Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AS1-3SEMD3
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień
Filologia angielska 3 rok sem.zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 21.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Założenia (opisowo):

Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym (B2 - C1). Znajomość zagadnień i metod związanych z dyscypliną seminarium.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, przygotowanie do sformułowania

problemu badawczego i tematu pracy, dyskusje o zagadnieniach związanych z dziedziną, oraz systematyczne spotkania z Promotorem w

celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. Celem kursu jest przygotowanie studenta napisania i obrony pracy

licencjackiej.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_12)

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne/językoznawstwo

rok studiów: III

semestr: V, VI

Prerequisites: none

Liczba godzin dydaktycznych:

2x30h=60h ćwiczenia

21 ECTS credits

Metody dydaktyczne: dyskusje, prezentacje, analiza wcześniejszych prac

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w ćwiczeniach seminaryjnych, dodatkowych konsultacjach, kontakt mailowy z promotorem: 310 h

Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji, przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 30h

Gromadzenie materiału badawczego: 60h

Pisanie pracy i redagowanie pracy, poprawki, korekty: 150h

Razem: 550 h

(odpowiada 21 punktom ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 310 h

Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej : 550h (21 punktów ECTS)

Literatura:

Patrz lista lektur obowiązująca w danym roku akademickim.

Efekty uczenia się:

KA6_WG1

zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi wykorzystane w swojej pracy dyplomowej

KA6_WG9

podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji wykorzystane w swojej pracy dyplomowej

KA6_WK2

prawne, organizacyjne i etyczne uwarunkowania działań związanych z daną kwalifikacją

KA6_WK3

zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego w pisaniu pracy dyplomowej

KA6_UW6

dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) w swojej pracy dyplomowej

KA6_UW7

właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze językoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w swojej pracy dyplomowej

KA6_UK4

brać udział w debacie w języku angielskim z zakresu pracy dyplomowej, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich

KA6_UO1

planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole w czasie pisania pracy dyplomowej

KA6_UU1

samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie w czasie przygotowywania pracy dyplomowej

KA6_KK1

krytycznej oceny posiadanej wiedzy w czasie przygotowywania pracy dyplomowej

KA6_KR1 przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych w czasie przygotowywania pracy dyplomowej

Metody i kryteria oceniania:

Aby zaliczyć przedmiot student musi systematycznie brać udział w zajęciach, konsultować postępy w pracy w czasie indywidualnych spotkań z Promotorem, a ostatecznie napisać i złożyć pracę licencjacką. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze. Kolejne nieobecności należy nadrobić wg wytycznych Promotora.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Ligocka
Prowadzący grup: Ewa Ligocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Seminarium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych badaniami językoznawczymi, którzy chcieliby napisać pracę licencjacką z leksykologii angielskiej. Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, przygotowanie do sformułowania problemu badawczego i tematu pracy, dyskusje o zagadnieniach związanych z dziedziną, oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. Celem kursu jest przygotowanie studenta do napisania i obrony pracy licencjackiej.

Pełny opis:

Profil studiów - ogólnoakademicki

Forma studiów - stacjonarne

Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki - filologia angielska, językoznawstwo

Rok studiów/semestr - III rok, semestr V i VI

Wymagania wstępne - Zaliczony drugi rok studiów

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 2x30h=60h ćwiczenia

Metody dydaktyczne - Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat dotyczący postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej

Punkty ECTS 21

Bilans nakładu pracy studenta, liczba godzin Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów 2x30h+ 25h = 85; Przygotowanie referatu - 35h; Kwerenda biblioteczna - 50h; Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji - 60h; Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego - 120h; Pisanie pracy - 120h; Kontakt mailowy z nauczycielem -20h; Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd. - 50h. Razem: 540 (odpowiada 21 pkt. ECTS)

Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h (4,5 pkt ECTS); Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat) i przygotowaniem pracy dyplomowej – zajęcia o charakterze praktycznym - 435h (16,5 pkt ECTS)

Literatura:

Literatura:

Bough, AC & Cable, T 2002, A history of the English Language, 5th edn, Routledge.

Brinton, L 2000, The structure of modern English: a linguistic introduction. Edition illustrated, Amsterdam.

Crystal, D 1995, The English Language, Harmondsworth.

Cybuch, M, 2004, ‘The fundamental considerations in the concept of meaning and meaning relations’ in , Griniewicz, S, Raube SM, Thomas P (ed) Language and Culture: Establishing Foundations for Anthropological Linguistics, Bialystok, pp. 249-256.

Fromkin, V, Rodman, R, Hyams N 2003, An introduction to language, 9th edn, Wadsworth.

Fromkin, V, Rodman, R 1994, An Introduction to Language and Linguistics, 6th edn, Ohio State University Press.

