University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Zajęcia terenowe

General data

Course ID: 350-HS1-2ZTR
Erasmus code / ISCED: 08.352 The subject classification code consists of three to five digits, where the first three represent the classification of the discipline according to the Discipline code list applicable to the Socrates/Erasmus program, the fourth (usually 0) - possible further specification of discipline information, the fifth - the degree of subject determined based on the year of study for which the subject is intended. / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Zajęcia terenowe
Organizational unit: Faculty of History and International Relations
Course groups: (in Polish) 3L stac.I st.studia historyczne - przedmioty obowiązkowe
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Student rozpoczynający zajęcia terenowe musi znać podstawowe pojęcia w historii sztuki, rozpoznawać style w architekturze. Po zajęciach terenowych będzie umiał rozpoznawać w obiektach architektonicznych elementy poszczególnych stylów.

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest pokazanie studentom różnych styli w architekturze , malarstwie i rzeźbie na przykładzie Kujaw i Wielkopolski. Studenci w ramach zajęć przygotowują referaty dotyczące poszczególnych obiektów i historii odwiedzanych miejsc.

Zajęcia muszą odbyć się w terenie.

Bibliography: (in Polish)

Architektura gotycka w Polsce, t. 2: Katalog zabytków, red. I wstęp A. Włodarek, Warszawa 1995.

Gałka W., Z badań nad najstarszą zabudową mieszczańską Poznania lewobrzeżnego (XIII-XV w.), „Kronika Miasta Poznania”, nr 4, Poznań 1999.

Grzybkowski A., Gotycka Architektura Murowana w Polsce, Warszawa 2014.

Michalski M., Ustanowienie i wczesne dzieje biskupstwa kujawskiego, Scripta minora, t. 1, red. Bohdan Lapis, Poznań 1996, s. 83–108.

Rogalanka A., Theatrum pośrodku rynku. Zabudowania targowe na rynku średniowiecznego Poznania, Poznań 2017.

Szczęsny Skibiński, Polskie katedry gotyckie, Poznań 1996.

Tomala J., Murowana architektura romańska i gotycka w Wielkopolsce, tom 3, architektura mieszczańska, Kalisz 2012.

Górski K., Dobra biskupów włocławskich w ziemi dobrzyńskiej w świetle dokumentów Archiwum Diecezjalnego we Włocławku, „Studia Włocławskie” 9, 2006, s. 361-368.

Maciejewski J., Biskupi włocławscy w Polsce piastowskiej – pochodzenie, drogi awansu i model kariery, w: Polska w kręgu polityki, kultury i gospodarki europejskiej: księga pamiątkowa z okazji 70-lecia urodzin prof. Maksymiliana Grzegorza, red. Z. Zyglewski, Bydgoszcz 2007, s. 106-116.

Łęcki W., Maluśkiewicz P., Poznań od A do Z, Poznań, 1986.

Topolski J., Dzieje poznania do 1793 r., cz. 1–2, Poznań 1988.

Karpowicz M., Sztuka polska XVIII w., Warszawa 1985.

Poznań, przewodnik po zabytkach i historii, Poznań 2003.

Grześkowiak J., Kruszwica: zarys monograficzny, Toruń 1965.

Learning outcomes: (in Polish)

WG2: student powinien znać podstawowe style w malarstwie i architekturze oraz je rozpoznawać a także mieć podstawową wiedzę na temat datowania obiektów zabytkowych.

KP6_WK2: wie o istnieniu w naukach historycznych i pokrewnych różnych punktów widzenia, determinowanych różnym podłożem narodowym i kulturowym

Student po zakończeniu zajęć powinien wiedzieć o wpływie religii, polityki, otoczenia również na dzieła sztuki. Powinien rozpoznawać elementy lokalne jak i globalne w nurtach.

KP6_UW3: potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł

Student potrafi dokonywać analizy dzieła sztuki, rozpoznawania maniery czy stylu architektonicznego. Potrafi również dzieła sztuki, czy historię sztuki traktować jako dziedzinę / naukę pomagającą zrozumieć przeszłość , w tym jej interpretację.

KP6_UK5: potrafi kompetentnie wypowiadać się publicznie na temat

Student powinien przedstawić swoją wiedzę publicznie podczas zajęć terenowych przed prowadzącym i innymi studentami.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Praca zaliczeniowa konsultowana na wybrany temat obiektu. Przedstyawienie tej pracy w terenie z możliwością zadawania pytań. Ocena odbędzie się na podstawie wygłoszonego referatu w obiekcie omawianym.

Dodatkowo brana pod uwagę będzie aktywność w czasie objazdu

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)