Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-3SEMD2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 3 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
21.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien wykazać się znajomością języka angielskiego na poziomie zaawansowanym (B2 - C1), student powinien posiadać podstawową wiedzę z dziedziny językoznawstwa stosowanego oraz metodyki nauczania języków obcych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych. 2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium. 3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy. 4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac. 5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej. |
Pełny opis: |
Wydział Filologiczny, Katedra Neofilologii, Filologia angielska Studia pierwszego stopnia, Stacjonarne, profil studiów: Ogólnoakademicki; Przedmiot obowiązkowy (M_12) III rok, semestr V i VI; wymagania wstępne: zaliczony drugi rok studiów; wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej. 60 godzin; Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów 2x30h+ 25h Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej 35h Kwerenda biblioteczna 50h Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji 60h Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: ankiety, analiza tekstów, itd. 30h Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego 90h Pisanie pracy 80h Kontakt mailowy z nauczycielem 20h Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd. 50h Razem: 500 Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela. 105h 4 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej – zajęcia o charakterze praktycznym 500 19 pkt. ECTS |
Literatura: |
Zestaw źródeł krytycznych i literatury przedmiotu zależeć będzie od zainteresowań i potrzeb seminarzystów. |
Efekty uczenia się: |
K_W03, K_W08, K_U04, K_W07, K_W01, K_W04, K_W05, K_W06, K_W08, K_U07, K_W09 , K_U01, K_U03, K_U05, K_U01, K_U03, K_U14, K_W12, K_K05, K_U02, K_U10, K_U11, K_U12, K_U13, K_U10, K_W09, K_U13,, K_K04, K_K01, K_K07, K_U13, K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody pracy: • dyskusje, • wykłady konwersatoryjne, • analiza przykładów językowych, • praca projektowa - indywidualna i w grupach • konsultacje indywidualne Systematyczny udział w zajęciach grupowych oraz w indywidualnych spotkaniach online z Promotorem. Napisanie i złożenie pracy licencjackiej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Citko | |
Prowadzący grup: | Michał Citko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie studentów zarówno pod względem warsztatowym, jak i merytorycznym do napisania pracy licencjackiej. |
|
Pełny opis: |
Tematyka seminarium będzie koncentrować się wokół następujących zagadnień: 1) Wpływy międzyjęzykowe w umyśle wielojęzycznym i ich rola w procesie akwizycji. 2) Język ucznia (interjęzyk). 3) Błąd językowy i analiza błędu z perspektywy nauczyciela. 4) Ocenianie i ewaluacja w nauczaniu języków obcych. 5) Czynniki wpływające na efektywność nauczania języków obcych (kognitywne, afektywne, społeczne). |
|
Literatura: |
1. Bley-Vroman R. (1989), What is the Logical Problem of Foreign Language Learning?, w: Linguistic Perspectives in Second Language Acquisition, red. S. Gass, J. Schachter, Cambridge: CUP, s. 41-68. 2. Borecka V., 2019, Interferencja interlingwalna w nauce języka angielskiego - analiza błędów leksykalnych i gramatycznych w wypowiedziach pisemnych polskich uczniów klas maturalnych, Białystok: UwB. 3. Ellis R. & Barkhuizen G., 2005, Analyzing Learner Language, Oxford. 4. Grosjean F. (2010), Bilingual: Life and Reality, Cambridge, MA: HUP. 5. Jarvis S., Pavlenko A. (2008), Crosslinguistic influence in language and cognition, New York: Routledge. 6. Larsen-Freeman D., Long M. (1991), An Introduction to Second Language Acquisition Research, London: Longman. 7. Lightbown P., Spada N. (2013), How Languages are Learned, Oxford: OUP. 8. Ringbom H., 2007, Cross-linguistic Similarity in Foreign Language Learning, Clevedon: Multilingual Matters. 9. Saville- Troike M. (2006), Introducing Second Language Acquisition, Cambridge: CUP. 10. Saville-Troike, M. 2012. Introducing Second Language Acquisition, Cambridge: CUP. 11. Tarone E., Swierzbin B. (2009), Exploring Learner Language, Oxford: OUP. 12. Zybert J. (1999), Errors in Foreign Language Learning. The Case of Polish Learners of English, Warszawa: UW. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Citko | |
