Język angielski - doskonalenie językowe C3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-2MOD20 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - doskonalenie językowe C3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 2 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie b2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu poszerzanie, utrwalanie i doskonalenie sprawności językowych. Studenci kształtują poprawny styl wypowiedzi ustnych i pisemnych. poznają stylistykę tekstu akademickiego, uwrażliwiają się na rozbieżności językowe i kulturowe, a także doskonalą umiejętności zabierania głosu w debacie (argumentacja, budowanie wypowiedzi argumentacyjnej). |
Pełny opis: |
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki FORMA STUDIÓW: stacjonarne RODZAJ PRZEDMIOTU: Podstawowy MODUŁ: Moduł 4 PNJA - doskonalenie językowe DZIEDZINA: Nauki humanistyczne Dyscyplina: Językoznawstwo ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok II/ semestr II Kod przedmiotu: 340-AS1-2MODA20 WYMAGANIA WSTĘPNE: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2+. LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: ćwiczenia 20 h METODY DYDAKTYCZNE: Studenci są zobowiązani do regularnego sprawdzania poczty raz w tygodniu przed zajęciami i przygotowywania materiałów i zadań wysyłanych przez wykładowcę. Praca z całą grupą Praca w parach Praca w grupach PUNKTY ECTS: 3 BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA: udział w ćwiczeniach: 20h przygotowanie do ćwiczeń: 10 h przygotowanie do kolokwium: 8h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: -wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: 22h (ECTS: 0,88) - o charakterze praktycznym: 20h (0,8 ECTS) |
Literatura: |
Kurs jest zaprojektowany w oparciu o materiały autentyczne tj. filmy z YouTube, seriale telewizyjne, podcasty, filmy dokumentalne, filmy fantasy i science-fiction, ted ed lessons i ted talks. Ćwiczenia na słownictwo są projektowane przez wykładowce w oparciu o i odniesieniu do materiałów audiowizualnych używanych w trakcie kursu. Jones, R. H., Jaworska, S., & Aslan, E. (2021). Language and media: A resource book for students (2nd edition). Routledge, Taylor & Francis Group. James Jasinski, Sourcesbook on Rhetoric: Key Concepts in Contemporary Rhetorical Studies. Sage Publications 2001. |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG8 metody analizy i interpretacji tekstów w obrębie wybranych tradycji i teorii literaturoznawczych KP6_UW4, absolwent potrafi: przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KP6_KO4, absolwent jest gotów do: tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa KP6_UK3 komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu literaturoznawstwa z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KP_KK2 uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych Weryfikacja: udział w konwersacji na zajęciach; analiza tekstu, wypowiedz pisemna |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się oceną na podstawie wyników prac pisemnych z zakresu tematyki kursu Próg zaliczenie testu to 51%. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. Aktywność w trakcie zajęć wpłynie na podniesienie oceny końcowej. Brak przygotowania do zajęć oraz brak materiałów wysyłanych przez wykładowcę wpłynie na obniżenie oceny końcowej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Łukaszyk-Spryszak | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Łukaszyk-Spryszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
W trakcie kursu studenci będą rozwijać swoje umiejętności językowe i interkulturowe w ramach szerokiej gamy interaktywnych zadań. Tematyką przewodnią kursu będzie język mediów, wliczając w to media społecznościowe, filmy, seriale i gazety. Ocena końcowa oparta jest na obecności, aktywnym uczestnictwie i projekcie końcowym. |
|
Pełny opis: |
W trakcie kursu studenci będą rozwijać swoje umiejętności językowe i interkulturowe w ramach szerokiej gamy interaktywnych zadań. Tematyką przewodnią kursu będzie język mediów, wliczając w to media społecznościowe, filmy, seriale i gazety. Ocena końcowa oparta jest na obecności, aktywnym uczestnictwie i projekcie końcowym. Zaliczenie kursu odbędzie się na podstawie oceny pracy projektowej końcowej - analizie wybranego elementu współczesnych mediów (fragmentu serialu, muzyki, itd.) z wykorzystaniem ram teoretycznych omawianych na zajęciach. Końcowa ocena będzie oparta na frekwencji, aktywnym uczestnictwie w zajęciach i pracach projektowych przygotowanych przez studentów. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze. Nieobecności usprawiedliwione (np. zwolnienie lekarskie) winno być udostępnione do wglądu najpóźniej tydzień po zakończonej nieobecności. W przypadku dłuższej bądź przedłużającej się nieobecności (więcej niż dwa opuszczone zajęcia) student ma obowiązek w tym czasie skontaktować się z osobą prowadzącą zajęcia. |
|
Literatura: |
Materiały dydaktyczne są pracą autorską wykładowcy sporządzone w oparciu o ogólnodostępne źródła. Ramy teoretyczne kursu oparte są na podręczniku Jones, R. H., Jaworska, S., & Aslan, E. (2021). Language and media: A resource book for students (2nd edition). Routledge, Taylor & Francis Group. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Ebelashvili | |
