Praktyczna nauka języka rosyjskiego cz. 1A
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-RP1-1PNR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.021
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka rosyjskiego cz. 1A |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii rosyjskiej dla poczatkujących-przedmioty obowiązkowe Filologia rosyjska dla rozpoczynających 1 rok sem. letni 1 stopień - podstawy Filologia rosyjska dla rozpoczynających 1 rok sem. zimowy 1 stopień - podstawy |
Punkty ECTS i inne: |
11.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest nauczanie języka poprzez rozwijanie wszystkich sprawności językowych: czytania, pisania, mówienia, rozumienia ze słuchu. Cele te mają być zrealizowane poprzez: kształtowanie prawidłowej wymowy i intonacji, opanowanie akcentuacji, naukę prawidłowego czytania (fonetycznie, intonacyjnie i akcentuacyjnie), rozwijanie poprawnych nawyków gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych, kształtowanie umiejętności w formułowaniu tekstów pisanych, np. streszczanie przeczytanych tekstów, redagowanie tekstów własnych (wypracowania, listy, opowiadania itd.), wprowadzanie, utrwalanie i rozszerzanie słownictwa, kształtowanie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych w zakresie poznawanej leksyki, rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu, ćwiczenia w rozumieniu tekstów ze słuchu itd. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Praktyczne nauczanie języka rosyjskiego obejmuje ćwiczenia fonetyczne, gramatyczne, ortograficzne, leksykalne. 1. Fonetyka, intonacja, akcentuacja: wymowa samogłosek, wymowa połączeń samogłoskowo-spółgłoskowych w różnych pozycjach, podstawowe konstrukcje intonacyjne, ćwiczenia z zakresu akcentuacji rosyjskiej. 2. Gramatyka: wprowadzenie podstawowych terminów gramatycznych, odmiana podstawowych części mowy: rzeczownik, przymiotnik, zaimek (zaimki osobowe, dzierżawcze, pytające, wskazujące), czasownik; użycie wybranych przyimków i przysłówków; rzeczowniki i przymiotniki po liczebnikach głównych. 3. Ortografia: wybrane zasady ortograficzne (np. pisownia przedrostków, miękki i twardy znak, samogłoski w rdzeniu wyrazu i in.) 4. Leksyka: słownictwo dotyczące tematów: zawieranie znajomości, formy grzecznościowe, rodzina, dom, mieszkanie, uczelnia wyższa. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, praktyczny Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, MK_1, Moduł 1 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo. Rok studiów/semestr: I rok, semestr 1 i 2. Wymagania wstępne: znajomość zagadnień z zakresu gramatyki polskiej. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 330 godz. rocznie (egzamin + ćwiczenia) z czego w pierwszsym semestrze 180 godzin. Metody dydaktyczne: ćwiczenia. konsultacje, egzamin. Punkty ECTS: 21. Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach: 330 h (13,2 ECTS) Udział w konsultacjach: 10 h (0,4 ECTS) Przygotowanie do zajęć: 100 h (4 ECTS) Przygotowanie do egzaminu: 85 (3,4 ECTS) Razem: 525 (21 ECTS) Wnioski ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin: 330+10=340, punkty ECTS: 13,6 - o charakterze praktycznym - liczba godzin: 330+10+100+85=525, punkty ECTS: 21. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1.H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 1, Warszawa 1999. 2.H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 2, Warszawa 1998. 3.H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 3, Warszawa 1999. 4.S. Ślusarski, I. Tiereszczenko, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 1., Poznań 2007. 5.S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 2., Poznań 2006. 6.S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 3., Poznań 2003. 7.S. Ślusarski, I. Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko…, Poznań 2001. 8.Русский язык как иностранный. Говорим по-русски без переводчика. Интенсивный курс по развитию навыков устной речи. Отв.