PNJF3-umiejętności łączone 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-FA1-3PNFU2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF3-umiejętności łączone 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.francuskiego z angielskim - przedmioty obowiązkowe Filologia francuska z ang. profil tłumaczeniowy 3 rok sem.letni 1 stopień Filologia francuska z ang. profil tłumaczeniowy 3 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
PNJF 3 składa się z: Semestr zimowy/5 PNJF3- Umiejętności łączone 1 PNJF 3- Umiejętności łączone 2 PNJF 3- Pisanie akademickie Semestr letni/6 PNJF3- Umiejętności łączone 1 PNJF 3- Umiejętności łączone 2 Skrócony opis dot. Umiejętności łączonych 2 Celem przedmiotu jest pogłębianie znajomości struktur gramatycznych i rozumienia tekstów w języku francuskim (poziom B2/ C1). Proponowanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalno-stylistycznych zmierzających do wzbogacenia słownictwa i struktur gramatycznych. Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi B2/C1. |
Pełny opis: |
Opis dotyczy PNJF 3-Umiejetności łączone 2 Profil studiów – ogólnoakademicki Forma studiów – stacjonarne rodzaj przedmiotu – obowiązkowy (GZ_1) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów/sem. – III / 5 i 6 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 60 h/ laboratorium Metody dydaktyczne –metoda problemowa, dyskusja moderowana, Punkty ECTS – 4 ECTS Bilans nakładu pracy studenta : Udział w zajęciach - 60 godz. Udział w konsultacjach związanych z zajęciami : 5 godz. Przygotowanie do zajęć i zaliczenia: 55 godz. / Razem: 120 godzin /4 ECTS Wskaźniki ilościowe : Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 65 godz. / 2ECTS Nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 55 godz./ 2 ECTS |
Literatura: |
Antier M., Dollez C. Alter Ego 4 +, livre, Hachette Français Langue Étrangère, Paris 2011. Antier M., Dollez C. Alter Ego 4 +, cahier d’activités, Hachette Français Langue Étrangère, Paris 2011. |
Efekty uczenia się: |
Semestr zimowy/ 5 WIEDZA: 1. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat systemu morfo-syntaktycznego na poziomie B2. (KA6_WG1) 2. Student zna różne techniki argumentacji pisemnej na poziomie B2. (KA6_WG1) UMIEJĘTNOŚCI: 1.Student zna różnorodne style wypowiedzi i rejestry języka. KA6_UW5/ 2.Student potrafi zrozumieć dłuższe teksty pisemne. KA6_UK5/ 3.Student potrafi posługiwać się formami gramatyczno-stylistycznymi na poziomie B2. KA6_UW5 4.Student potrafi dokonać analizy wypowiedzi pisemnej, także obejmującej słownictwo specjalistyczne. KA6_U01 5. Student potrafi przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację tekstów pisemnych. KA6_UW4 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 6.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu KA6_UO1 7.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności KA6_KO4 Semestr letni/ 6 WIEDZA: 1. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat systemu morfo-syntaktycznego na poziomie B2/ C1. (KA6_WG1) 2. Student zna różne techniki argumentacji pisemnej. (KA6_WG1) 3. Student ma wiedzę na temat różnych rejestrów i różnic w ich wymowie (język potoczny, język standardowy, język oficjalny). (KA6_WG9) UMIEJĘTNOŚCI: 1.Student pogłębia znajomość różnorodnych stylów wypowiedzi i rejestrów języka. KA6_UW5/ 2.Student potrafi zrozumieć dłuższe teksty pisemne. KA6_UK5/ 3.Student potrafi posługiwać się formami gramatyczno-stylistycznymi na poziomie B2/ C1. KA6_UW5 4.Student potrafi dokonać pogłębionej analizy wypowiedzi pisemnej, także obejmującej słownictwo specjalistyczne. KA6_U01 5. Student potrafi przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację tekstów pisemnych na poziomie B2/C1. KA6_UW4 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 6.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu KA6_UO1 7.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności KA6_KO4 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po 5 i 6 semestrze. Egzamin po 6 semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jerzy Koniecko | |
Prowadzący grup: | Jerzy Koniecko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pogłębianie znajomości struktur gramatycznych i rozumienia tekstów w języku francuskim(poziom B2). Proponowanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalno-stylistycznych zmierzających do wzbogacenia słownictwa i struktur gramatycznych. Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi B2 |
|
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są rozwijaniu znajomosci struktur gramatyczno-leksykalnych. Znajomość różnych typów rejestrów językowych. Łączniki logiczne w tekście. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego w mowie i na piśmie. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia gramatyczne i stylistyczne, leksykalne. Udział w ćwiczeniach:30 godz/sem. Przygotowanie do egzaminu: 30 godz. Udział w konsultacjach: 30 godz. Razem: 300 Punkty ECTS- 4 |
|
Literatura: |
„„Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; "Grammaire progressive du francais" Maia Gregoire CLE 2021 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kamecka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kamecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pogłębianie znajomości struktur gramatycznych i rozumienia tekstów w języku francuskim(poziom B2). Proponowanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalno-stylistycznych zmierzających do wzbogacenia słownictwa i struktur gramatycznych. Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi B2 |
|
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są rozwijaniu znajomosci struktur gramatyczno-leksykalnych. Znajomość różnych typów rejestrów językowych. Łączniki logiczne w tekście. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego w mowie i na piśmie. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia gramatyczne i stylistyczne, leksykalne. Udział w ćwiczeniach:30 godz/sem. Przygotowanie do egzaminu: 30 godz. Udział w konsultacjach: 30 godz. Razem: 300 Punkty ECTS- 4 |
|
Literatura: |
„„Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; "Grammaire progressive du francais" Maia Gregoire CLE 2021 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pogłębianie znajomości struktur gramatycznych i rozumienia tekstów w języku francuskim(poziom B2). Proponowanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalno-stylistycznych zmierzających do wzbogacenia słownictwa i struktur gramatycznych. Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi B2 |
|
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są rozwijaniu znajomosci struktur gramatyczno-leksykalnych. Znajomość różnych typów rejestrów językowych. Łączniki logiczne w tekście. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego w mowie i na piśmie. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia gramatyczne i stylistyczne, leksykalne. Udział w ćwiczeniach:30 godz/sem. Przygotowanie do egzaminu: 30 godz. Udział w konsultacjach: 30 godz. Razem: 300 Punkty ECTS- 4 |
|
Literatura: |
„„Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; "Grammaire progressive du francais" Maia Gregoire CLE 2021 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.