Seminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-SPL-2SEM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia Podyplomowe Logopedyczne - przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Seminarium przygotowuje do samodzielnego projektowania i prowadzenia postępowania logopedycznego. |
Skrócony opis: |
Seminarium przygotowuje do samodzielnego przeprowadzenia diagnozy i przygotowania planu terapii wybranego przypadku w oparciu o standardy postępowania logopedycznego oraz zaprezentowania studium przypadku w formie prezentacji multimedialnej. Studenci rozwijają i wykorzystują w praktyce specjalistyczną wiedzę nabytą w czasie studiów; wzbogacają swoje kompetencje dotyczące tworzenia wypowiedzi i prezentowania ich na forum. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Forma studiów: podyplomowe Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina naukowa: językoznawstwo; dziedzina nauk społecznych, dyscypliny naukowe: pedagogika, psychologia; dziedzina nauk medycznych i nauk o zdrowiu, dyscyplina naukowa: nauki medyczne Rok studiów/semestr: II rok/semestr zimowy i letni Wymagania wstępne: posiadanie wiedzy z zakresu studiowanej specjalności Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 40 godz. Metody dydaktyczne: heureza, dyskusja, ćwiczenia praktyczne Punkty ECTS: 8 Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w seminarium (40 godz.) – 8 ECTS praca samodzielna (100 godz.) ŁĄCZNIE: 140 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (40 godz.; 2 ECTS) praca samodzielna (100 godz.). |
Literatura: |
1. Logopedia: teoria zaburzeń mowy, red. S. Grabias, M. Kurkowski, Lublin 2012. 2. Logopedia: wybrane aspekty historii, teorii i praktyki, red. S. Milewski, K. Kaczorowska-Bray, Gdańsk 2012. 3. Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, red. .S. Milewski, K. Kaczorowska-Bray, Gdańsk 2015. 4. Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii, red. M. Kurowska, E. Wolańska, Warszawa 2015. 5. Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Podręcznik akademicki. red. S. Grabias, J. Panasiuk, T. Woźniak, Lublin 2015. 6. Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki, red. G. Jastrzębowska, T. Gałkowski, Opole 2003. |
Efekty uczenia się: |
Student/ka: - zna i rozumie w pogłębionym stopniu – znaczenie logopedii w systemie nauk; powiązania logopedii z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi, zwłaszcza z naukami językoznawczymi, pedagogicznymi i naukami o zdrowiu; wybrane fakty i zjawiska, metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu wymienionych dyscyplin naukowych – wynikających z programu kształcenia; - zna w pogłębionym stopniu specyfikę przedmiotową, metodologię oraz kierunki rozwoju logopedii; normy, procedury i techniki stosowane w różnych obszarach działalności logopedy, w tym z zakresu stosowania prawa w zakresie profilaktyki i terapii logopedycznej - zna w pogłębionym stopniu terminologię używaną w logopedii, jej źródła i zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych; - potrfi wyszukiwać, gromadzić, krytycznie analizować, oceniać, selekcjonować i twórczo użytkować informację zawartą w źródłach drukowanych i elektronicznych, wykorzystując zróżnicowane narzędzia i strategie wyszukiwawcze - potrafi prowadzić działania z zakresu profilaktyki logopedycznej, dokonać rozpoznania logopedycznego, zaprojektować i zrealizować program terapii logopedycznej – z wykorzystaniem różnorodnych metod diagnostycznych i terapeutycznych wać się podstawowymi programami komputerowymi w realizacji zadań zawodowych; - potrafi formułować i analizować problemy badawcze z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania, syntezować różne idee i punkty widzenia z wykorzystaniem wiedzy z językoznawstwa, pedagogiki, psychologii i medycyny; - potrafi współtworzyć samodzielnie lub we współpracy z innymi specjalistami: pedagogami, psychologami, lekarzami plan terapii logopedycznej i koordynować jego realizację; wyjaśnić opiekunom osób, z którymi pracuje, konieczność zaangażowania się w ćwiczenia i umiejętnie pokierować ich działaniem; - potrafi samodzielnie dzielnie planować ścieżkę uczenia się i zdobywać wiedzę z zakresu logopedii ogólnej i logopedii specjalistycznych oraz rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii, a także udzielać pomocy w tym zakresie innym specjalistom; - ma świadomość potrzeby ciągłego kształcenia zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania oceny własnych kompetencji zawodowych i doskonalenia umiejętności profilaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych z zakresu logopedii, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, a także zasięgania opinii ekspertów z zakresu logopedii, medycyny, psychologii, pedagogiki, językoznawstwa; umie określić, kiedy skierować pacjenta do odpowiednich specjalistów i czyni to w miarę potrzeby. |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie, egzamin. Kryteria oceny: obecności, aktywności na zajęciach. Dopuszczalne są 2 nieobecności. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kuć, Diana Saniewska | |
Prowadzący grup: | Joanna Kuć, Diana Saniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kuć | |
Prowadzący grup: | Joanna Kuć | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.