ред. Л.С.Крючкова, Л.А.Дунаева, Москва 2002. 9.M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..., cz.1., Poznań 2010, cz.2., Poznań 2010. 10.Н.Г. Ткаченко, Тесты по грамматике русского языка, Москва 2004. Literatura uzupełniająca: 11.S.Karolak, M.Krukowska, Praktyczna gramatyka rosyjska, Warszawa 1988. 12.N.Kowalska, D.Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego. Morfologia, Inowrocław 2005. 13.T. Cwejman, W. Torzecka, Materiały do praktycznej nauki języka rosyjskiego, Warszawa 1984. 14.M.Olechnowicz, O.Spirydowicz, Gramatyka dydaktyczna języka rosyjskiego, Warszawa 1980. 15.A. Gołubiewa, N. Kowalska, Ćwiczenia z gramatyki praktycznej języka rosyjskiego, cz.1, Warszawa 1999. 16.M.Fidyk, T.Skup-Stundis, Nowe repetytorium z języka rosyjskiego, Warszawa 2000. 17.W. Milczarek, Język rosyjski od a do z. Repetytorium.Gramatyka – ćwiczenia, przykłady odmian, Warszawa 2002. 18.С. А. Михайлов, Народные праздники на Руси, Москва 1974. 19.W. Bartkiewicz, Jak piszemy po rosyjsku. Ortografia: zasady, ćwiczenia, dyktanda..., Warszawa 2008. 20.Д.Э. Розенталь, Сборник упражнений по русскому языку, Москва 2010. |
Efekty uczenia się: |
Celem przedmiotu jest nauczanie języka rosyjskiego poprzez realizowanie wszystkich sprawności językowych, tzn. mówienia (wraz z opanowaniem prawidłowej wymowy), pisania, rozumienia ze słuchu, czytania. W efekcie student ma być przygotowany do podejmowania różnorodnych zadań językowych (tłumaczenie, kontakty z cudzoziemcami, oglądanie telewizji, czytanie prasy i literatury, itd.). Student, który zaliczył przedmiot: 1. Potrafi przygotować typowe prace pisemne w języku rosyjskim (streszczenie, opis, opowiadanie, w tym także tłumaczenie w formie pisemnej) z wykorzystaniem podstawowych zasad ortograficznych i gramatycznych języka rosyjskiego oraz nowo poznanej leksyki, opanowanej w trakcie zajęć i na podstawie innych źródeł (KA6_WG1, KA6_WG6, KA6_WG7, KA6_UW1, KA6_UW7). 2. Potrafi przygotować wypowiedzi ustne w języku rosyjskim z wykorzystaniem podstawowych zasad fonetycznych i gramatycznych języka rosyjskiego oraz nowo poznanej leksyki, opanowanej w trakcie zajęć i na podstawie innych źródeł (KA6_WG9, KA6_UW6, KA6_UK1, KA6_UK2, KA6_UK4) . 3. Potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu językoznawstwa w języku rosyjskim, co umożliwia mu poznanie zasad ortograficznych i gramatycznych oraz efektywne korzystanie ze źródeł specjalistycznych (słowniki itp.) (KA6_WG4, KA6_WG5). 4. Potrafi pracować i współdziałać w grupie podczas dyskusji i w trakcie przygotowywania prac projektowych, przyjmując w niej różne role (potrafi więc planować i organizować zarówno pracę indywidualną jak i pracę w zespole) (KA6_UW6, KA6_UK4, KA6_UO1, KA6_KO4) . 5. Potrafi postrzegać język rosyjski kompleksowo ze świadomością jego złożoności i zmienności znaczeń (KA6_WG1, KA6_WG9, KA6_WK1, KA6_KO4, KA6_KO5). 6. Samodzielnie uzupełnia swoją wiedzę (KA6_WG2, KA6_WG5, KA6_UW2, KA6_UU1, KA6_KK1, KA6_KK2). |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i narzędzia: ćwiczenia, dyskusja, praca własna studenta, praca w grupie, praca projektowa. Zaliczenie na ocenę po pierwszym i drugim semestrze. Ocena wystawiana jest w oparciu o oceny z prac pisemnych (dyktanda, testy gramatyczne, streszczenia tekstów, tłumaczenia zdań) i wypowiedzi ustnych uzyskanych w ciągu semestru, z uwzględnieniem systematycznego i aktywnego udziału w zajęciach. Egzamin (pisemny i ustny) w sesji letniej po drugim semestrze. Egzamin pisemny trzyczęściowy: dyktando, test gramatyczny, streszczenie tekstu. Student może przystąpić do egzaminu po uzyskaniu zaliczenia z ćwiczeń. Aby zdobyć zaliczenie, student musi uzyskać ocenę pozytywną ze wszystkich prac kontrolnych, domowych i wypowiedzi ustnych, które obowiązują w trakcie semestru. W semestrze student może mieć sześć nieusprawiedliwionych nieobecności. Pozostałe nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach. 60 godz. nieobecności na zajęciach kwalifikują do niezaliczenia przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 180 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
