Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-RK1-3SEL5 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii rosyjskiej dla poczatkujących-przedmioty obowiązkowe Filologia rosyjska komunikacja jezykowa 3 rok sem.letni 1 stopień Filologia rosyjska komunikacja jezykowa 3 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
21.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | 1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej. 2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej (w formie dyskusji) i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium. 3. Wskazanie kierunku poszukiwań badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy. 4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac. 5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest: - teoretyczne i metodologiczne przygotowanie do samodzielnej pracy nad rozprawą naukową z wybranej dziedziny językoznawstwa lub literaturoznawstwa; - opanowanie umiejętności formułowania krytycznej analizy i interpretacji materiału źródłowego na podstawie zdobytej wiedzy teoretycznej; - przygotowanie do pracy nad syntetyczną rozprawą monograficzną z wybranej dziedziny językoznawstwa lub literaturoznawstwa; - wykazanie się umiejętnością stosowania metod badawczych charakterystycznych dla danej dyscypliny naukowej, zbierania, selekcjonowania, klasyfikowania materiałów oraz opracowywania uzyskanych wyników; - napisanie pracy licencjackiej na wybrany temat. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; językoznawstwo lub literaturoznawstwo Rok studiów/semestr: III rok, I st., semestr V i VI Wymagania wstępne: znajomość terminologii językoznawczej/literaturoznawczej oraz zaliczenie przedmiotów z danej dziedziny naukowej Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 h Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, warsztaty grupowe, dyskusja, konsultacje, praca w archiwach i bibliotekach Punkty ECTS: 21 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w seminariach: 30x2 h=60 h (2 ECTS) Udział w konsultacjach: 30x2h= 60 h (2 ECTS) Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30x10=300 h (10 ECTS) Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ECTS) Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ECTS) Razem: 630 h (21 ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 120 h (4 ECTS) |
Literatura: |
Literatura szczegółowa związana jest z tematyką prac licencjackich. Powinna ona uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach językoznawczych/literaturoznawczych. Ze względu na tematykę seminarium trudno o podział na literaturę podstawową i uzupełniającą. Przykładowa literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy: 1. U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. 2. K. Kwaśniewska K., Jak pisać prace dyplomowe? (wskazówki praktyczne), Bydgoszcz 2007. 3. Ю.А. Владимиров, Как написать дипломную работу?, Москва 2000. 4. T.T. Kaczmarek, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005. |
Efekty uczenia się: |
Student, który zaliczył przedmiot, zna i rozumie: - utwory, zjawiska i procesy literackie oraz teorie wyjaśniające ich kulturowe podłoże i zależności między nimi KA6_WG3, - metody analizy i interpretacji tekstów w obrębie wybranych tradycji i teorii literaturoznawczych KA6_WG8, - podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury danego obszaru językowego KA6_WG10, - prawne, organizacyjne i etyczne uwarunkowania działań związanych z daną kwalifikacją KA6_WK2, - zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego KA6_WK3. Student potrafi: - przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację tekstów literackich z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KA6_UW3, - przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KA6_UW4, - analizować typowe problemy filozoficzne istotne dla nauk z dziedziny humanistycznej KA6_UW5, - dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) KA6_UW6, - właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze literaturoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji KA6_UW8, - komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu literaturoznawstwa z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KA6_UK3, - brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KA6_UK4, - planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole KA6_UO1, - samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie KA6_UU1. Student gotów jest do: - krytycznej oceny posiadanej wiedzy KA6_KK1, - uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KA6_KK2, - uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach KA6_KO5, - przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych KA6_KR1. Ocena formatywna: przedłużona obserwacja aktywności studenta przez prowadzącego; ocena według kryteriów; ocena wykonania zadań pisemnych. Ocena podsumowująca: ocena według kryteriów, praca licencjacka studenta. |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę, ustny egzamin licencjacki. Student otrzymuje zaliczenie w ocenie w semestrze zimowym (V) oraz letnim (VI) na podstawie zaakceptowanych przez promotora poszczególnych części pracy, które zostaną złożone promotorowi zgodnie z ustalonym na seminarium harmonogramem pracy (zaliczenie semestru V na podstawie przygotowanego planu pracy z bibliografią, zebranego materiału badawczego i I rozdziału pracy; zaliczenie semestru VI na ocenę z wpisem do indeksu na podstawie złożonej pracy licencjackiej). