Seminarium doktorskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-DS3-4SEMD14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium doktorskie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac/niestac studia III stopnia -przedmioty obowiązkowe Studia doktoranckie 4 rok semestr letni Studia doktoranckie 4 rok semestr zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać: wiedzę i podstawowe umiejętności z zakresu planowania, prowadzenia i opracowania badania; wiedzę o strukturze tekstu naukowego oraz umiejętność pisania takiego tekstu; kompetencje krytycznej oceny literatury językoznawczej. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest poszerzenie wiedzy doktoranta na temat metodyki pracy naukowej, w zakresie prowadzenia badań w dyscyplinie językoznawstwo, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań glottodydaktycznych zorientowanych na budowanie wiedzy o procesie nauczania / uczenia się języka obcego i zjawiskach z tym procesem związanych. |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest poszerzenie wiedzy doktoranta na temat metodyki pracy naukowej, w zakresie prowadzenia badań w dyscyplinie językoznawstwo, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań glottodydaktycznych zorientowanych na budowanie wiedzy o procesie nauczania / uczenia się języka obcego i zjawiskach z tym procesem związanych. Doskonalenie u doktoranta umiejętności związanych z warsztatem naukowym, w tym: posługiwania się literaturą naukową, prowadzeniem badań naukowych, pisaniem i dokumentowaniem tekstów naukowych. Przygotowanie przez doktoranta, pod opieką merytoryczną opiekuna, koncepcji rozprawy doktorskiej, a następnie samodzielne napisanie pod opieką naukową promotora rozprawy doktorskiej. |
Literatura: |
Literatura skorelowana z tematyką pracy doktorskiej. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach językoznawczych i glottodydaktycznych. Literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy: 1. John W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013. 2. Wilczyńska Weronika, Michońska-Stadnik Anna, „Metodologia badań w glottodydaktyce”, Kraków 2010. 3. Łobocki Mieczysław, „Metody i techniki badań pedagogicznych”, Kraków 2008. 4. Komorowska Hanna, „Metody badań empirycznych w glottodydaktyce”, Warszawa 1982. 5. Perlin Jacek, „Metodologia językoznawstwa diachronicznego”, Warszawa 2004 6. „Metodologie językoznawstwa. Podstawy teoretyczne”, red. Piotr Stalmaszczyk, Łódź 2006 |
Efekty uczenia się: |
SD_WG01, SD_WG05, SD_UW02, SD_UK07, SD_KK01, SD_KK02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie aktywności w trakcie zajęć, prace pisemne (rozdziały rozprawy doktorskiej), prezentacja fragmentów pracy doktorskiej. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest napisanie i otrzymanie akceptacji rozdziałów teoretycznej części pracy oraz opisanie przeprowadzonego badania. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marzanna Karolczuk | |
Prowadzący grup: | Marzanna Karolczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Student powinien posiadać: wiedzę i podstawowe umiejętności z zakresu planowania, prowadzenia i opracowania badania; wiedzę o strukturze tekstu naukowego oraz umiejętność pisania takiego tekstu; kompetencje krytycznej oceny literatury językoznawczej. |
|
Pełny opis: |
Celem seminarium jest poszerzenie wiedzy doktoranta na temat metodyki pracy naukowej, w zakresie prowadzenia badań w dyscyplinie językoznawstwo, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań glottodydaktycznych zorientowanych na budowanie wiedzy o procesie nauczania / uczenia się języka obcego i zjawiskach z tym procesem związanych. Doskonalenie u doktoranta umiejętności związanych z warsztatem naukowym, w tym: posługiwania się literaturą naukową, prowadzeniem badań naukowych, pisaniem i dokumentowaniem tekstów naukowych. Przygotowanie przez doktoranta, pod opieką merytoryczną opiekuna, koncepcji rozprawy doktorskiej, a następnie samodzielne napisanie pod opieką naukową promotora rozprawy doktorskiej. |
|
Literatura: |
Literatura skorelowana z tematyką pracy doktorskiej. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach językoznawczych i glottodydaktycznych. Literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy: 1. Creswel J.l, (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 2. Wilczyńska W., Michońska-Stadnik A. (2010), „Metodologia badań w glottodydaktyce”, Kraków. 3. Łobocki M. (2008), „Metody i techniki badań pedagogicznych”, Kraków. 4. Komorowska H. (1982), „Metody badań empirycznych w glottodydaktyce”, Warszawa. 5. Gnitecki J. (2006). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych. Status metodologiczny nauk pedagogicznych. Tom I. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza. 6. Gnitecki J. (2007). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych. Tworzenie wiedzy o edukacji w naukach pedagogicznych. Tom II. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Pilch T., Bauman T. (2001 lub 2010). Zasady badań pedagogicznych : strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. 7. Bedyńska S., Brzezicka A. (2007) (red.). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykład w psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej „Academica”. 8. Perlin J. (2004), „Metodologia językoznawstwa diachronicznego”, Warszawa. 7. „Metodologie językoznawstwa. Podstawy teoretyczne”, red. Piotr Stalmaszczyk, Łódź 2006 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.