1. Fonetyka, intonacja, akcentuacja: wymowa samogłosek, wymowa połączeń samogłoskowo-spółgłoskowych w różnych pozycjach, podstawowe konstrukcje intonacyjne, ćwiczenia z zakresu akcentuacji rosyjskiej. 2. Gramatyka: wprowadzenie podstawowych terminów gramatycznych, odmiana podstawowych części mowy: rzeczownik, przymiotnik, zaimek (zaimki osobowe, dzierżawcze, pytające, wskazujące), czasownik; użycie wybranych przyimków i przysłówków; rzeczowniki i przymiotniki po liczebnikach głównych. 3. Ortografia: wybrane zasady ortograficzne (np. pisownia przedrostków, miękki i twardy znak, samogłoski w rdzeniu wyrazu i in) 4. Leksyka: słownictwo dotyczące tematów: zawieranie znajomości, formy grzecznościowe, określanie wieku, rodzina, dom, mieszkanie, uczelnia, tradycje (Масленица, Татьянин день - день студента). |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, praktyczny Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, MK_1, Moduł 1 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo. Rok studiów/semestr: I rok, semestr 1 i 2. Wymagania wstępne: znajomość zagadnień z zakresu gramatyki polskiej. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 330 godz. rocznie (egzamin + ćwiczenia) z czego w pierwszsym semestrze 180 godzin. Metody dydaktyczne: ćwiczenia. konsultacje, egzamin. Punkty ECTS: 21. Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach: 330 h (13,2 ECTS) Udział w konsultacjach: 10 h (0,4 ECTS) Przygotowanie do zajęć: 100 h (4 ECTS) Przygotowanie do egzaminu: 85 (3,4 ECTS) Razem: 525 (21 ECTS) Wnioski ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin: 330+10=340, punkty ECTS: 13,6 - o charakterze praktycznym - liczba godzin: 330+10+100+85=525, punkty ECTS: 21. |
|
Literatura: |
H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 1, Warszawa 1999. H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 2, Warszawa 1998. H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 3, Warszawa 1999. S. Ślusarski, I. Tiereszczenko, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 1., Poznań 2007. S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 2., Poznań 2006. S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 3., Poznań 2003. S. Ślusarski, I. Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko…, Poznań 2001. Русский язык как иностранный. Говорим по-русски без переводчика. Интенсивный курс по развитию навыков устной речи. Отв.ред. Л.С.Крючкова, Л.А.Дунаева, Москва 2002. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..., cz. 1., Poznań 2010, M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..., cz.2., Poznań 2010. Н.Г. Ткаченко, Тесты по грамматике русского языка, Москва 2004. N.G. Kryłowa, N.I. Samujłowa, N.A. Fiedianina, Tak mówią Rosjanie, Moskwa 1982. S.Karolak, M.Krukowska, Praktyczna gramatyka rosyjska, Warszawa 1988. N.Kowalska, D.Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego. Morfologia, Inowrocław 2005. H. Lewandowska, H. Wróblewska, Слова..., слова..., слова..., Kraków 2009. A. Gołubiewa, N. Kowalska, Ćwiczenia z gramatyki praktycznej języka rosyjskiego, cz.1, Warszawa 1999. B.Chlebda, I.Darzecka, T.Milutina, Skrypt do praktycznej nauki języka rosyjskiego dla studentów I roku filologii rosyjskiej, Opole 2007. M.Fidyk, T.Skup-Stundis, Nowe repetytorium z języka rosyjskiego, Warszawa 2000. W. Milczarek, Język rosyjski od a do z. Repetytorium.Gramatyka – ćwiczenia, przykłady odmian, Warszawa 2002. С. А. Михайлов, Народные праздники на Руси, Москва 1974. W. Bartkiewicz, Jak piszemy po rosyjsku. Ortografia: zasady, ćwiczenia, dyktanda..., Warszawa 2008. В.В. Лопатин, Правила русской орфографии и пунктуации, Москва 2007. Д.Э. Розенталь, Сборник упражнений по русскому языку, Москва 2004. Н.Г. Ткаченко, 300 диктантов для поступающих в вузы, Москва 2004. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 180 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