Prowadzący grup: | Diana Ebelashvili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne rozszerzające |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
W trakcie kursu studenci będą rozwijać swoje umiejętności językowe ( czytanie, słuchanie, mówienie i pisanie) oraz interkulturowe w ramach szerokiej gamy interaktywnych zadań. Tematyką przewodnią kursu będzie język mediów pisemnych w ramach spotkań typu 'klub książki'. Studenci prowadzą dyskusji i debaty w języku angielskim na temat przeczytanych artykułów akademickich oraz opowiadań. Tematyka tekstów oraz ram teoretycznych są wybrane przez studentów kursu z konsultacją ze strony prowadzącej. |
|
Pełny opis: |
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki FORMA STUDIÓW: stacjonarne RODZAJ PRZEDMIOTU: Podstawowy MODUŁ: Moduł 4 PNJA - doskonalenie językowe DZIEDZINA: Nauki humanistyczne Dyscyplina: Językoznawstwo ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok II/ semestr II Kod przedmiotu: 340-AS1-2MODA20 WYMAGANIA WSTĘPNE: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2+. LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: ćwiczenia 20 h METODY DYDAKTYCZNE: Studenci są zobowiązani do regularnego sprawdzania poczty raz w tygodniu przed zajęciami i przygotowywania materiałów i zadań wysyłanych przez wykładowcę. Praca z całą grupą Praca w parach Praca w grupach PUNKTY ECTS: 3 BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA: udział w ćwiczeniach: 20h przygotowanie do ćwiczeń: 10 h przygotowanie do kolokwium: 8h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: -wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: 22h (ECTS: 0,88) - o charakterze praktycznym: 20h (0,8 ECTS) |
|
Literatura: |
Dzieła anglo-języcznych pisarzy (artykuły akademickie, filmy) oraz reżyserów. Kurs jest zaprojektowany w oparciu o materiały autentyczne tj. filmy z YouTube, seriale telewizyjne, podcasty, filmy dokumentalne, filmy fantasy i science-fiction, ted ed lessons i ted talks. Ćwiczenia na słownictwo są projektowane przez wykładowce w oparciu o i odniesieniu do materiałów audiowizualnych używanych w trakcie kursu. Jones, R. H., Jaworska, S., & Aslan, E. (2021). Language and media: A resource book for students (2nd edition). Routledge, Taylor & Francis Group. James Jasinski, Sourcesbook on Rhetoric: Key Concepts in Contemporary Rhetorical Studies. Sage Publications 2001. |
|
Uwagi: |
Końcowa ocena będzie oparta na frekwencji, aktywnym uczestnictwie w zajęciach i pracach projektowych przygotowanych przez studentów w trakcie kursu (creative writing). Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. Usprawiedliwienia powinny być dostarczone w terminie do tygodnia od nieobecności. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne rozszerzające |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
W trakcie kursu studenci będą rozwijać swoje umiejętności językowe ( czytanie, słuchanie, mówienie i pisanie) oraz interkulturowe w ramach szerokiej gamy interaktywnych zadań. Tematyką przewodnią kursu będzie język mediów pisemnych w ramach spotkań typu 'klub książki'. Studenci prowadzą dyskusji i debaty w języku angielskim na temat przeczytanych artykułów akademickich oraz opowiadań. Tematyka tekstów oraz ram teoretycznych są wybrane przez studentów kursu z konsultacją ze strony prowadzącej. |
|
Pełny opis: |
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki FORMA STUDIÓW: stacjonarne RODZAJ PRZEDMIOTU: Podstawowy MODUŁ: Moduł 4 PNJA - doskonalenie językowe DZIEDZINA: Nauki humanistyczne Dyscyplina: Językoznawstwo ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok II/ semestr II Kod przedmiotu: 340-AS1-2MODA20 WYMAGANIA WSTĘPNE: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2+. LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: ćwiczenia 20 h METODY DYDAKTYCZNE: Studenci są zobowiązani do regularnego sprawdzania poczty raz w tygodniu przed zajęciami i przygotowywania materiałów i zadań wysyłanych przez wykładowcę. Praca z całą grupą Praca w parach Praca w grupach PUNKTY ECTS: 3 BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA: udział w ćwiczeniach: 20h przygotowanie do ćwiczeń: 10 h przygotowanie do kolokwium: 8h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: -wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: 22h (ECTS: 0,88) - o charakterze praktycznym: 20h (0,8 ECTS) |
|
Literatura: |
Dzieła anglo-języcznych pisarzy (artykuły akademickie, filmy) oraz reżyserów. Kurs jest zaprojektowany w oparciu o materiały autentyczne tj. filmy z YouTube, seriale telewizyjne, podcasty, filmy dokumentalne, filmy fantasy i science-fiction, ted ed lessons i ted talks. Ćwiczenia na słownictwo są projektowane przez wykładowce w oparciu o i odniesieniu do materiałów audiowizualnych używanych w trakcie kursu. Jones, R. H., Jaworska, S., & Aslan, E. (2021). Language and media: A resource book for students (2nd edition). Routledge, Taylor & Francis Group. James Jasinski, Sourcesbook on Rhetoric: Key Concepts in Contemporary Rhetorical Studies. Sage Publications 2001. |
|
Uwagi: |
Końcowa ocena będzie oparta na frekwencji, aktywnym uczestnictwie w zajęciach i pracach projektowych przygotowanych przez studentów w trakcie kursu (creative writing). Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. Usprawiedliwienia powinny być dostarczone w terminie do tygodnia od nieobecności. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.