Praca roczna z historii wczesnonowożytnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 350-HS1-1PRN | Kod Erasmus / ISCED: |
08.352
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Praca roczna z historii wczesnonowożytnej | ||
Jednostka: | Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych | ||
Grupy: |
3L stac.I st.studia historyczne - przedmioty obowiązkowe Historia I rok I stopniasem. zimowy |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie z podstawowymi zasadami pisania prac utrwalenie oraz rozwinięcie umiejętności zbierania materiałów na zadany temat, prezentacji stanu badań w ujęciu problemowym, wyciągania zeń wniosków badawczych, a także doskonalenie opisu i analizy źródeł |
||
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Rodzaj przedmiotu obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki Nauki humanistyczne . Historia Rok studiów/semestr 1/ sem. letni Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Znajomość podstawowych zasad o praktyki pisania prac monograficznych. Konwersatorium - 15 godz. Punkty ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta: 51 godz., w tym (wg wskaźników ilościowych): Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 62,5 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 62,5 godz. |
||
Literatura: |
Markiewicz M. Historia polski 1495 -1795, Kraków 2004. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Wrocław 1998 - Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996 - Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998. - Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. - Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995 - Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik Praktyczny, Warszawa, Łódź 1998. - Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. - Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005 - Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. - Drozdowski M., My o nas i o innych. Szlachta Rzeczypospolitej wobec Kozaczyzny Zaporoskiej w latach 1648 -1659, Białystok 2015. - Geoffrey P., Globalny kryzys. Wojna, zmiany klimatyczne i katastrofa w XVII wieku, Oświęcim 2019 - Mahan A. T., Wpływ potęgi morskiej na historię 1660-1783, Oświęcim 2020 |
||
Efekty uczenia się: |
K _W02 Ma pogłębioną wiedzę o metodach i problemach badań wybranych dziedzin historii, takich jak historia polityczna, społeczna, gospodarcza, kultury, regionu, rodziny, gender history itp. K _W11 Zna różne metody badawcze i narzędzia warsztatu historyka właściwe dla badań nad wybraną epoką historyczną. K _W12 Posiada pogłębioną wiedzę pozwalającą na przeprowadzenie krytyki, analizy i interpretacji różnorodnych źródeł w badaniach historycznych K _U01 Samodzielnie zdobywa i pogłębia wiedzę oraz doskonali umiejętności badawcze w sposób uporządkowany i systematyczny, wykorzystując nowoczesne techniki pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji K _U03 Formułuje tematy badawcze; stosuje metody i techniki badań w zakresie wybranej dziedziny historii. K _U06 Analizuje, interpretuje i wykorzystuje dla potrzeb własnych badań teksty historiograficzne, teksty źródłowe oraz inne nośniki pamięci. K _U07 Dobiera świadomie metody i narzędzia badawcze właściwe dla wybranej dziedziny historii, pozwalające na rozwiązywanie różnorodnych zadań i problemów. K _K02 Uznaje i szanuje odmienne od własnych teorie i poglądy oraz prowadzi polemikę z nimi w sposób etyczny i kulturalny. K _K05 Ma świadomość zakresu swojej wiedzy historycznej i umiejętności warsztatowych i rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji w zakresie fachowym, ogólno humanistycznym, jak też kompetencji personalnych i społecznych. K _K10 Wykazuje niezależność i samodzielność myśli, szanując jednocześnie prawo innych osób do wykazywania tych samych cech. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
ocena aktywności w trakcie zajęć- oddanie w terminie pracy na temat wybranego zagadnienia historii polski i powszechnej XVI –XVIII w. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mariusz Drozdowski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Drozdowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mariusz Drozdowski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Drozdowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Rodzaj przedmiotu obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki Nauki humanistyczne . Historia Rok studiów/semestr 1/IV Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Znajomość podstawowych zasad o praktyki pisania prac monograficznych. Konwersatorium - 15 godz. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: 51 godz., w tym (wg wskaźników ilościowych): - udział studenta w zajęciach konwersatorium: 15x1 godz.= 15 godz. - przygotowanie do konwersatoriów: 14x1godz.=14 godz. - realizacja zadań projektowych: 2 x 4 godz. =8 godz.(zakładamy, że student przygotuje np. 2 zadania projektowe) - udział w konsultacjach: 4x1 godz.= 4 godz. (zakładamy, że student skorzysta np. z czterech konsultacji) - przygotowanie do kolokwium zaliczającego lektury: 10 godz. - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu: 1 godz. Razem: 15+14+8+4+10= 51 godz. (51:25=2,04) Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 15konw.+4konsult.+1zalicz. = 20 godz., 1 pkt. ECTS (20:25=0,8) Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 8 godz. (8:25=0,32) = 0,5 ECTS | |
Literatura: |
Markiewicz M. Historia polski 1495 -1795, Kraków 2004. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Wrocław 1998 - Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996 - Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998. - Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. - Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995 - Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik Praktyczny, Warszawa, Łódź 1998. - Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. - Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005 - Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. - Drozdowski M., My o nas i o innych. Szlachta Rzeczypospolitej wobec Kozaczyzny Zaporoskiej w latach 1648 -1659, Białystok 2015. - Geoffrey P., Globalny kryzys. Wojna, zmiany klimatyczne i katastrofa w XVII wieku, Oświęcim 2019 - Mahan A. T., Wpływ potęgi morskiej na historię 1660-1783, Oświęcim 2020 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.