Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - doskonalenie językowe B4

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AS1-2MOD16
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język angielski - doskonalenie językowe B4
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska 2 rok sem.zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne rozszerzające

Założenia (opisowo):

Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ)

Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu poszerzanie, utrwalanie i doskonalenie wszystkich sprawności językowych. Studenci kształtują poprawny styl wypowiedzi ustnych i pisemnych., poznają stylistykę tekstu akademickiego, uwrażliwiają się na rozbieżności językowe i kulturowe, przygotowują się do samodzielnego tłumaczenia krótkich tekstów prasowych i użytkowych, a także doskonalą umiejętności zabierania głosu w debacie (argumentacja, budowanie wypowiedzi argumentacyjnej).

Pełny opis:

Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Filologiczny, Instytut Neofilologii

Nazwa kierunku studiów: Filologia, specjalność: Filologia angielska

Poziom kształcenia: Studia pierwszego stopnia

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Kod przedmiotu: 0400-ANI – 1,2,3,MON

Język przedmiotu: j. angielski

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny, MK_4

Rok studiów /semestr: rok I, II i III, semestr II, III, IV i V

Wymagania wstępne: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) oraz umiejętności zdobyte w czasie kolejnych lat nauki na zajęciach PNJA

Liczba godzin: 80 godzin

Metody dydaktyczne: podawcza, aktywizująca, praktyczna

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w ćwiczeniach: 80h

Przygotowanie do zajęć: 80h

Wykonanie zadań domowych: 50

Realizacja zadań projektowych: 60

Konsultacje z nauczycielem: 30

Obecność na zaliczeniu: 8 Razem 308/ 12ECTS

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela -118h (4 ECTS)

- o charakterze praktycznym - 198h (8 ECTS)

W przypadku kursu Doskonalenie Językowe B4:

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w ćwiczeniach: 10h -- 0,4 ECT

Konsultacje z nauczycielem: 5 h -- 0,2 ECT

Przygotowanie do zajęć: 25 h -- 1,0 ECT

Wykonanie zadań domowych: 20 h -- 0,8 ECT

Realizacja zadań projektowych: 15 h -- 0,6 ECTS

Razem: 75 godzin/3ECTS

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 15 h (0,6 ECTS)

- nie wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela -- 60 h (2,4 ECTS)

Literatura:

Kurs nie jest prowadzony według podręcznika. Studentów obowiązuje zakres materiału przygotowany i przedstawiony przez nauczyciela.

Literatura uzupełniająca przedstawiona w części B sylabusa.

Efekty uczenia się:

WIEDZA, student zna i rozumie:

KP6_WG1 zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi

KP6_WG 9 podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji

KP6_WK1 problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji

UMIEJĘTNOŚCI: student potrafi

KP6_UW1 formułować i rozwiązywać złożone problemy, dobierając odpowiednie metody i narzędzia

KP6_UK4 brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich

KP6_UK5 posługiwać się językiem angielskim w mowie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

KP6_UO1 planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole

KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:

KP6_KK1, KP6_KK2 krytycznej oceny posiadanej wiedzy i uznawania jej znaczenia w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych

KP6_KO1 wypełniania zobowiązań społecznych i współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego

KP6_KO4 tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Kubiak
Prowadzący grup: Stefan Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Kurs polega na przygotowywaniu wypowiedzi ustnych na temat wybrany przez studentów wg wzoru prezentacji TED (Technology, Entertainment, Design), a następnie dyskusji na zaproponowany w prezentacji temat.

Pełny opis:

Podczas kursu studenci przygotowują wypowiedzi ustne na wybrane przez siebie tematy wg wzoru prezentacji TED (Technology, Entartainment, Design). Wypowiedzi (12-20 min.) nie mogą być czytane. Po każdej prezentacji następuje dyskusja zwieńczona pisemnym podsumowaniem.

Literatura:

Przedmiot nie wymaga określonej literatury.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Kubiak
Prowadzący grup: Stefan Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Kurs polega na przygotowywaniu wypowiedzi ustnych na temat wybrany przez studentów wg wzoru prezentacji TED (Technology, Entertainment, Design), a następnie dyskusji na zaproponowany w prezentacji temat.

Pełny opis:

Podczas kursu studenci przygotowują wypowiedzi ustne na wybrane przez siebie tematy wg wzoru prezentacji TED (Technology, Entartainment, Design). Wypowiedzi (12-20 min.) nie mogą być czytane. Po każdej prezentacji następuje dyskusja zwieńczona pisemnym podsumowaniem.

Literatura:

G. Gallo, Talk Like TED. The 9 Public-Speaking Secrets of the World's Top Minds, St. Martin's Press, LLC 2014

TED Ideas change everything: https://www.ted.com/

wybrane prezentacje na YouTube

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Kurs polega na przygotowywaniu wypowiedzi ustnych na temat wybrany przez studentów wg wzoru prezentacji TED (Technology, Entertainment, Design), a następnie dyskusji na zaproponowany w prezentacji temat.

Pełny opis:

Podczas kursu studenci przygotowują wypowiedzi ustne na wybrane przez siebie tematy wg wzoru prezentacji TED (Technology, Entartainment, Design). Wypowiedzi (12-20 min.) nie mogą być czytane. Po każdej prezentacji następuje dyskusja zwieńczona pisemnym podsumowaniem.

Literatura:

G. Gallo, Talk Like TED. The 9 Public-Speaking Secrets of the World's Top Minds, St. Martin's Press, LLC 2014

TED Ideas change everything: https://www.ted.com/

wybrane prezentacje na YouTube

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)