Nauczanie e-learningowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-DS3-3NEL |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Nauczanie e-learningowe |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac/niestac studia III stopnia -przedmioty obowiązkowe Studia doktoranckie 3 rok semestr zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, umiejętności dydaktyczne niezbędne w pracy akademickiej, jak również kształtowanie prawidłowych postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego, jego ról społecznych oraz wychowawczych. |
Pełny opis: |
Głównym celem zajęć jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, umiejętności dydaktyczne niezbędne w pracy akademickiej, jak również kształtowanie prawidłowych postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego, jego ról społecznych oraz wychowawczych. Doktorant wybiera z modułu „Metodyka pracy nauczyciela akademickiego” pięć zagadnień szczegółowych. profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: niestacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo, rok studiów: II, semestr: II, liczba godzin dydaktycznych: 5h konwersatoriów z elementami warsztatów metody dydaktyczne: dyskusje z elementami warsztatów. punkty ECTS (Metodyka pracy nauczyciela akademickiego): 5 ECTS (5 x 1 ECTS) udział w zajęciach: 25 h przygotowanie do zajęć (lektury): 50 h przygotowanie prezentacji: 20 h przygotowanie konspektu: 15 h przygotowanie do zaliczenia: 15 h RAZEM: 125 h Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25h (1 ECTS) |
Literatura: |
1. I. Mokwa-Tarnowska, 2015. E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej. 2. E. Gajek, 2009. E-learning w edukacji, (w:) E-learning wyzwaniem dla bibliotek, red. B. Boryczka, Warszawa, s. 8-21. 3. A. Landowska, 2014. Proces wytwarzania e-kursu: Studium przypadku. „EduAkcja. Magazyn edukacji elektronicznej”, nr 1(7)/2014, s. 49-67. 4. A. Czura, 2013. Plurimobil – materiały dydaktyczne wspomagające mobilność w szkolnictwie zawodowym, „Neofilolog”, nr 41/2, s. 113-125. 5. M. Karolczuk, 2016. Wykorzystanie e-learningu w kształceniu studentów – przyszłych nauczycieli języków obcych, „Studia Neofilologiczne”, nr 12 |
Efekty uczenia się: |
Doktorant, który zaliczył przedmiot: 1. zna podstawowe zasady skutecznej pracy dydaktycznej z ludźmi dorosłymi; sposób weryfikacji: udział w dyskusji / pisemne zaliczenie; 2. zna zasady sprawnego komunikowania się w procesie edukacyjnym i umie je wykorzystać sposób weryfikacji: prezentacja, pisemne zaliczenie, udział w dyskusji; 3. zna zasady doboru metod, form pracy, środków dydaktycznych i sposobu oceny osiągnięć odpowiednio do zakładanych celów kształcenia sposób weryfikacji: konspekt, pisemne zaliczenie, praca projektowa; 4. potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące tematyki zajęć; sposób weryfikacji: aktywność na zajęciach, prezentacja, praca projektowa; 5. potrafi zastosować poznaną wiedzę do rozwiązania lub zanalizowania problemu dydaktycznego; sposób weryfikacji: konspekt, dyskusje na zajęciach, praca projektowa; 6. ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie, roli samokształcenia sposób weryfikacji: dyskusje na zajęciach. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: dyskusje (na podstawie literatury, materiałów przygotowanych przez prowadzącego i uczestników zajęć) z elementami warsztatów. Zaliczenie odbywa się przez platformę MSTeams oraz przy wykorzystaniu poczty USOS. Zaliczenie przedmiotu „Nauczanie e-learningowe” na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz wykonanej pracy projektowej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, umiejętności dydaktyczne niezbędne w pracy akademickiej, jak również kształtowanie prawidłowych postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego, jego ról społecznych oraz wychowawczych. |
|
Pełny opis: |
Głównym celem zajęć jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, umiejętności dydaktyczne niezbędne w pracy akademickiej, jak również kształtowanie prawidłowych postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego, jego ról społecznych oraz wychowawczych. Doktorant wybiera z modułu „Metodyka pracy nauczyciela akademickiego” pięć zagadnień szczegółowych. profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: niestacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo, rok studiów: II, semestr: II, liczba godzin dydaktycznych: 5h konwersatoriów z elementami warsztatów metody dydaktyczne: dyskusje z elementami warsztatów. punkty ECTS (Metodyka pracy nauczyciela akademickiego): 5 ECTS (5 x 1 ECTS) udział w zajęciach: 25 h przygotowanie do zajęć (lektury): 50 h przygotowanie prezentacji: 20 h przygotowanie konspektu: 15 h przygotowanie do zaliczenia: 15 h RAZEM: 125 h Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25h (1 ECTS) |
|
Literatura: |
1. I. Mokwa-Tarnowska, 2015. E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej. 2. E. Gajek, 2009. E-learning w edukacji, (w:) E-learning wyzwaniem dla bibliotek, red. B. Boryczka, Warszawa, s. 8-21. 3. A. Landowska, 2014. Proces wytwarzania e-kursu: Studium przypadku. „EduAkcja. Magazyn edukacji elektronicznej”, nr 1(7)/2014, s. 49-67. 4. A. Czura, 2013. Plurimobil – materiały dydaktyczne wspomagające mobilność w szkolnictwie zawodowym, „Neofilolog”, nr 41/2, s. 113-125. 5. M. Karolczuk, 2016. Wykorzystanie e-learningu w kształceniu studentów – przyszłych nauczycieli języków obcych, „Studia Neofilologiczne”, nr 12 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.