Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-RK1-3SEL5
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii rosyjskiej dla poczatkujących-przedmioty obowiązkowe
Filologia rosyjska komunikacja jezykowa 3 rok sem.letni 1 stopień
Filologia rosyjska komunikacja jezykowa 3 rok sem.zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 21.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: rosyjski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria licencjackie

Założenia (opisowo):

1. Zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy dyplomowej.

2. Przygotowanie studentów do świadomego wyboru tematu pracy dyplomowej (w formie dyskusji) i refleksja nad tematami i treścią prac osób uczestniczących w seminarium.

3. Wskazanie kierunku poszukiwań badawczych oraz zasugerowanie pierwszych pozycji

bibliograficznych, które będą punktem wyjścia do dalszej samodzielnej pracy.

4. Przygotowanie studentów do analizy zebranego materiału i omówienie napisanych przez studentów fragmentów prac.

5. Napisanie i złożenie pracy dyplomowej.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest:

- teoretyczne i metodologiczne przygotowanie do samodzielnej pracy nad rozprawą naukową z wybranej dziedziny językoznawstwa lub literaturoznawstwa;

- opanowanie umiejętności formułowania krytycznej analizy i interpretacji materiału źródłowego na podstawie zdobytej wiedzy teoretycznej;

- przygotowanie do pracy nad syntetyczną rozprawą monograficzną z wybranej dziedziny językoznawstwa lub literaturoznawstwa;

- wykazanie się umiejętnością stosowania metod badawczych charakterystycznych dla danej dyscypliny naukowej, zbierania, selekcjonowania, klasyfikowania materiałów oraz opracowywania uzyskanych wyników;

- napisanie pracy licencjackiej na wybrany temat.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; językoznawstwo lub literaturoznawstwo

Rok studiów/semestr: III rok, I st., semestr V i VI

Wymagania wstępne: znajomość terminologii językoznawczej/literaturoznawczej oraz zaliczenie przedmiotów z danej dziedziny naukowej

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 h

Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, warsztaty grupowe, dyskusja, konsultacje, praca w archiwach i bibliotekach

Punkty ECTS: 21

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w seminariach: 30x2 h=60 h (2 ECTS)

Udział w konsultacjach: 30x2h= 60 h (2 ECTS)

Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30x10=300 h (10 ECTS)

Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ECTS)

Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ECTS)

Razem: 630 h (21 ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 120 h (4 ECTS)

Literatura:

Literatura szczegółowa związana jest z tematyką prac licencjackich. Powinna ona uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach

językoznawczych/literaturoznawczych.

Ze względu na tematykę seminarium trudno o podział na literaturę podstawową i uzupełniającą.

Przykładowa literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy:

1. U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. K. Kwaśniewska K., Jak pisać prace dyplomowe? (wskazówki praktyczne), Bydgoszcz 2007.

3. Ю.А. Владимиров, Как написать дипломную работу?, Москва 2000.

4. T.T. Kaczmarek, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005.

Efekty uczenia się:

Student, który zaliczył przedmiot, zna i rozumie:

- utwory, zjawiska i procesy literackie oraz teorie wyjaśniające ich kulturowe podłoże i zależności między nimi KA6_WG3,

- metody analizy i interpretacji tekstów w obrębie wybranych tradycji i teorii literaturoznawczych KA6_WG8,

- podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury danego obszaru językowego

KA6_WG10,

- prawne, organizacyjne i etyczne uwarunkowania działań związanych z daną kwalifikacją KA6_WK2,

- zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego KA6_WK3.

Student potrafi:

- przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację tekstów literackich z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich

znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KA6_UW3,

- przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających

oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KA6_UW4,

- analizować typowe problemy filozoficzne istotne dla nauk z dziedziny humanistycznej KA6_UW5,

- dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) KA6_UW6,

- właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze literaturoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i

syntezy tych informacji KA6_UW8,

- komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu literaturoznawstwa z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KA6_UK3,

- brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KA6_UK4,

- planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole KA6_UO1,

- samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie KA6_UU1.

Student gotów jest do:

- krytycznej oceny posiadanej wiedzy KA6_KK1,

- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KA6_KK2,

- uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach KA6_KO5,

- przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych KA6_KR1.

Ocena formatywna: przedłużona obserwacja aktywności studenta przez prowadzącego; ocena według kryteriów; ocena wykonania zadań pisemnych. Ocena podsumowująca: ocena według kryteriów, praca licencjacka studenta.

Metody i kryteria oceniania:

Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę, ustny egzamin licencjacki.

Student otrzymuje zaliczenie w ocenie w semestrze zimowym (V) oraz letnim (VI) na podstawie zaakceptowanych przez promotora poszczególnych części pracy, które zostaną złożone promotorowi zgodnie z ustalonym na seminarium harmonogramem pracy (zaliczenie semestru V na podstawie przygotowanego planu pracy z bibliografią, zebranego materiału badawczego i I rozdziału pracy;

zaliczenie semestru VI na ocenę z wpisem do indeksu na podstawie złożonej pracy licencjackiej).

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 7 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

kierunkowe
obowiązkowe
seminaria licencjackie

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest teoretyczne i metodologiczne przygotowanie do samodzielnej pracy nad rozprawą naukową z wybranej dziedziny językoznawstwa; opanowanie umiejętności formułowania krytycznej analizy i interpretacji materiału źródłowego na podstawie zdobytej wiedzy teoretycznej;

przygotowanie do pracy nad syntetyczną rozprawą z wybranej dziedziny językoznawstwa; wykazanie się umiejętnością zbierania, selekcjonowania, klasyfikowania materiałów oraz opracowywania uzyskanych wyników; napisanie pracy licencjackiej na wybrany temat.