1. Fonetyka, intonacja, akcentuacja: wymowa samogłosek, wymowa połączeń samogłoskowo-spółgłoskowych w różnych pozycjach, podstawowe konstrukcje intonacyjne, ćwiczenia z zakresu akcentuacji rosyjskiej. 2. Gramatyka: wprowadzenie podstawowych terminów gramatycznych, odmiana podstawowych części mowy: rzeczownik, przymiotnik, zaimek (zaimki osobowe, dzierżawcze, pytające, wskazujące), czasownik; użycie wybranych przyimków i przysłówków; rzeczowniki i przymiotniki po liczebnikach głównych. 3. Ortografia: wybrane zasady ortograficzne (np. pisownia przedrostków, miękki i twardy znak, samogłoski w rdzeniu wyrazu i in) 4. Leksyka: słownictwo dotyczące tematów: zawieranie znajomości, formy grzecznościowe, określanie wieku, rodzina, dom, mieszkanie, uczelnia, tradycje (Масленица, Татьянин день - день студента). |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, praktyczny Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, MK_1, Moduł 1 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo. Rok studiów/semestr: I rok, semestr 1 i 2. Wymagania wstępne: znajomość zagadnień z zakresu gramatyki polskiej. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 330 godz. rocznie (egzamin + ćwiczenia) z czego w pierwszsym semestrze 180 godzin. Metody dydaktyczne: ćwiczenia. konsultacje, egzamin. Punkty ECTS: 21. Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach: 330 h (13,2 ECTS) Udział w konsultacjach: 10 h (0,4 ECTS) Przygotowanie do zajęć: 100 h (4 ECTS) Przygotowanie do egzaminu: 85 (3,4 ECTS) Razem: 525 (21 ECTS) Wnioski ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin: 330+10=340, punkty ECTS: 13,6 - o charakterze praktycznym - liczba godzin: 330+10+100+85=525, punkty ECTS: 21. |
|
Literatura: |
H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 1, Warszawa 1999. H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 2, Warszawa 1998. H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 3, Warszawa 1999. S. Ślusarski, I. Tiereszczenko, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 1., Poznań 2007. S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 2., Poznań 2006. S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 3., Poznań 2003. S. Ślusarski, I. Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko…, Poznań 2001. Русский язык как иностранный. Говорим по-русски без переводчика. Интенсивный курс по развитию навыков устной речи. Отв.ред. Л.С.Крючкова, Л.А.Дунаева, Москва 2002. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..., cz. 1., Poznań 2010, M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..., cz.2., Poznań 2010. Н.Г. Ткаченко, Тесты по грамматике русского языка, Москва 2004. N.G. Kryłowa, N.I. Samujłowa, N.A. Fiedianina, Tak mówią Rosjanie, Moskwa 1982. S.Karolak, M.Krukowska, Praktyczna gramatyka rosyjska, Warszawa 1988. N.Kowalska, D.Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego. Morfologia, Inowrocław 2005. H. Lewandowska, H. Wróblewska, Слова..., слова..., слова..., Kraków 2009. A. Gołubiewa, N. Kowalska, Ćwiczenia z gramatyki praktycznej języka rosyjskiego, cz.1, Warszawa 1999. B.Chlebda, I.Darzecka, T.Milutina, Skrypt do praktycznej nauki języka rosyjskiego dla studentów I roku filologii rosyjskiej, Opole 2007. M.Fidyk, T.Skup-Stundis, Nowe repetytorium z języka rosyjskiego, Warszawa 2000. W. Milczarek, Język rosyjski od a do z. Repetytorium.Gramatyka – ćwiczenia, przykłady odmian, Warszawa 2002. С. А. Михайлов, Народные праздники на Руси, Москва 1974. W. Bartkiewicz, Jak piszemy po rosyjsku. Ortografia: zasady, ćwiczenia, dyktanda..., Warszawa 2008. В.В. Лопатин, Правила русской орфографии и пунктуации, Москва 2007. Д.Э. Розенталь, Сборник упражнений по русскому языку, Москва 2004. Н.Г. Ткаченко, 300 диктантов для поступающих в вузы, Москва 2004. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 180 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