Prowadzący grup: | Michał Citko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Seminarium, oprócz zagadnień technicznych związanych z pisaniem pracy licencjackiej będzie poruszało wybrane tematy związane z fonetyką i fonologią współczesnego języka angielskiego w ujęciu neurolingwistycznym, dydaktycznym i porównawczym. Celem seminarium jest przygotowanie studentów zarówno pod względem warsztatowym, jak i merytorycznym do napisania pracy licencjackiej. |
|
Pełny opis: |
Seminarium, oprócz zagadnień technicznych związanych z pisaniem pracy licencjackiej, będzie poruszało wybrane tematy z poniższej listy – te, które najbardziej zainteresują seminarzystów. Tematy prac licencjackich powinny wpisywać się w tę tematykę. Inne tematy są możliwe po uzgodnieniu z prowadzącym. Znajomość poniższej tematyki nie jest konieczna do zapisania się na seminarium. Przykładowa tematyka prac licencjackich: • percepcja i produkcja języka angielskiego na poziomie segmentalnym; • nauczanie wybranych zagadnień fonetyki języka obcego w polskiej szkole / analiza podręczników; • świadomość fonologiczna w kontekście nauki języka obcego; • wpływ pisowni na wymowę w kontekście dydaktycznym (relacja grafemowo-fonemowa); • transkrypcja fonetyczna w aspekcie dydaktycznym; • charakterystyka wymowy angielskiej Polaków; • wybrane aspekty fonetyki i fonologii kontrastywnej (w językach angielskim, niemieckim i polskim. |
|
Literatura: |
1. Bauer, L. (2023). English Phonetics, Phonology and Spelling for the English Language Teacher (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781032637020 2. Cruttenden, A. (2014). Gimson's Pronunciation of English (8th ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203784969 3. Derwing, T., M., & Munro, M., J. (2015). Pronunciation Fundamentals. Evidence-based Perspectives for L2 Teaching and Research. John Benjamins Publishing Company. 4. Szpyra-Kozłowska, J. (2014). Pronunciation in EFL Instruction: A Research-Based Approach. Multilingual Matters. 5. Colantoni, L., Steele, J., & Escudero, P. (2015). Second Language Speech: Theory and Practice. Cambridge: Cambridge University Press. 6. Fasold, R. W., & Connor-Linton, J. (Eds.). (2014). An Introduction to Language and Linguistics (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Seminarium, oprócz zagadnień technicznych związanych z pisaniem pracy licencjackiej będzie poruszało wybrane tematy związane z fonetyką i fonologią współczesnego języka angielskiego w ujęciu neurolingwistycznym, dydaktycznym i porównawczym. Celem seminarium jest przygotowanie studentów zarówno pod względem warsztatowym, jak i merytorycznym do napisania pracy licencjackiej. |
|
Pełny opis: |
Seminarium, oprócz zagadnień technicznych związanych z pisaniem pracy licencjackiej, będzie poruszało wybrane tematy z poniższej listy – te, które najbardziej zainteresują seminarzystów. Tematy prac licencjackich powinny wpisywać się w tę tematykę. Inne tematy są możliwe po uzgodnieniu z prowadzącym. Znajomość poniższej tematyki nie jest konieczna do zapisania się na seminarium. Przykładowa tematyka prac licencjackich: • percepcja i produkcja języka angielskiego na poziomie segmentalnym; • nauczanie wybranych zagadnień fonetyki języka obcego w polskiej szkole / analiza podręczników; • świadomość fonologiczna w kontekście nauki języka obcego; • wpływ pisowni na wymowę w kontekście dydaktycznym (relacja grafemowo-fonemowa); • transkrypcja fonetyczna w aspekcie dydaktycznym; • charakterystyka wymowy angielskiej Polaków; • wybrane aspekty fonetyki i fonologii kontrastywnej (w językach angielskim, niemieckim i polskim. |
|
Literatura: |
1. Bauer, L. (2023). English Phonetics, Phonology and Spelling for the English Language Teacher (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781032637020 2. Cruttenden, A. (2014). Gimson's Pronunciation of English (8th ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203784969 3. Derwing, T., M., & Munro, M., J. (2015). Pronunciation Fundamentals. Evidence-based Perspectives for L2 Teaching and Research. John Benjamins Publishing Company. 4. Szpyra-Kozłowska, J. (2014). Pronunciation in EFL Instruction: A Research-Based Approach. Multilingual Matters. 5. Colantoni, L., Steele, J., & Escudero, P. (2015). Second Language Speech: Theory and Practice. Cambridge: Cambridge University Press. 6. Fasold, R. W., & Connor-Linton, J. (Eds.). (2014). An Introduction to Language and Linguistics (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.