Griniewicz, S, Dubieniec, E 2001, Introduction to linguistics, Bialystok.

Lyons, J 1971, Introduction to Theoretical Linguistics. Cambridge: CUP.

Lyons, J 1977, Semantics. (1 vol.), Cambridge.

Ottenheimer, H 2006, The Anthropology of language: An introduction to linguistic anthropology, Belmont.

Yule, G, 2006, The Study of Language, Cambridge.

Yule, G 2010, The Study of Language: An Introduction, Cambridge.

Yule, G 1996, The Study of Language 2nd edn, Cambridge.

Słowniki:

Bussmann, H 1996, Routledge Dictionary of Language and Linguistics, London.

Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, 2013 9th edn, Cambridge.

Collins English Thesaurus-Online, https://www.collinsdictionary.com.

Dictionary-Online, https://www. dictionary.com.

https://www.thefreedictionary.com

https://www.vocabulary.com

https://www.yourdictionary.com/

Longman Dictionary of Contemporary English, 2011, 4th edn, Harlow.

Macmillan English Dictionary-Online, https://www.macmillandictionary.com.

Oxford Advanced Learner’s Dictionary, 2015, 9th edn, Oxford.

Thesaurus-Online, https://www.thesaurus.com.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Sańczyk-Cruz
Prowadzący grup: Anna Sańczyk-Cruz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych.

2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium.

3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy.

4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac.

5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej.

Pełny opis:

Celem seminarium jest pogłębienie wiedzy oraz umiejętności studentów w zakresie szeroko pojętych zagadnień dotyczących językoznawstwa stosowanego ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień współczesnych koncepcji kształcenia językowego. Studenci zdobywają̨ szczegółową wiedzę dotyczącą̨ pisania pracy licencjackiej, uczą się formułować temat badawczy, komponują bibliografię w oparciu o wyszukane prace teoretyczne i literaturę podmiotu, a także udoskonalają techniki i strategie prezentacji wybranej tezy. Uczestnicy seminarium z zakresu językoznawstwa stosowanego w swoich pracach licencjackich będą poruszać zagadnienia związane z aspektami nauczania i uczenia się języka angielskiego i edukacją interkulturową. Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest regularne i aktywne uczestnictwo w seminarium, przygotowanie prezentacji ustnej zawierającej opis zagadnień dotyczących pracy dyplomowej i przygotowanie pracy pisemnej będącej fragmentem pracy dyplomowej wraz z wykorzystaniem co najmniej 6 pozycji bibliograficznych. Warunkiem zaliczenia drugiego semestru i całego przedmiotu jest przygotowanie pracy dyplomowej.

Literatura:

Brown, J. D., & Coombe, C. A. (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning.

Cresswell, J. (2013). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches.

Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative and mixed methodologies. Oxford: Oxford University Press.

King, K. A., Lai, Y.-J., & May, S. (2017). Research methods in language and education. Springer International Publishing AG.

Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press.

Scrivener, J. (2011). Learning Teaching: The essential guide to English language teaching. MacMillan Education.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych.

2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium.

3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy.

4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac.

5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej.

Pełny opis:

Celem seminarium jest pogłębienie wiedzy oraz umiejętności studentów w zakresie szeroko pojętych zagadnień dotyczących językoznawstwa stosowanego ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień współczesnych koncepcji kształcenia językowego. Studenci zdobywają̨ szczegółową wiedzę dotyczącą̨ pisania pracy licencjackiej, uczą się formułować temat badawczy, komponują bibliografię w oparciu o wyszukane prace teoretyczne i literaturę podmiotu, a także udoskonalają techniki i strategie prezentacji wybranej tezy. Uczestnicy seminarium z zakresu językoznawstwa stosowanego w swoich pracach licencjackich będą poruszać zagadnienia związane z aspektami nauczania i uczenia się języka angielskiego i edukacją interkulturową. Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest regularne i aktywne uczestnictwo w seminarium, przygotowanie prezentacji ustnej zawierającej opis zagadnień dotyczących pracy dyplomowej i przygotowanie pracy pisemnej będącej fragmentem pracy dyplomowej wraz z wykorzystaniem co najmniej 6 pozycji bibliograficznych. Warunkiem zaliczenia drugiego semestru i całego przedmiotu jest przygotowanie pracy dyplomowej.

Literatura:

Brown, J. D., & Coombe, C. A. (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning.

Cresswell, J. (2013). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches.

Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative and mixed methodologies. Oxford: Oxford University Press.

King, K. A., Lai, Y.-J., & May, S. (2017). Research methods in language and education. Springer International Publishing AG.

Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press.

Scrivener, J. (2011). Learning Teaching: The essential guide to English language teaching. MacMillan Education.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)