1. Fonetyka, intonacja, akcentuacja: wymowa samogłosek, wymowa połączeń samogłoskowo-spółgłoskowych w różnych pozycjach, podstawowe konstrukcje intonacyjne, ćwiczenia z zakresu akcentuacji rosyjskiej. 2. Gramatyka: wprowadzenie podstawowych terminów gramatycznych, odmiana podstawowych części mowy: rzeczownik, przymiotnik, zaimek (zaimki osobowe, dzierżawcze, pytające, wskazujące), czasownik; użycie wybranych przyimków i przysłówków; rzeczowniki i przymiotniki po liczebnikach głównych. 3. Ortografia: wybrane zasady ortograficzne (np. pisownia przedrostków, miękki i twardy znak, samogłoski w rdzeniu wyrazu i in) 4. Leksyka: słownictwo dotyczące tematów: zawieranie znajomości, formy grzecznościowe, określanie wieku, rodzina, dom, mieszkanie, uczelnia, tradycje (Масленица, Татьянин день - день студента). |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, praktyczny Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, MK_1, Moduł 1 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo. Rok studiów/semestr: I rok, semestr 1 i 2. Wymagania wstępne: znajomość zagadnień z zakresu gramatyki polskiej. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 330 godz. rocznie (egzamin + ćwiczenia) z czego w pierwszsym semestrze 180 godzin. Metody dydaktyczne: ćwiczenia. konsultacje, egzamin. Punkty ECTS: 21. Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach: 330 h (13,2 ECTS) Udział w konsultacjach: 10 h (0,4 ECTS) Przygotowanie do zajęć: 100 h (4 ECTS) Przygotowanie do egzaminu: 85 (3,4 ECTS) Razem: 525 (21 ECTS) Wnioski ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin: 330+10=340, punkty ECTS: 13,6 - o charakterze praktycznym - liczba godzin: 330+10+100+85=525, punkty ECTS: 21. |
|
Literatura: |
H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 1, Warszawa 1999. H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 2, Warszawa 1998. H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 3, Warszawa 1999. S. Ślusarski, I. Tiereszczenko, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 1., Poznań 2007. S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 2., Poznań 2006. S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 3., Poznań 2003. S. Ślusarski, I. Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko…, Poznań 2001. Русский язык как иностранный. Говорим по-русски без переводчика. Интенсивный курс по развитию навыков устной речи. Отв.ред. Л.С.Крючкова, Л.А.Дунаева, Москва 2002. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..., cz. 1., Poznań 2010, M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..., cz.2., Poznań 2010. Н.Г. Ткаченко, Тесты по грамматике русского языка, Москва 2004. N.G. Kryłowa, N.I. Samujłowa, N.A. Fiedianina, Tak mówią Rosjanie, Moskwa 1982. S.Karolak, M.Krukowska, Praktyczna gramatyka rosyjska, Warszawa 1988. N.Kowalska, D.Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego. Morfologia, Inowrocław 2005. H. Lewandowska, H. Wróblewska, Слова..., слова..., слова..., Kraków 2009. A. Gołubiewa, N. Kowalska, Ćwiczenia z gramatyki praktycznej języka rosyjskiego, cz.1, Warszawa 1999. B.Chlebda, I.Darzecka, T.Milutina, Skrypt do praktycznej nauki języka rosyjskiego dla studentów I roku filologii rosyjskiej, Opole 2007. M.Fidyk, T.Skup-Stundis, Nowe repetytorium z języka rosyjskiego, Warszawa 2000. W. Milczarek, Język rosyjski od a do z. Repetytorium.Gramatyka – ćwiczenia, przykłady odmian, Warszawa 2002. С. А. Михайлов, Народные праздники на Руси, Москва 1974. W. Bartkiewicz, Jak piszemy po rosyjsku. Ortografia: zasady, ćwiczenia, dyktanda..., Warszawa 2008. В.В. Лопатин, Правила русской орфографии и пунктуации, Москва 2007. Д.Э. Розенталь, Сборник упражнений по русскому языку, Москва 2004. Н.Г. Ткаченко, 300 диктантов для поступающих в вузы, Москва 2004. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.