Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-RP1-3SEL3
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii rosyjskiej dla poczatkujących-przedmioty obowiązkowe
Filologia rosyjska dla rozpoczynających 3 rok sem. letni 1 stopień - podstawy
Filologia rosyjska dla rozpoczynających 3 rok sem. zimowy 1 stopień - podstawy
Punkty ECTS i inne: 21.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: rosyjski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

zdalnie

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest:

- teoretyczne i metodologiczne przygotowanie do samodzielnej pracy nad rozprawą naukową z wybranej dziedziny językoznawstwa/literaturoznawstwa;

- opanowanie umiejętności formułowania krytycznej analizy i interpretacji materiału źródłowego na podstawie zdobytej wiedzy teoretycznej;

- przygotowanie do pracy nad syntetyczną rozprawą monograficzną z wybranej dziedziny literaturoznawstwa/ językoznawstwa;

- wykazanie się umiejętnością stosowania metod badawczych charakterystycznych dla danej dyscypliny naukowej, zbierania, selekcjonowania, klasyfikowania materiałów oraz opracowywania uzyskanych wyników;

- napisanie pracy licencjackiej na wybrany temat.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, MK_33

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; literaturoznawstwo / językoznawstwo

Rok studiów/semestr: III rok, I st., semestr V i VI

Wymagania wstępne: znajomość terminologii literaturoznawczej / językoznawczej oraz zaliczenie przedmiotów: Wstęp do literaturoznawstwa, Historia literatury rosyjskiej / Wstęp do językoznawstwa, Gramatyka opisowa języka rosyjskiego-fonetyka, morfologia,składnia, Język SCS, Historia języka rosyjskiego z elementami gramatyki historycznej

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 h

Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, konsultacje, dyskusja, praca w archiwach i bibliotekach (ekscerpcja materiału źródłowego, kwerendy biblioteczne itp.)

Punkty ECTS: 21

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w seminariach: 30x2 h=60 h (2 ECTS)

Udział w konsultacjach: 30x2h= 60 h (2 ECTS)

Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30x10=300 h (10 ECTS)

Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ECTS)

Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ECTS)

Razem: 630 h (21 ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 120 h (4 ECTS)

Literatura:

Literatura skorelowana z tematyką prac licencjackich. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach językoznawczych/literaturoznawczych.

Ze względu na tematykę seminarium trudno o podział na literaturę podstawową i uzupełniającą.

Literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy:

1. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Kwaśniewska K., Jak pisać prace dyplomowe? (wskazówki praktyczne), Bydgoszcz 2007.

3. Kaczmarek T.T., Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005.

4. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską?, Wrocław 1997.

5. Владимиров Ю.А., Как написать дипломную работу?, Москва 2000.

Efekty uczenia się:

KA6_WG1, KA6_WG7, KA6_WG9, KA6_WK2, KA6_WK3, KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UK4, KA6_UO1, KA6_UU1, KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO5 3, KA6_KR1

Ocena formatywna: przedłużona obserwacja aktywności studenta przez prowadzącego; ocena według kryteriów; praca pisemna; referat; dyplomowa praca licencjacka studenta.

Metody i kryteria oceniania:

Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie, ustny egzamin licencjacki.

Student otrzymuje zaliczenie w ocenie w semestrze zimowym oraz letnim na podstawie zaakceptowanych przez promotora poszczególnych części pracy, które zostaną złożone promotorowi zgodnie z ustalonym na seminarium harmonogramem pracy.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 6 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

zdalnie

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, MK_33

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; językoznawstwo

Rok studiów/semestr: III rok, I st., semestr V i VI

Wymagania wstępne: znajomość terminologii językoznawczej oraz zaliczenie przedmiotów: Wstęp do językoznawstwa, Gramatyka opisowa języka rosyjskiego-fonetyka, morfologia,składnia, Język SCS, Historia języka rosyjskiego z elementami gramatyki historycznej

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 h

Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, konsultacje, dyskusja, praca w archiwach i bibliotekach (ekscerpcja materiału źródłowego, kwerendy biblioteczne itp.)

Punkty ECTS: 21

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w seminariach: 30x2 h=60 h (2 ECTS)

Udział w konsultacjach: 30x2h= 60 h (2 ECTS)

Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30x10=300 h (10 ECTS)

Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ECTS)

Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ECTS)

Razem: 630 h (21 ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 120 h (4 ECTS)

Literatura:

Literatura skorelowana z tematyką prac licencjackich. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach językoznawczych.

Ze względu na tematykę seminarium trudno o podział na literaturę podstawową i uzupełniającą.

Literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy:

1. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Kwaśniewska K., Jak pisać prace dyplomowe? (wskazówki praktyczne), Bydgoszcz 2007.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

zdalnie

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, MK_33

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; językoznawstwo

Rok studiów/semestr: III rok, I st., semestr V i VI

Wymagania wstępne: znajomość terminologii językoznawczej oraz zaliczenie przedmiotów: Wstęp do językoznawstwa, Gramatyka opisowa języka rosyjskiego-fonetyka, morfologia,składnia, Język SCS, Historia języka rosyjskiego z elementami gramatyki historycznej

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 h

Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, konsultacje, dyskusja, praca w archiwach i bibliotekach (ekscerpcja materiału źródłowego, kwerendy biblioteczne itp.)

Punkty ECTS: 21

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w seminariach: 30x2 h=60 h (2 ECTS)

Udział w konsultacjach: 30x2h= 60 h (2 ECTS)

Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30x10=300 h (10 ECTS)

Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ECTS)

Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ECTS)

Razem: 630 h (21 ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 120 h (4 ECTS)

Literatura:

Literatura skorelowana z tematyką prac licencjackich. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach językoznawczych.

Ze względu na tematykę seminarium trudno o podział na literaturę podstawową i uzupełniającą.

Literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy:

1. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Kwaśniewska K., Jak pisać prace dyplomowe? (wskazówki praktyczne), Bydgoszcz 2007.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

zdalnie

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, MK_33

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; językoznawstwo

Rok studiów/semestr: III rok, I st., semestr V i VI

Wymagania wstępne: znajomość terminologii językoznawczej oraz zaliczenie przedmiotów: Wstęp do językoznawstwa, Gramatyka opisowa języka rosyjskiego-fonetyka, morfologia,składnia, Język SCS, Historia języka rosyjskiego z elementami gramatyki historycznej

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 h

Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, konsultacje, dyskusja, praca w archiwach i bibliotekach (ekscerpcja materiału źródłowego, kwerendy biblioteczne itp.)

Punkty ECTS: 21

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w seminariach: 30x2 h=60 h (2 ECTS)

Udział w konsultacjach: 30x2h= 60 h (2 ECTS)

Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30x10=300 h (10 ECTS)

Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ECTS)

Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ECTS)

Razem: 630 h (21 ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 120 h (4 ECTS)

Literatura:

Literatura skorelowana z tematyką prac licencjackich. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach językoznawczych.

Ze względu na tematykę seminarium trudno o podział na literaturę podstawową i uzupełniającą.

Literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy:

1. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Kwaśniewska K., Jak pisać prace dyplomowe? (wskazówki praktyczne), Bydgoszcz 2007.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)