Język angielski - doskonalenie językowe B4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-2MOD16 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - doskonalenie językowe B4 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 2 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne rozszerzające |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu poszerzanie, utrwalanie i doskonalenie wszystkich sprawności językowych. Studenci kształtują poprawny styl wypowiedzi ustnych i pisemnych., poznają stylistykę tekstu akademickiego, uwrażliwiają się na rozbieżności językowe i kulturowe, przygotowują się do samodzielnego tłumaczenia krótkich tekstów prasowych i użytkowych, a także doskonalą umiejętności zabierania głosu w debacie (argumentacja, budowanie wypowiedzi argumentacyjnej). |
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Filologiczny, Instytut Neofilologii Nazwa kierunku studiów: Filologia, specjalność: Filologia angielska Poziom kształcenia: Studia pierwszego stopnia Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Kod przedmiotu: 0400-ANI – 1,2,3,MON Język przedmiotu: j. angielski Rodzaj przedmiotu: fakultatywny, MK_4 Rok studiów /semestr: rok I, II i III, semestr II, III, IV i V Wymagania wstępne: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) oraz umiejętności zdobyte w czasie kolejnych lat nauki na zajęciach PNJA Liczba godzin: 80 godzin Metody dydaktyczne: podawcza, aktywizująca, praktyczna Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach: 80h Przygotowanie do zajęć: 80h Wykonanie zadań domowych: 50 Realizacja zadań projektowych: 60 Konsultacje z nauczycielem: 30 Obecność na zaliczeniu: 8 Razem 308/ 12ECTS Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela -118h (4 ECTS) - o charakterze praktycznym - 198h (8 ECTS) W przypadku kursu Doskonalenie Językowe B4: Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach: 10h -- 0,4 ECT Konsultacje z nauczycielem: 5 h -- 0,2 ECT Przygotowanie do zajęć: 25 h -- 1,0 ECT Wykonanie zadań domowych: 20 h -- 0,8 ECT Realizacja zadań projektowych: 15 h -- 0,6 ECTS Razem: 75 godzin/3ECTS Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 15 h (0,6 ECTS) - nie wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela -- 60 h (2,4 ECTS) |
Literatura: |
Kurs nie jest prowadzony według podręcznika. Studentów obowiązuje zakres materiału przygotowany i przedstawiony przez nauczyciela. Literatura uzupełniająca przedstawiona w części B sylabusa. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, student zna i rozumie: KP6_WG1 zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi KP6_WG 9 podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji KP6_WK1 problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji UMIEJĘTNOŚCI: student potrafi KP6_UW1 formułować i rozwiązywać złożone problemy, dobierając odpowiednie metody i narzędzia KP6_UK4 brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KP6_UK5 posługiwać się językiem angielskim w mowie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KP6_UO1 planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KP6_KK1, KP6_KK2 krytycznej oceny posiadanej wiedzy i uznawania jej znaczenia w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KP6_KO1 wypełniania zobowiązań społecznych i współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego KP6_KO4 tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Kurs polega na przygotowywaniu wypowiedzi ustnych na temat wybrany przez studentów wg wzoru prezentacji TED (Technology, Entertainment, Design), a następnie dyskusji na zaproponowany w prezentacji temat. |
|
Pełny opis: |
Podczas kursu studenci przygotowują wypowiedzi ustne na wybrane przez siebie tematy wg wzoru prezentacji TED (Technology, Entartainment, Design). Wypowiedzi (12-20 min.) nie mogą być czytane. Po każdej prezentacji następuje dyskusja zwieńczona pisemnym podsumowaniem. |
|
Literatura: |
Przedmiot nie wymaga określonej literatury. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs polega na przygotowywaniu wypowiedzi ustnych na temat wybrany przez studentów wg wzoru prezentacji TED (Technology, Entertainment, Design), a następnie dyskusji na zaproponowany w prezentacji temat. |
|
Pełny opis: |
Podczas kursu studenci przygotowują wypowiedzi ustne na wybrane przez siebie tematy wg wzoru prezentacji TED (Technology, Entartainment, Design). Wypowiedzi (12-20 min.) nie mogą być czytane. Po każdej prezentacji następuje dyskusja zwieńczona pisemnym podsumowaniem. |
|
Literatura: |
G. Gallo, Talk Like TED. The 9 Public-Speaking Secrets of the World's Top Minds, St. Martin's Press, LLC 2014 TED Ideas change everything: https://www.ted.com/ wybrane prezentacje na YouTube |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs polega na przygotowywaniu wypowiedzi ustnych na temat wybrany przez studentów wg wzoru prezentacji TED (Technology, Entertainment, Design), a następnie dyskusji na zaproponowany w prezentacji temat. |
|
Pełny opis: |
Podczas kursu studenci przygotowują wypowiedzi ustne na wybrane przez siebie tematy wg wzoru prezentacji TED (Technology, Entartainment, Design). Wypowiedzi (12-20 min.) nie mogą być czytane. Po każdej prezentacji następuje dyskusja zwieńczona pisemnym podsumowaniem. |
|
Literatura: |
G. Gallo, Talk Like TED. The 9 Public-Speaking Secrets of the World's Top Minds, St. Martin's Press, LLC 2014 TED Ideas change everything: https://www.ted.com/ wybrane prezentacje na YouTube |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.