Praca roczna z Historii wczesnonowożytnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 350-HS1-2PRN |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.352
|
Nazwa przedmiotu: | Praca roczna z Historii wczesnonowożytnej |
Jednostka: | Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych |
Grupy: |
3L stac.I st.studia historyczne - przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość podstawowych zasadi pisania prac monograficznych. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie z podstawowymi zasadami pisania prac utrwalenie oraz rozwinięcie umiejętności zbierania materiałów na zadany temat, prezentacji stanu badań w ujęciu problemowym, wyciągania zeń wniosków badawczych, a także doskonalenie opisu i analizy źródeł |
Pełny opis: |
1. Prezentacja studentom 3 obszarów badawczych -Kwestie wyznaniowe i ustrojowe w Rzeczypospolitej XVI –XVIII w -Kozaczyzna zaporoska w XVI –XVIII w. - Konflikty militarne w nowożytnej Europie 2. Technika pisania prac naukowych - fiszki - bibliografia do tematu - aparat przypisów i jego zastosowanie - plan i konspekt pracy 3. Wojskowość Kozaczyzny zaporoskie XVI –XVIII w. 4. Publiczna prezentacja poszczególnych fragmentów pracy przez studentów Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Rodzaj przedmiotu obowiązkowe Dziedzina i dyscyplina nauki nauki humanistyczne, historia Rok studiów/semestr II/ sem. letni profil studiów: ogólnoakademicki forma studiów: stacjonarne 1 stopnia rodzaj przedmiotu: dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, historia rok studiów/semestr: I wymagania wstępne: - liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: konwersatorium 15 h. punkty ECTS: 5 Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 65h Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 65h |
Literatura: |
Markiewicz M. Historia polski 1495 -1795, Kraków 2004. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Wrocław 1998 - Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996 - Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998. - Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. - Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995 - Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik Praktyczny, Warszawa, Łódź 1998. - Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. - Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005 - Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. - Drozdowski M., My o nas i o innych. Szlachta Rzeczypospolitej wobec Kozaczyzny Zaporoskiej w latach 1648 -1659, Białystok 2015. - Geoffrey P., Globalny kryzys. Wojna, zmiany klimatyczne i katastrofa w XVII wieku, Oświęcim 2019 - Mahan A. T., Wpływ potęgi morskiej na historię 1660-1783, Oświęcim 2020 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Opanował fachową terminologię z zakresu historii wczesno nowożytnej XVI- XVIII w., jak też podstawową terminologię nauk humanistycznych i społecznych. 2. Posiada wiedzę kierunkową z wybranej sfery działalności kulturalnej i/lub edukacyjnej, i/lub administracyjnej, i/lub gospodarczej. 3. Zdaje sobie sprawę z różnorodności źródeł informacji rozumiejąc ich przydatność w zastosowaniu w wybranych sferach działalności kulturalnej i/lub edukacyjnej, i/lub administracyjnej, i/lub gospodarczej KP6_WG1, KP6_WG2, KP6_WG3, KP6_WG4, KP6_WG5, KP6_WG6, KP6_WG7, KP6_WG9, KP6_WG10, KP6_WK2, KP6_WK3, KP6_WK4, KP6_WK5, KP6_WK6 Umiejętności: 1. Samodzielnie zdobywa i utrwala wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny przy zastosowaniu nowoczesnych technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji, zgodnie ze wskazówkami opiekuna naukowego. 2. Wyszukuje i systematyzuje informacje dotyczące nauk historycznych i pokrewnych, korzystając z bibliografii, pomocy archiwalnych, baz danych itp. 3. Prezentuje efekty swojej pracy w przejrzystej, usystematyzowanej i przemyślanej formie z zastosowaniem różnorodnych, nowoczesnych metod i technik, dostosowanych do odpowiedniej dziedziny nauk historycznych oraz potrzeb wybranej sfery działalności kulturalnej lub/i edukacyjnej, lub/i administracyjnej, lub/i gospodarczej. KP6_UW1, KP6_UW3, KP6_UW4, KP6_UW7, KP6_UW8, KP6_UK3, KP6_UK5, KP6_UK6, KP6_UO1, KP6_UU1 Kompetencje społeczne: 1. Docenia i szanuje, jak też jest gotów promować tradycje oraz dziedzictwo historyczne i kulturowe Polski, swojego regionu i Europy. 2. Jest gotów do umiejętnego i aktywnego propagowania wiedzy. historycznej i kultury pamięci w środowisku lokalnym. 3. Wykazuje niezależność i samodzielność myśli, szanując jednocześnie prawo innych osób do wykazywania tych samych cech. KP6_KK1, KP6_KK2, KP6_KK3, KP6_KK4, KP6_KO3, KP6_KR1, KP6_KR2, KP6_KR3 |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena aktywności w trakcie zajęć- oddanie w terminie pracy na temat wybranego zagadnienia historii polski i powszechnej XVI –XVIII w., |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.