Język angielski - doskonalenie językowe B2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-2MOD14 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - doskonalenie językowe B2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 2 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 +/C1. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest rozwijanie sprawności słuchania oraz znajomości słownictwa za pomocą materiałów autentycznych. |
Pełny opis: |
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki FORMA STUDIÓW: stacjonarne RODZAJ PRZEDMIOTU: Podstawowy MODUŁ: Moduł 4 PNJA - doskonalenie językowe DZIEDZINA: Nauki humanistyczne Dyscyplina: Językoznawstwo ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok II/ semestr I Kod przedmiotu: 340-AS1-2MODA14 WYMAGANIA WSTĘPNE: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2+. LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: ćwiczenia 20 h METODY DYDAKTYCZNE: Studenci są zobowiązani do regularnego sprawdzania poczty raz w tygodniu przed zajęciami i przygotowywania materiałów i zadań wysyłanych przez wykładowcę. Praca z całą grupą Praca w parach Praca w grupach PUNKTY ECTS: 3 BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA: udział w ćwiczeniach: 20h przygotowanie do ćwiczeń: 10 h udział w w konsultacjach: 2h przygotowanie do kolokwium: 8h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: -wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: 22h (ECTS: 0,88) - o charakterze praktycznym: 20h (0,8 ECTS) |
Literatura: |
Kurs jest zaprojektowany w oparciu o podaną literaturę oraz materiały autentyczne tj. filmy z YouTube, History Channel, seriale telewizyjne, podcasty, filmy dokumentalne, filmy fantasy i science-fiction, ted ed lessons i ted talks. Ćwiczenia na słownictwo są projektowane przez wykładowce w oparciu o i odniesieniu do materiałów audiowizualnych używanych w trakcie kursu. |
Efekty uczenia się: |
P6S_UK student umie brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KA6_UK4 P6S_UK student umie posługiwać się kierunkowym językiem obcym na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KA6_UK5 P6S_UO student umie planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole KA6_UO1 P6S_KK student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy KA6_KK1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się przedstawieniem prezentacji z zakresu tematyki kursu oraz krótkim testem obejmującym sprawności słuchania i znajomość słownictwa, które pojawiło się w materiałach używanych w trakcie kursu. Próg zaliczenie testu to 55% Dozwolona jest jedna nieobecność w trakcie kursu. Aktywność w trakcie zajęć wpłynie na podniesienie oceny końcowej. Brak przygotowania do zajęć oraz brak materiałów wysyłanych przez wykładowcę wpłynie na obniżenie oceny końcowej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
The Art of Healing: Medicine in the Past and Present Due to the increasing popularity of Medical English in the contemporary world, it is not uncommon to come across medical jargon embedded in journal articles or TV series. The course will focus on medicine in the past (health and healing in ancient Egypt, wonder cures of the ancient world, surprising facts about the history of medicine) and present medical issues (e.g. signs and symptoms, placebo and nocebo effects, first aid). It will also delve into a healthy lifestyle (prevention is better than cure: medicinal cookery - the pharmacy in our food, nutrition, food patterns based on culture and customs). |
|
Pełny opis: |
-medicine in the past (health and healing in ancient Egypt, wonder cures of the ancient world, surprising facts about the history of medicine) - contemporary medical issues (e.g. signs and symptoms, placebo and nocebo effects, first aid) - a healthy lifestyle (prevention is better than cure: medicinal cookery - the pharmacy in our food, nutrition, food patterns based on culture and customs). |
|
Literatura: |
The Story of Medicine. From the Black Death to Florence Nightingale, BBC History Magazine, ed. by R. Attar. Immediate Media Company Bristol Limited, 2018. Hobbs, M.Oxford English For Careers Medicine 1. Oxford, 2009. Pohl, A. Test Your Professional English: Medical. Penguin English. 2004. Lipińska A. and S. Wisńiewska-Leśków, Z. Szczepankiewicz. English for Medical Sciences. MedPharm. 2006. Evans V. and J. Dooley, T. M. Tran. Career Paths: Medical. Express Publishing. 2019. Gorbacz-Gancarz B and L. Ostrowska, E Stefańska, E..Supińska, E. Szczepaniak. English for Dietetics. PZWL. 2016. Kita, J. Health ... Easy Ways to Feel Better and Live Longer. The Reader's Digest Association, Inc. 2012. Pinnock, D. Medicinal Cookery. Recipes from Nature's Edible Pharmacy. Orion Publishing Group. 2017. Schlosser, E. Fast Food Nation. What the All-American Meal Is Doing to the World. Penguin Books. 2002. |
|
Uwagi: |
The participants will be assigned vocabulary tasks based on miscellaneous articles, book excerpts, quizzes and videos. In order to obtain the final credit, the students will be expected to prepare audio-visual presentations on a given subject (in the fields of medicine and healthcare). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
The Art of Healing: Medicine in the Past and Present Due to the increasing popularity of Medical English in the contemporary world, it is not uncommon to come across medical jargon embedded in journal articles or TV series. The course will focus on medicine in the past (health and healing in ancient Egypt, wonder cures of the ancient world, surprising facts about the history of medicine) and present medical issues (e.g. signs and symptoms, placebo and nocebo effects, first aid). It will also delve into a healthy lifestyle (prevention is better than cure: medicinal cookery - the pharmacy in our food, nutrition, food patterns based on culture and customs). |
|
Pełny opis: |
-medicine in the past (health and healing in ancient Egypt, wonder cures of the ancient world, surprising facts about the history of medicine) - contemporary medical issues (e.g. signs and symptoms, placebo and nocebo effects, first aid) - a healthy lifestyle (prevention is better than cure: medicinal cookery - the pharmacy in our food, nutrition, food patterns based on culture and customs). |
|
Literatura: |
The Story of Medicine. From the Black Death to Florence Nightingale, BBC History Magazine, ed. by R. Attar. Immediate Media Company Bristol Limited, 2018. Hobbs, M.Oxford English For Careers Medicine 1. Oxford, 2009. Pohl, A. Test Your Professional English: Medical. Penguin English. 2004. Lipińska A. and S. Wisńiewska-Leśków, Z. Szczepankiewicz. English for Medical Sciences. MedPharm. 2006. Evans V. and J. Dooley, T. M. Tran. Career Paths: Medical. Express Publishing. 2019. Gorbacz-Gancarz B and L. Ostrowska, E Stefańska, E..Supińska, E. Szczepaniak. English for Dietetics. PZWL. 2016. Kita, J. Health ... Easy Ways to Feel Better and Live Longer. The Reader's Digest Association, Inc. 2012. Pinnock, D. Medicinal Cookery. Recipes from Nature's Edible Pharmacy. Orion Publishing Group. 2017. Schlosser, E. Fast Food Nation. What the All-American Meal Is Doing to the World. Penguin Books. 2002. |
|
Uwagi: |
The participants will be assigned vocabulary tasks based on miscellaneous articles, book excerpts, quizzes and videos. In order to obtain the final credit, the students will be expected to prepare audio-visual presentations on a given subject (in the fields of medicine and healthcare). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.