PNJA Umiejętności łączone 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-3PJS |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA Umiejętności łączone 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 3 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Po ukończeniu kursu student: • wykazuje opanowanie leksykalnych środków językowych koniecznych do formułowania myśli, • posługuje się biegle strukturami leksykalnymi języka angielskiego, w tym w szczególności: wyrażeniami frazowymi, zaawansowanymi kolokacjami, wyrażeniami idiomatycznymi • ma świadomość rejestru j. angielskiego (formalny, nieformalny) • operuje strukturami gramatycznymi na poziomie C1 • posiada kompetencje z zakresu pisania akademickiego umożliwiające stworzenie oraz redakcję zarówno krótkich jak i dłuższych form pisanych • skutecznie stosuje różnorakie sposoby/techniki pozyskiwania oraz uczenia się zaawansowanego słownictwa współczesnej angielszczyzny |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo, Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego |
Pełny opis: |
GRUPA ZAJĘĆ_2, Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 2 Forma studiów Stacjonarne Profil studiów Ogólnoakademicki Język przedmiotu Angielski Rodzaj przedmiotu obowiązkowy (M_2) Rok studiów /semestr rok II Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) zaliczenie PNJA 1 PUNKTY ECTS: 7 Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w zajęciach 60 h Przygotowanie do zajęć 30h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 20h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 25h Przygotowanie do zaliczeń 40h Razem: 175h (odpowiada 7 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 60+ 25= 85h odpowiada 3.4 pkt. ECTS nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 30+20+40= 90 h odpowiada 3.6 pkt. ECTS |
Literatura: |
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman. • Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP. • Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP. • Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann. • Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild. • Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman. • Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP. • Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie: KP6_WG1: WIEDZA, absolwent zna i rozumie: „zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi” KP6_WK1, WIEDZA, absolwent zna i rozumie: problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: KP6_UK5 -posługiwać się kierunkowym językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KP6_UO1 - planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole KP6_UU1 - samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KP6_KK1 -krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu gramatyki języka angielskiego KP6_KK2 - uznawania znaczenia wiedzy z zakresu gramatyki w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen przedstawia się następująco: 5= 91%-100% 4+=81%-90% 4= 71%- 80% 3+=61%-70% 3= 51%-60% 2= 0%-50% Ocena końcowa będzie średnią arytmetyczną oceny za pierwszy semestr i oceny otrzymanej na koniec drugiego semestru. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich, Diana Ebelashvili, Robert Kuźma | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich, Diana Ebelashvili, Robert Kuźma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia o charakterze umiejętności łączonych, praktyczna nauka języka angielskiego |
|
Pełny opis: |
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych. |
|
Literatura: |
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman. • Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP. • Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP. • Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann. • Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild. • Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman. • Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP. • Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR LAB
CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Ebelashvili, Robert Kuźma | |
Prowadzący grup: | Diana Ebelashvili, Robert Kuźma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo, Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego |
|
Pełny opis: |
GRUPA ZAJĘĆ_2, Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 2 Forma studiów Stacjonarne Profil studiów Ogólnoakademicki Język przedmiotu Angielski Rodzaj przedmiotu obowiązkowy (M_2) Rok studiów /semestr rok II Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) zaliczenie PNJA 1 PUNKTY ECTS: 7 Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w zajęciach 60 h Przygotowanie do zajęć 30h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 20h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 25h Przygotowanie do zaliczeń 40h Razem: 175h (odpowiada 7 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 60+ 25= 85h odpowiada 3.4 pkt. ECTS nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 30+20+40= 90 h odpowiada 3.6 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman. • Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP. • Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP. • Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann. • Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild. • Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman. • Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP. • Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo, Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego |
|
Pełny opis: |
GRUPA ZAJĘĆ_2, Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 2 Forma studiów Stacjonarne Profil studiów Ogólnoakademicki Język przedmiotu Angielski Rodzaj przedmiotu obowiązkowy (M_2) Rok studiów /semestr rok II Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) zaliczenie PNJA 1 PUNKTY ECTS: 7 Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w zajęciach 60 h Przygotowanie do zajęć 30h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 20h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 25h Przygotowanie do zaliczeń 40h Razem: 175h (odpowiada 7 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 60+ 25= 85h odpowiada 3.4 pkt. ECTS nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 30+20+40= 90 h odpowiada 3.6 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman. • Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP. • Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP. • Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann. • Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild. • Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman. • Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP. • Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.