(in Polish) Zajęcia terenowe
General data
Course ID: | 350-HS1-2ZTR |
Erasmus code / ISCED: |
08.352
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Zajęcia terenowe |
Organizational unit: | Faculty of History and International Relations |
Course groups: |
(in Polish) 3L stac.I st.studia historyczne - przedmioty obowiązkowe |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Student rozpoczynający zajęcia terenowe musi znać podstawowe pojęcia w historii sztuki, rozpoznawać style w architekturze. Po zajęciach terenowych będzie umiał rozpoznawać w obiektach architektonicznych elementy poszczególnych stylów. |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest pokazanie studentom różnych styli w architekturze , malarstwie i rzeźbie na przykładzie Kujaw i Wielkopolski. Studenci w ramach zajęć przygotowują referaty dotyczące poszczególnych obiektów i historii odwiedzanych miejsc. Zajęcia muszą odbyć się w terenie. |
Bibliography: |
(in Polish) Architektura gotycka w Polsce, t. 2: Katalog zabytków, red. I wstęp A. Włodarek, Warszawa 1995. Gałka W., Z badań nad najstarszą zabudową mieszczańską Poznania lewobrzeżnego (XIII-XV w.), „Kronika Miasta Poznania”, nr 4, Poznań 1999. Grzybkowski A., Gotycka Architektura Murowana w Polsce, Warszawa 2014. Michalski M., Ustanowienie i wczesne dzieje biskupstwa kujawskiego, Scripta minora, t. 1, red. Bohdan Lapis, Poznań 1996, s. 83–108. Rogalanka A., Theatrum pośrodku rynku. Zabudowania targowe na rynku średniowiecznego Poznania, Poznań 2017. Szczęsny Skibiński, Polskie katedry gotyckie, Poznań 1996. Tomala J., Murowana architektura romańska i gotycka w Wielkopolsce, tom 3, architektura mieszczańska, Kalisz 2012. Górski K., Dobra biskupów włocławskich w ziemi dobrzyńskiej w świetle dokumentów Archiwum Diecezjalnego we Włocławku, „Studia Włocławskie” 9, 2006, s. 361-368. Maciejewski J., Biskupi włocławscy w Polsce piastowskiej – pochodzenie, drogi awansu i model kariery, w: Polska w kręgu polityki, kultury i gospodarki europejskiej: księga pamiątkowa z okazji 70-lecia urodzin prof. Maksymiliana Grzegorza, red. Z. Zyglewski, Bydgoszcz 2007, s. 106-116. Łęcki W., Maluśkiewicz P., Poznań od A do Z, Poznań, 1986. Topolski J., Dzieje poznania do 1793 r., cz. 1–2, Poznań 1988. Karpowicz M., Sztuka polska XVIII w., Warszawa 1985. Poznań, przewodnik po zabytkach i historii, Poznań 2003. Grześkowiak J., Kruszwica: zarys monograficzny, Toruń 1965. |
Learning outcomes: |
(in Polish) WG2: student powinien znać podstawowe style w malarstwie i architekturze oraz je rozpoznawać a także mieć podstawową wiedzę na temat datowania obiektów zabytkowych. KP6_WK2: wie o istnieniu w naukach historycznych i pokrewnych różnych punktów widzenia, determinowanych różnym podłożem narodowym i kulturowym Student po zakończeniu zajęć powinien wiedzieć o wpływie religii, polityki, otoczenia również na dzieła sztuki. Powinien rozpoznawać elementy lokalne jak i globalne w nurtach. KP6_UW3: potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł Student potrafi dokonywać analizy dzieła sztuki, rozpoznawania maniery czy stylu architektonicznego. Potrafi również dzieła sztuki, czy historię sztuki traktować jako dziedzinę / naukę pomagającą zrozumieć przeszłość , w tym jej interpretację. KP6_UK5: potrafi kompetentnie wypowiadać się publicznie na temat Student powinien przedstawić swoją wiedzę publicznie podczas zajęć terenowych przed prowadzącym i innymi studentami. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Praca zaliczeniowa konsultowana na wybrany temat obiektu. Przedstyawienie tej pracy w terenie z możliwością zadawania pytań. Ocena odbędzie się na podstawie wygłoszonego referatu w obiekcie omawianym. Dodatkowo brana pod uwagę będzie aktywność w czasie objazdu |
Copyright by University of Bialystok.