W ramach seminarium student pisze pracę licencjacką z zakresu współczesnej lub historycznej leksykologii rosyjskiej z perspektywy badań synchronicznych lub diachronicznych.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina nauki: nauki humanistyczne

Rok studiów/semestr: III rok studiów stacjonarnych I stopnia semestr I i II

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godz.

Punkty ECTS: 21 ECTS

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach:

w ćwiczeniach: 30x2h= 60h (2 ETCS)

Przygotowanie do zajęć 120h (4 ETCS)

Udział w konsultacjach 60h (2 ETCS)

Praca własna studenta 380h (13 ETCS)

Razem: 620h (co odpowiada 21 ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 120h (co odpowiada 4 ECTS)

Literatura:

Przykładowa literatura przedmiotu:

- Ю.А. Владимиров, Как написать дипломную работу?, Москва 2000.

- T.T. Kaczmarek, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005.

- U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową? Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej.

Uwagi:

Formy zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie semestralne, zaliczenie na ocenę, egzamin licencjacki

Zaliczenie semestru V na podstawie zrealizowanych obowiązkowych zadań, określonych na początku semestru:

- opracowanie bibliografii

- zgromadzenie kompletnego materiału badawczego

- napisanie I rozdziału pracy (rozdział teoretyczny)

Zaliczenie semestru VI na ocenę z wpisem do indeksu na podstawie złożonej pracy licencjackiej.

Egzamin licencjacki.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Pańkowska
Prowadzący grup: Ewa Pańkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

kierunkowe
obowiązkowe
seminaria licencjackie

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest teoretyczne i metodologiczne przygotowanie do samodzielnej pracy nad rozprawą naukową z wybranej dziedziny językoznawstwa; opanowanie umiejętności formułowania krytycznej analizy i interpretacji materiału źródłowego na podstawie zdobytej wiedzy teoretycznej;

przygotowanie do pracy nad syntetyczną rozprawą z wybranej dziedziny językoznawstwa; wykazanie się umiejętnością zbierania, selekcjonowania, klasyfikowania materiałów oraz opracowywania uzyskanych wyników; napisanie pracy licencjackiej na wybrany temat.

W ramach seminarium student pisze pracę licencjacką z zakresu współczesnej lub historycznej leksykologii rosyjskiej z perspektywy badań synchronicznych lub diachronicznych.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina nauki: nauki humanistyczne

Rok studiów/semestr: III rok studiów stacjonarnych I stopnia semestr I i II

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godz.

Punkty ECTS: 21 ECTS

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach:

w ćwiczeniach: 30x2h= 60h (2 ETCS)

Przygotowanie do zajęć 120h (4 ETCS)

Udział w konsultacjach 60h (2 ETCS)

Praca własna studenta 380h (13 ETCS)

Razem: 620h (co odpowiada 21 ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 120h (co odpowiada 4 ECTS)

Literatura:

Przykładowa literatura przedmiotu:

- Ю.А. Владимиров, Как написать дипломную работу?, Москва 2000.

- T.T. Kaczmarek, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005.

- U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową? Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej.

Uwagi:

Formy zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie semestralne, zaliczenie na ocenę, egzamin licencjacki

Zaliczenie semestru V na podstawie zrealizowanych obowiązkowych zadań, określonych na początku semestru:

- opracowanie bibliografii

- zgromadzenie kompletnego materiału badawczego

- napisanie I rozdziału pracy (rozdział teoretyczny)

Zaliczenie semestru VI na ocenę z wpisem do indeksu na podstawie złożonej pracy licencjackiej.

Egzamin licencjacki.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

kierunkowe
obowiązkowe
seminaria licencjackie

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest teoretyczne i metodologiczne przygotowanie do samodzielnej pracy nad rozprawą naukową z wybranej dziedziny językoznawstwa; opanowanie umiejętności formułowania krytycznej analizy i interpretacji materiału źródłowego na podstawie zdobytej wiedzy teoretycznej;

przygotowanie do pracy nad syntetyczną rozprawą z wybranej dziedziny językoznawstwa; wykazanie się umiejętnością zbierania, selekcjonowania, klasyfikowania materiałów oraz opracowywania uzyskanych wyników; napisanie pracy licencjackiej na wybrany temat.

W ramach seminarium student pisze pracę licencjacką z zakresu współczesnej lub historycznej leksykologii rosyjskiej z perspektywy badań synchronicznych lub diachronicznych.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina nauki: nauki humanistyczne

Rok studiów/semestr: III rok studiów stacjonarnych I stopnia semestr I i II

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godz.

Punkty ECTS: 21 ECTS

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach:

w ćwiczeniach: 30x2h= 60h (2 ETCS)

Przygotowanie do zajęć 120h (4 ETCS)

Udział w konsultacjach 60h (2 ETCS)

Praca własna studenta 380h (13 ETCS)

Razem: 620h (co odpowiada 21 ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 120h (co odpowiada 4 ECTS)

Literatura:

Przykładowa literatura przedmiotu:

- Ю.А. Владимиров, Как написать дипломную работу?, Москва 2000.

- T.T. Kaczmarek, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005.

- U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową? Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej.

Uwagi:

Formy zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie semestralne, zaliczenie na ocenę, egzamin licencjacki

Zaliczenie semestru V na podstawie zrealizowanych obowiązkowych zadań, określonych na początku semestru:

- opracowanie bibliografii

- zgromadzenie kompletnego materiału badawczego

- napisanie I rozdziału pracy (rozdział teoretyczny)

Zaliczenie semestru VI na ocenę z wpisem do indeksu na podstawie złożonej pracy licencjackiej.

Egzamin licencjacki.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)