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin, 7 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest teoretyczne i metodologiczne przygotowanie do samodzielnej pracy nad rozprawą naukową z wybranej dziedziny językoznawstwa; opanowanie umiejętności formułowania krytycznej analizy i interpretacji materiału źródłowego na podstawie zdobytej wiedzy teoretycznej; przygotowanie do pracy nad syntetyczną rozprawą z wybranej dziedziny językoznawstwa; wykazanie się umiejętnością zbierania, selekcjonowania, klasyfikowania materiałów oraz opracowywania uzyskanych wyników; napisanie pracy licencjackiej na wybrany temat. W ramach seminarium student pisze pracę licencjacką z zakresu współczesnej lub historycznej leksykologii rosyjskiej z perspektywy badań synchronicznych lub diachronicznych. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: III rok studiów stacjonarnych I stopnia semestr I i II Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godz. Punkty ECTS: 21 ECTS Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: w ćwiczeniach: 30x2h= 60h (2 ETCS) Przygotowanie do zajęć 120h (4 ETCS) Udział w konsultacjach 60h (2 ETCS) Praca własna studenta 380h (13 ETCS) Razem: 620h (co odpowiada 21 ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 120h (co odpowiada 4 ECTS) |
|
Literatura: |
Przykładowa literatura przedmiotu: - Ю.А. Владимиров, Как написать дипломную работу?, Москва 2000. - T.T. Kaczmarek, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005. - U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową? Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej. |
|
Uwagi: |
Formy zaliczenia przedmiotu: Zaliczenie semestralne, zaliczenie na ocenę, egzamin licencjacki Zaliczenie semestru V na podstawie zrealizowanych obowiązkowych zadań, określonych na początku semestru: - opracowanie bibliografii - zgromadzenie kompletnego materiału badawczego - napisanie I rozdziału pracy (rozdział teoretyczny) Zaliczenie semestru VI na ocenę z wpisem do indeksu na podstawie złożonej pracy licencjackiej. Egzamin licencjacki. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Pańkowska | |
Prowadzący grup: | Ewa Pańkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest teoretyczne i metodologiczne przygotowanie do samodzielnej pracy nad rozprawą naukową z wybranej dziedziny językoznawstwa; opanowanie umiejętności formułowania krytycznej analizy i interpretacji materiału źródłowego na podstawie zdobytej wiedzy teoretycznej; przygotowanie do pracy nad syntetyczną rozprawą z wybranej dziedziny językoznawstwa; wykazanie się umiejętnością zbierania, selekcjonowania, klasyfikowania materiałów oraz opracowywania uzyskanych wyników; napisanie pracy licencjackiej na wybrany temat. W ramach seminarium student pisze pracę licencjacką z zakresu współczesnej lub historycznej leksykologii rosyjskiej z perspektywy badań synchronicznych lub diachronicznych. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: III rok studiów stacjonarnych I stopnia semestr I i II Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godz. Punkty ECTS: 21 ECTS Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: w ćwiczeniach: 30x2h= 60h (2 ETCS) Przygotowanie do zajęć 120h (4 ETCS) Udział w konsultacjach 60h (2 ETCS) Praca własna studenta 380h (13 ETCS) Razem: 620h (co odpowiada 21 ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 120h (co odpowiada 4 ECTS) |
|
Literatura: |
Przykładowa literatura przedmiotu: - Ю.А. Владимиров, Как написать дипломную работу?, Москва 2000. - T.T. Kaczmarek, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005. - U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową? Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej. |
|
Uwagi: |
Formy zaliczenia przedmiotu: Zaliczenie semestralne, zaliczenie na ocenę, egzamin licencjacki Zaliczenie semestru V na podstawie zrealizowanych obowiązkowych zadań, określonych na początku semestru: - opracowanie bibliografii - zgromadzenie kompletnego materiału badawczego - napisanie I rozdziału pracy (rozdział teoretyczny) Zaliczenie semestru VI na ocenę z wpisem do indeksu na podstawie złożonej pracy licencjackiej. Egzamin licencjacki. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.