Workshop activities in the English language
General data
Course ID: | 350-HS2-1ZWJA |
Erasmus code / ISCED: |
08.351
|
Course title: | Workshop activities in the English language |
Name in Polish: | Zajęcia warsztatowe z języka angielskiego |
Organizational unit: | Faculty of History and International Relations |
Course groups: |
(in Polish) 2L stac.II st.studia historyczne - przedmioty lektoratowe |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | (in Polish) lektoraty |
Prerequisites (description): | (in Polish) znajomość języka na poziomie przynajmniej średniozaawansowanym |
Mode: | (in Polish) zdalnie |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest pogłębienie znajomości języka pod kątem słownictwa stosowanego w pracach naukowych z zakresu historii oraz w materiałach źródłowych, ponadto kształcenie sprawności przekładu dostarczanych na zajęcia tekstów w języku angielskim |
Full description: |
(in Polish) . Zajęcia organizacyjne 2. Nauka zwrotów stosowanych w pracach naukowych z zakresu historii 3 Tłumaczenie dokumentów dotyczących relacji między Chanatem Krymskim a Rzeczypospolitą w XVII w 4. Tłumaczenie dwóch anglojęzycznych relacji nt. bitwy wiedeńskiej 1683 r., wydanych w polskim wydawnictwie źródłowym z XIX w., w opracowaniu Franciszka Kluczyckiego. 5. Przykład hasła słownikowego na temat historii Polski dla anglojęzycznego odbiorcy. Hasło: revolution sejm (1788-1792), autorstwa Richard'a Butterwick'a 6. Tłumaczenie pisma publicystycznego Discourse on the Present Cossack or Peasant War 6. Tłumaczenie artykułów naukowych poświęconych relacjom między Kozaczyzną a Rzeczypospolitą. 7. Tłumaczenie tekstów poświeconych najnowszej historii Ukrainy 8-14. Odczytywanie i tłumaczenie rękopiśmienych depesz angielskiego agenta Francisa Sandersona, w postaci fotokopii z angielskiego The National Archives, na temat sytuacji w Polsce w latach 1672-1674. 15. Przykład hasła słownikowego na temat historii Polski dla anglojęzycznego odbiorcy. Hasło: revolution sejm (1788-1792), autorstwa Richard'a Butterwick'a Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: do wyboru, Moduł 1 - przedmiot podstawowy Dziedzina i dyscyplina nauki: historia Rok studiów/semestr: I rok II stopnia, semestr II Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, ćwiczenia Metody dydaktyczne: podające, aktywizujące i uczestniczące w tym: elementy wykładu, praca z tekstem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, praca w grupach, konsultacje Punkty ECTS: 3 punkty Bilans nakładu pracy studenta - 50 (2 punkty ECTS) Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: (1,4 pkt. ECTS) - o charakterze praktycznym: 3,0 (1 pkt. ECTS) |
Bibliography: |
(in Polish) Oxford Advanced Learner's Dictionary – dowolne wydanie -Nowy słownik angielsko-polski polsko-angielski PWN-Oxford, Warszawa 2004 lub 2012 -Słownik internetowy: http://pl.bab.la/slownik/polski-angielski/ - Akta do dziejów króla Jana III sprawy roku 1683, a osobliwie wyprawy wiedeńskiej wyjaśniające, oprac. F. Kluczycki, Kraków 1883, s. 369-370 (dwie anglojęzyczne relacje o bitwie wiedeńskiej) - Diary of the Honourable Laurence Hyde, constaining the particular occurences during his embassy to John Sobieski, King of Poland, in 1676, [w:] The correspondence of Henry Hyde, Earl of Clarendon, and on his brother Laurence Hyde, earl of Rochester, t. I, oprac. S. Weller Singer, London 1828 - O’ Connor B., Historia Polski, tłum. W. Duży, red. P. Hanczewski, Warszawa 2012 - O’Connor B., The history of Poland: in several letters to persons of quality giving an account of the antient and resent state of that kingdom, London 1698 - International Encyclopedia of Revolution and Protest, ed. Immanuel Ness, Blackwell Publishing, 2009, pp. 2710–2715, entry: Polish Revolution (Sejm), 1788–1792) -F. Sysyn, Seventeenth-Century Views on the Causes of the Khmel’nyts’kyi Uprising: An Examination of the „Discourse on the PresentCossack or Peasant War”, HUS 1981, vol. 5, № 4, pp. 430–466. - A. Kalinowska, M. Mirecka, Bohater czy malkontent? Odbiór Jana Sobieskiego w Wielkiej Brytanii w świetle „London Gazette”, 1665-1674, [w:] Marszałek i hetman koronny Jan Sobieski i jego czasy (1665-1674), red. D. Milewski, Warszawa 2014 - E. Mierzwa, Polska a Anglia w XVII wieku, Toruń 2003 - S. Plokhy, The Gates of Europe: A History of Ukraine. New York: Basic Books, 2015. - S. Plokhy, Chernobyl: History of a Tragedy, London: Allen Lane, 2018. J. C. Marcadé, Kyiv, the Capital of “Modernity” at the Turn of the Twentieth Century, HUS 2019, vol. 36, № 3 -4, pp. 274 -305. |
Learning outcomes: |
(in Polish) KP7_WG1, KP7_WG7, KP7_WK1, KP7_UW1, KP7_UW3, KP7_UK2, KP7_UO2, KP7_UU1, KP7_KK2, KP7_KO1, KP7_KO3, KP7_KR2, KP7_KR5 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składa się aktywna praca na zajęciach, w tym przygotowanie prezentacji oraz praca zaliczeniowa , która potwierdzi nabyte przez studenta umiejętności. |
Copyright by University of Bialystok.