Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA Umiejętności łączone 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AS1-3PJS
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJA Umiejętności łączone 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień
Filologia angielska 3 rok sem.zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 7.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Po ukończeniu kursu student:


• wykazuje opanowanie leksykalnych środków językowych koniecznych do formułowania myśli,


• posługuje się biegle strukturami leksykalnymi języka angielskiego, w tym w szczególności: wyrażeniami frazowymi, zaawansowanymi kolokacjami, wyrażeniami idiomatycznymi


• ma świadomość rejestru j. angielskiego (formalny, nieformalny)


• operuje strukturami gramatycznymi na poziomie C1


• posiada kompetencje z zakresu pisania akademickiego umożliwiające stworzenie oraz redakcję zarówno krótkich jak i dłuższych form pisanych


• skutecznie stosuje różnorakie sposoby/techniki pozyskiwania oraz uczenia się zaawansowanego słownictwa współczesnej angielszczyzny


Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Słownictwo, Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja

Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego

Pełny opis:

GRUPA ZAJĘĆ_2, Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 2

Forma studiów Stacjonarne

Profil studiów Ogólnoakademicki

Język przedmiotu Angielski

Rodzaj przedmiotu obowiązkowy (M_2)

Rok studiów /semestr rok II

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) zaliczenie PNJA 1

PUNKTY ECTS: 7

Bilans nakładu pracy studenta

Liczba godzin

Udział w zajęciach 60 h

Przygotowanie do zajęć 30h

Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 20h

Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 25h

Przygotowanie do zaliczeń 40h

Razem: 175h (odpowiada 7 pkt ECTS)

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela;

60+ 25= 85h odpowiada 3.4 pkt. ECTS

nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela

30+20+40= 90 h odpowiada 3.6 pkt. ECTS

Literatura:

Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów.

Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman.

• Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.

• Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP.

• Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann.

• Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild.

• Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.

• Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP.

• Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts

Efekty uczenia się:

WIEDZA, absolwent zna i rozumie:

KP6_WG1: WIEDZA, absolwent zna i rozumie: „zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi”

KP6_WK1, WIEDZA, absolwent zna i rozumie: problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji

UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:

KP6_UK5 -posługiwać się kierunkowym językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

KP6_UO1 - planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole

KP6_UU1 - samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie

KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:

KP6_KK1 -krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu gramatyki języka angielskiego

KP6_KK2 - uznawania znaczenia wiedzy z zakresu gramatyki w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych

Metody i kryteria oceniania:

Skala ocen przedstawia się następująco:

5= 91%-100%

4+=81%-90%

4= 71%- 80%

3+=61%-70%

3= 51%-60%

2= 0%-50%

Ocena końcowa będzie średnią arytmetyczną oceny za pierwszy semestr i oceny otrzymanej na koniec drugiego semestru.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Dzięcioł-Pędich, Diana Ebelashvili, Robert Kuźma
Prowadzący grup: Agnieszka Dzięcioł-Pędich, Diana Ebelashvili, Robert Kuźma
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Zajęcia o charakterze umiejętności łączonych, praktyczna nauka języka angielskiego

Pełny opis:

Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych.

Literatura:

Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów.

Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman.

• Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.

• Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP.

• Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann.

• Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild.

• Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.

• Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP.

• Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Ebelashvili, Robert Kuźma
Prowadzący grup: Diana Ebelashvili, Robert Kuźma
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Słownictwo, Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja

Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego

Pełny opis:

GRUPA ZAJĘĆ_2, Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 2

Forma studiów Stacjonarne

Profil studiów Ogólnoakademicki

Język przedmiotu Angielski

Rodzaj przedmiotu obowiązkowy (M_2)

Rok studiów /semestr rok II

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) zaliczenie PNJA 1

PUNKTY ECTS: 7

Bilans nakładu pracy studenta

Liczba godzin

Udział w zajęciach 60 h

Przygotowanie do zajęć 30h

Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 20h

Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 25h

Przygotowanie do zaliczeń 40h

Razem: 175h (odpowiada 7 pkt ECTS)

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela;

60+ 25= 85h odpowiada 3.4 pkt. ECTS

nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela

30+20+40= 90 h odpowiada 3.6 pkt. ECTS

Literatura:

Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów.

Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman.

• Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.

• Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP.

• Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann.

• Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild.

• Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.

• Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP.

• Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Słownictwo, Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja

Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego

Pełny opis:

GRUPA ZAJĘĆ_2, Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 2

Forma studiów Stacjonarne

Profil studiów Ogólnoakademicki

Język przedmiotu Angielski

Rodzaj przedmiotu obowiązkowy (M_2)

Rok studiów /semestr rok II

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) zaliczenie PNJA 1

PUNKTY ECTS: 7

Bilans nakładu pracy studenta

Liczba godzin

Udział w zajęciach 60 h

Przygotowanie do zajęć 30h

Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 20h

Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 25h

Przygotowanie do zaliczeń 40h

Razem: 175h (odpowiada 7 pkt ECTS)

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela;

60+ 25= 85h odpowiada 3.4 pkt. ECTS

nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela

30+20+40= 90 h odpowiada 3.6 pkt. ECTS

Literatura:

Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów.

Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman.

• Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.

• Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP.

• Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann.

• Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild.

• Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.

• Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP.

• Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)