University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

Intercultural Education

General data

Course ID: 340-AS1-2ICT
Erasmus code / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Intercultural Education
Name in Polish: Kształcenie interkulturowe
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) 3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe
(in Polish) Filologia angielska 2 rok sem.zimowy 1 stopień
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: English
Type of course:

obligatory courses

Short description:

The aim of the course is to familiarize students with the theoretical and practical aspects of intercultural communication, especially verbal and non-verbal behavior depending on the cultural context, preparation for the role of an intercultural mediator and teaching didactic skills in teaching intercultural competence in English lessons.

Full description: (in Polish)

Nazwa kierunku / specjalności studiów: Kierunek: filologia obca nauczycielska

Poziom kształcenia: studia I stopnia

Profil studiów: ogólno akademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo

Rok studiów /semestr: II rok/ 1 semestr,

Punkty ECTS: 2

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 30 ćwiczenia

Metody dydaktyczne: heurystyczna, problemowa, podająca, warsztatowa

Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach 30h, udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15h, przygotowanie do zajęć i

zaliczenia 15h. Razem: 60h (odpowiada 2 pkt. ECTS)

Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 45h (odpowiada 1,5

pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 15h (odpowiada 0,5 pkt. ECTS)

Bibliography:

Hofstede, G. J., Pedersen, B, and Hofstede, G. (2001). Exploring Culture: Exercises, Stories, and Synthetic Cultures.

Hofstede, G. 1994. Cultures and Organizations: Software of the Mind. London: Harper Collins.

Liddicoat, Anthony J, and Angela Scarino. Intercultural Language Teaching and Learning. Hoboken: Wiley-Blackwell, 2013.

Matveev, Alex. Intercultural Competence in Organizations: A Guide for Leaders, Educators and Team Players. Cham: Springer International Publishing AG, 2016.

Learning outcomes:

KNOWLEDGE

The student characterizes the dimensions of culture that determine cultural differences. KA6_WG9

KA6_WK1

The student describes the features of verbal and non-verbal behavior characterizing various cultural contexts.

KA6_WG9

KA6_WK1

The student compares his own cultural context with other contexts

KA6_WG9

KA6_WK1

SKILLS

The student uses tools for the analysis and interpretation of various products of culture.

KA6_UW4

KA6_UW6

The student independently acquires knowledge using various sources. KA6_UW4

KA6_UW6

The student analyzes the differences and intercultural barriers KA6_UW4

KA6_UW6

The student presents the prepared issue with the use of KA6_UK4 multimedia techniques

The student is able to design and organize tasks in individual and team work that shape intercultural competence and consciously implement his own learning throughout his life KA6_UW4

KA6_UW6

KA6_UK4

KA6_UO1

KA6_UU1

SOCIAL COMPETENCE

The student is ready to critically evaluate his knowledge and use it to solve practical problems.

KA6_KK1

KA6_KK2

The student accepts responsibility for preserving the cultural heritage of the region he comes from, creating levels of tolerance and participating in cultural life. KA6_KO3

KA6_KO4

KA6_KO5

Assessment methods and assessment criteria:

Forms of work: work individually, in pairs and groups

The basis for passing is:

• Presence and active participation in classes (one unexcused absence is allowed)

• Prepare a presentation on the dimensions of culture and culturally conditioned non-verbal behavior

• Preparation of a set of exercises to assess intercultural skills

• Analysis of intercultural differences and barriers in teaching English

Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 30 hours more information
Coordinators: Anna Sańczyk-Cruz
Group instructors: Anna Sańczyk-Cruz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Type of course:

obligatory courses

Full description:

The aim of the course is to familiarize students with the theoretical and practical aspects of intercultural communication, especially verbal and non-verbal behavior depending on the cultural context, preparation for the role of an intercultural mediator and teaching didactic skills in teaching intercultural competence in English lessons.

Bibliography:

Hofstede, G. J., Pedersen, B, and Hofstede, G. (2001). Exploring Culture: Exercises, Stories, and Synthetic Cultures.

Hofstede, G. 1994. Cultures and Organizations: Software of the Mind. London: Harper Collins.

Liddicoat, Anthony J, and Angela Scarino. Intercultural Language Teaching and Learning. Hoboken: Wiley-Blackwell, 2013.

Matveev, Alex. Intercultural Competence in Organizations: A Guide for Leaders, Educators and Team Players. Cham: Springer International Publishing AG, 2016.

Notes:

Forms of work: work individually, in pairs and groups

The basis for passing is:

• Presence and active participation in classes (one unexcused absence is allowed)

• Prepare a presentation on the dimensions of culture and culturally conditioned non-verbal behavior

• Preparation of a set of exercises to assess intercultural skills

• Analysis of intercultural differences and barriers in teaching English

Classes in period "Academic year 2024/2025" (in progress)

Time span: 2024-10-01 - 2025-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 30 hours more information
Coordinators: Edyta Wajda
Group instructors: Edyta Wajda
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Type of course:

obligatory courses

Short description:

The aim of the course is to familiarize students with the theoretical and practical aspects of intercultural communication, especially verbal and non-verbal behavior depending on the cultural context, preparation for the role of an intercultural mediator and teaching didactic skills in teaching intercultural competence in English lessons

Full description: (in Polish)

Nazwa kierunku / specjalności studiów: Kierunek: filologia obca nauczycielska

Poziom kształcenia: studia I stopnia

Profil studiów: ogólno akademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo

Rok studiów /semestr: II rok/ 1 semestr,

Punkty ECTS: 2

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 30 ćwiczenia

Metody dydaktyczne: heurystyczna, problemowa, podająca, warsztatowa

Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach 30h, udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15h, przygotowanie do zajęć i

zaliczenia 15h. Razem: 60h (odpowiada 2 pkt. ECTS)

Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 45h (odpowiada 1,5

pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 15h (odpowiada 0,5 pkt. ECTS)

Bibliography:

Hofstede, G. J., Pedersen, B, and Hofstede, G. (2001). Exploring Culture: Exercises, Stories, and Synthetic Cultures.

Hofstede, G. 1994. Cultures and Organizations: Software of the Mind. London: Harper Collins.

Liddicoat, Anthony J, and Angela Scarino. Intercultural Language Teaching and Learning. Hoboken: Wiley-Blackwell, 2013.

Matveev, Alex. Intercultural Competence in Organizations: A Guide for Leaders, Educators and Team Players. Cham: Springer International Publishing AG, 2016.

Notes:

Forms of work: work individually, in pairs and groups

The basis for passing is:

• Presence and active participation in classes (one unexcused absence is allowed)

• Prepare a presentation on the dimensions of culture and culturally conditioned non-verbal behavior

• Preparation of a set of exercises to assess intercultural skills

• Analysis of intercultural differences and barriers in teaching English

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)