Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-3SEMD3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 3 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
21.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym (B2 - C1). Znajomość zagadnień i metod związanych z dyscypliną seminarium. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, przygotowanie do sformułowania problemu badawczego i tematu pracy, dyskusje o zagadnieniach związanych z dziedziną, oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. Celem kursu jest przygotowanie studenta napisania i obrony pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_12) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne/językoznawstwo rok studiów: III semestr: V, VI Prerequisites: none Liczba godzin dydaktycznych: 2x30h=60h ćwiczenia 21 ECTS credits Metody dydaktyczne: dyskusje, prezentacje, analiza wcześniejszych prac Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach seminaryjnych, dodatkowych konsultacjach, kontakt mailowy z promotorem: 310 h Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji, przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 30h Gromadzenie materiału badawczego: 60h Pisanie pracy i redagowanie pracy, poprawki, korekty: 150h Razem: 550 h (odpowiada 21 punktom ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 310 h Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej : 550h (21 punktów ECTS) |
Literatura: |
Patrz lista lektur obowiązująca w danym roku akademickim. |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG1 zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi wykorzystane w swojej pracy dyplomowej KA6_WG9 podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji wykorzystane w swojej pracy dyplomowej KA6_WK2 prawne, organizacyjne i etyczne uwarunkowania działań związanych z daną kwalifikacją KA6_WK3 zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego w pisaniu pracy dyplomowej KA6_UW6 dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) w swojej pracy dyplomowej KA6_UW7 właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze językoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w swojej pracy dyplomowej KA6_UK4 brać udział w debacie w języku angielskim z zakresu pracy dyplomowej, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KA6_UO1 planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole w czasie pisania pracy dyplomowej KA6_UU1 samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie w czasie przygotowywania pracy dyplomowej KA6_KK1 krytycznej oceny posiadanej wiedzy w czasie przygotowywania pracy dyplomowej KA6_KR1 przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych w czasie przygotowywania pracy dyplomowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Aby zaliczyć przedmiot student musi systematycznie brać udział w zajęciach, konsultować postępy w pracy w czasie indywidualnych spotkań z Promotorem, a ostatecznie napisać i złożyć pracę licencjacką. Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze. Kolejne nieobecności należy nadrobić wg wytycznych Promotora. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Ligocka | |
Prowadzący grup: | Ewa Ligocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Seminarium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych badaniami językoznawczymi, którzy chcieliby napisać pracę licencjacką z leksykologii angielskiej. Kurs obejmuje: prezentację formalnych zasad i wymogów dotyczących pisania pracy dyplomowej, przygotowanie do sformułowania problemu badawczego i tematu pracy, dyskusje o zagadnieniach związanych z dziedziną, oraz systematyczne spotkania z Promotorem w celu omawiania i poprawiania poszczególnych fragmentów pracy. Celem kursu jest przygotowanie studenta do napisania i obrony pracy licencjackiej. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stacjonarne Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki - filologia angielska, językoznawstwo Rok studiów/semestr - III rok, semestr V i VI Wymagania wstępne - Zaliczony drugi rok studiów Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 2x30h=60h ćwiczenia Metody dydaktyczne - Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat dotyczący postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej Punkty ECTS 21 Bilans nakładu pracy studenta, liczba godzin Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów 2x30h+ 25h = 85; Przygotowanie referatu - 35h; Kwerenda biblioteczna - 50h; Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji - 60h; Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego - 120h; Pisanie pracy - 120h; Kontakt mailowy z nauczycielem -20h; Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd. - 50h. Razem: 540 (odpowiada 21 pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h (4,5 pkt ECTS); Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat) i przygotowaniem pracy dyplomowej – zajęcia o charakterze praktycznym - 435h (16,5 pkt ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura: Bough, AC & Cable, T 2002, A history of the English Language, 5th edn, Routledge. Brinton, L 2000, The structure of modern English: a linguistic introduction. Edition illustrated, Amsterdam. Crystal, D 1995, The English Language, Harmondsworth. Cybuch, M, 2004, ‘The fundamental considerations in the concept of meaning and meaning relations’ in , Griniewicz, S, Raube SM, Thomas P (ed) Language and Culture: Establishing Foundations for Anthropological Linguistics, Bialystok, pp. 249-256. Fromkin, V, Rodman, R, Hyams N 2003, An introduction to language, 9th edn, Wadsworth. Fromkin, V, Rodman, R 1994, An Introduction to Language and Linguistics, 6th edn, Ohio State University Press. Griniewicz, S, Dubieniec, E 2001, Introduction to linguistics, Bialystok. Lyons, J 1971, Introduction to Theoretical Linguistics. Cambridge: CUP. Lyons, J 1977, Semantics. (1 vol.), Cambridge. Ottenheimer, H 2006, The Anthropology of language: An introduction to linguistic anthropology, Belmont. Yule, G, 2006, The Study of Language, Cambridge. Yule, G 2010, The Study of Language: An Introduction, Cambridge. Yule, G 1996, The Study of Language 2nd edn, Cambridge. Słowniki: Bussmann, H 1996, Routledge Dictionary of Language and Linguistics, London. Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, 2013 9th edn, Cambridge. Collins English Thesaurus-Online, https://www.collinsdictionary.com. Dictionary-Online, https://www. dictionary.com. https://www.thefreedictionary.com https://www.vocabulary.com https://www.yourdictionary.com/ Longman Dictionary of Contemporary English, 2011, 4th edn, Harlow. Macmillan English Dictionary-Online, https://www.macmillandictionary.com. Oxford Advanced Learner’s Dictionary, 2015, 9th edn, Oxford. Thesaurus-Online, https://www.thesaurus.com. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Prowadzący grup: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych. 2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium. 3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy. 4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac. 5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej. |
|
Pełny opis: |
Celem seminarium jest pogłębienie wiedzy oraz umiejętności studentów w zakresie szeroko pojętych zagadnień dotyczących językoznawstwa stosowanego ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień współczesnych koncepcji kształcenia językowego. Studenci zdobywają̨ szczegółową wiedzę dotyczącą̨ pisania pracy licencjackiej, uczą się formułować temat badawczy, komponują bibliografię w oparciu o wyszukane prace teoretyczne i literaturę podmiotu, a także udoskonalają techniki i strategie prezentacji wybranej tezy. Uczestnicy seminarium z zakresu językoznawstwa stosowanego w swoich pracach licencjackich będą poruszać zagadnienia związane z aspektami nauczania i uczenia się języka angielskiego i edukacją interkulturową. Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest regularne i aktywne uczestnictwo w seminarium, przygotowanie prezentacji ustnej zawierającej opis zagadnień dotyczących pracy dyplomowej i przygotowanie pracy pisemnej będącej fragmentem pracy dyplomowej wraz z wykorzystaniem co najmniej 6 pozycji bibliograficznych. Warunkiem zaliczenia drugiego semestru i całego przedmiotu jest przygotowanie pracy dyplomowej. |
|
Literatura: |
Brown, J. D., & Coombe, C. A. (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning. Cresswell, J. (2013). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches. Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative and mixed methodologies. Oxford: Oxford University Press. King, K. A., Lai, Y.-J., & May, S. (2017). Research methods in language and education. Springer International Publishing AG. Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press. Scrivener, J. (2011). Learning Teaching: The essential guide to English language teaching. MacMillan Education. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej oraz zasadami uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych. 2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium. 3. Wskazanie kierunku poszukiwać badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy. 4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac. 5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej. |
|
Pełny opis: |
Celem seminarium jest pogłębienie wiedzy oraz umiejętności studentów w zakresie szeroko pojętych zagadnień dotyczących językoznawstwa stosowanego ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień współczesnych koncepcji kształcenia językowego. Studenci zdobywają̨ szczegółową wiedzę dotyczącą̨ pisania pracy licencjackiej, uczą się formułować temat badawczy, komponują bibliografię w oparciu o wyszukane prace teoretyczne i literaturę podmiotu, a także udoskonalają techniki i strategie prezentacji wybranej tezy. Uczestnicy seminarium z zakresu językoznawstwa stosowanego w swoich pracach licencjackich będą poruszać zagadnienia związane z aspektami nauczania i uczenia się języka angielskiego i edukacją interkulturową. Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest regularne i aktywne uczestnictwo w seminarium, przygotowanie prezentacji ustnej zawierającej opis zagadnień dotyczących pracy dyplomowej i przygotowanie pracy pisemnej będącej fragmentem pracy dyplomowej wraz z wykorzystaniem co najmniej 6 pozycji bibliograficznych. Warunkiem zaliczenia drugiego semestru i całego przedmiotu jest przygotowanie pracy dyplomowej. |
|
Literatura: |
Brown, J. D., & Coombe, C. A. (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning. Cresswell, J. (2013). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches. Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative and mixed methodologies. Oxford: Oxford University Press. King, K. A., Lai, Y.-J., & May, S. (2017). Research methods in language and education. Springer International Publishing AG. Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press. Scrivener, J. (2011). Learning Teaching: The essential guide to English language teaching. MacMillan Education. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.