Seminarium doktorskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-DS3-3SEMD9 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium doktorskie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac/niestac studia III stopnia -przedmioty obowiązkowe Studia doktoranckie 3 rok semestr letni Studia doktoranckie 3 rok semestr zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać: wiedzę i podstawowe umiejętności z zakresu planowania, prowadzenia i opracowania badania; wiedzę o strukturze tekstu naukowego oraz umiejętność pisania takiego tekstu; kompetencje krytycznej oceny literatury językoznawczej. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest poszerzenie wiedzy doktoranta na temat metodyki pracy naukowej, w zakresie prowadzenia badań w dyscyplinie językoznawstwo, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań glottodydaktycznych zorientowanych na budowanie wiedzy o procesie nauczania / uczenia się języka obcego i zjawiskach z tym procesem związanych. |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest poszerzenie wiedzy doktoranta na temat metodyki pracy naukowej, w zakresie prowadzenia badań w dyscyplinie językoznawstwo, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań glottodydaktycznych zorientowanych na budowanie wiedzy o procesie nauczania / uczenia się języka obcego i zjawiskach z tym procesem związanych. Doskonalenie u doktoranta umiejętności związanych z warsztatem naukowym, w tym: posługiwania się literaturą naukową, prowadzeniem badań naukowych, pisaniem i dokumentowaniem tekstów naukowych. Przygotowanie przez doktoranta, pod opieką merytoryczną opiekuna, koncepcji rozprawy doktorskiej, a następnie samodzielne napisanie pod opieką naukową promotora rozprawy doktorskiej. |
Literatura: |
Literatura skorelowana z tematyką pracy doktorskiej. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach językoznawczych i glottodydaktycznych. Literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy: 1. John W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013. 2. Wilczyńska Weronika, Michońska-Stadnik Anna, „Metodologia badań w glottodydaktyce”, Kraków 2010. 3. Łobocki Mieczysław, „Metody i techniki badań pedagogicznych”, Kraków 2008. 4. Komorowska Hanna, „Metody badań empirycznych w glottodydaktyce”, Warszawa 1982. 5. Perlin Jacek, „Metodologia językoznawstwa diachronicznego”, Warszawa 2004 6. „Metodologie językoznawstwa. Podstawy teoretyczne”, red. Piotr Stalmaszczyk, Łódź 2006 |
Efekty uczenia się: |
SD_WG02, SD_WG04, SD_UW01, SD_UW02, SD_UW03, SD_UK03, SD_UK04, SD_KK01, SD_KK02, SD_KK03, SD_KO01 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie aktywności w trakcie zajęć, prace pisemne (rozdziały rozprawy doktorskiej), prezentacja fragmentów pracy doktorskiej. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest napisanie i otrzymanie akceptacji wstępu, rozdziałów teoretycznej części pracy oraz przeprowadzenie badania. Zaliczenie odbywa się przez platformę MSTeams oraz przy wykorzystaniu poczty USOS. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
|
Literatura: |
Literatura skorelowana z tematyką pracy doktorskiej. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach językoznawczych i glottodydaktycznych. Literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy: 1. John W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013. 2. Wilczyńska Weronika, Michońska-Stadnik Anna, „Metodologia badań w glottodydaktyce”, Kraków 2010. 3. Łobocki Mieczysław, „Metody i techniki badań pedagogicznych”, Kraków 2008. 4. Komorowska Hanna, „Metody badań empirycznych w glottodydaktyce”, Warszawa 1982. 5. Perlin Jacek, „Metodologia językoznawstwa diachronicznego”, Warszawa 2004 6. „Metodologie językoznawstwa. Podstawy teoretyczne”, red. Piotr Stalmaszczyk, Łódź 2006 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.