rozrywka 2. Describing people – opisywanie ludzi 3. Food and drink - jedzenie 4. Travel and transport - transport 5. Shopping and advertising – zakupy oraz reklama 6. Language and communication – język oraz komunikacja 7. Work and business – praca i biznes 8. Money and finance – pieniądze, finanse 9. Homes - dom 10. The weather -pogoda |
|
Literatura: |
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson Jones, L., Ideas, CUP Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman Vince, M., FC Language Practice, Heineman Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003. |
|
Uwagi: |
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: - aktywne uczestnictwo w zajęciach - testy ze słownictwa -zadania domowe |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.