Analiza rynków ekonomicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 350-MS2-1ARE-22 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.6
|
Nazwa przedmiotu: | Analiza rynków ekonomicznych |
Jednostka: | Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych |
Grupy: |
2L stac.II st.studia stosunków międzynarodowych - przedmioty specjalizacyjne |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest przedstawienie, w zaawansowanym stopniu, uwarunkowań oraz zasad funkcjonowania gospodarki rynkowej w ujęciu międzynarodowym, a także zaprezentowanie wpływu dynamicznie zmieniającego się otoczenia na decyzje uczestników rynku. Przedstawione zostaną także podstawowe pojęcia z zakresu rynku międzynarodowego. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie, w zaawansowanym stopniu, uwarunkowań oraz zasad funkcjonowania gospodarki rynkowej w ujęciu międzynarodowym, a także zaprezentowanie wpływu dynamicznie zmieniającego się otoczenia na decyzje uczestników rynku. Przedstawione zostaną także podstawowe pojęcia z zakresu rynku międzynarodowego. W trakcie zajęć omówione zostaną zagadnienia związane z oceną atrakcyjności rynków, w tym rynków zagranicznych oraz różnorodne metody analizy rynku i jego otoczenia. Poruszone zostaną także treści związane z ekonomicznymi, społecznymi i środowiskowymi uwarunkowaniami działalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych oraz oceną tych rynków ze wskazaniem strategii wejścia. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjne Rok studiów/semestr: rok 1 / semestr 2 Wymagania wstępne: bez wymagań wstępnych Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Konwersatorium – 30 godz. Metody dydaktyczne: Konwersatorium z wykorzystaniem prezentacji Power Point, wymaga czynnego uczestnictwa studentów, przede wszystkim: udziału w dyskusji, odpowiedzi na pytania, analizy przygotowanych projektów i studiów przypadków. Punkty ECTS 5 Bilans nakładu pracy studenta: – udział w konwersatoriach – 30h – przygotowanie do zajęć – 30h – przygotowanie projektu – 60h – udział w konsultacjach – 5h RAZEM: 125h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 35h - 1,4 ECTS |
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA Grzegorczyk W., Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019. Lubiński M., Analiza koniunktury i badanie rynków, Elipsa, Warszawa 2004. Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003. Schroeder J., Bartosik- Purgot M., Mruk H. Międzynarodowe badania marketingowe, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2013. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Bartosik-Purgat M., Dostępność i wykorzystanie informacji o rynkach i partnerach zagranicznych w procesie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2012. Budzyński W., Eksport w przedsiębiorstwie, Warszawa, Wydawnictwo Poltext, 2016. Sobczak E., Segmentacja rynków zagranicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010. Krugman .P; Obstfeld M.; Melitz M., International economics: theory and policy, Pearson, Boston 2015. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: Student: 1ARE_W01 zna i rozumie metodologię nauk ekonomicznych z zakresu analizy rynku (KP7_WG1) 2ARE_W02 zna i rozumie specyfikę międzynarodowych stosunków gospodarczych w sferze rekcji rynkowych (KP7_WG2) 3ARE_W02 zna i rozumie zasady funkcjonowania rynków międzynarodowych (KP7_WG3) UMIEJĘTNOŚCI: Student: 1ARE_U01 potrafi prowadzić debatę, uczestniczyć w dyskusji oraz skutecznie argumentować poprawnie posługując się terminologią związaną z gospodarką rynkową, w tym zwłaszcza analizą rynku i (KP7_UK2) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na postawie wyników prac projektowych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Bołtromiuk | |
Prowadzący grup: | Artur Bołtromiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie, w zaawansowanym stopniu, uwarunkowań oraz zasad funkcjonowania gospodarki rynkowej w ujęciu międzynarodowym, a także zaprezentowanie wpływu dynamicznie zmieniającego się otoczenia na decyzje uczestników rynku. Przedstawione zostaną także podstawowe pojęcia z zakresu rynku międzynarodowego. W trakcie zajęć omówione zostaną zagadnienia związane z oceną atrakcyjności rynków, w tym rynków zagranicznych oraz różnorodne metody analizy rynku i jego otoczenia. Poruszone zostaną także treści związane z ekonomicznymi, społecznymi i środowiskowymi uwarunkowaniami działalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych oraz oceną tych rynków ze wskazaniem strategii wejścia. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjne Rok studiów/semestr: rok 1 / semestr 2 Wymagania wstępne: bez wymagań wstępnych Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Konwersatorium – 30 godz. Metody dydaktyczne: Konwersatorium z wykorzystaniem prezentacji Power Point, wymaga czynnego uczestnictwa studentów, przede wszystkim: udziału w dyskusji, odpowiedzi na pytania, analizy przygotowanych projektów i studiów przypadków. Punkty ECTS 5 Bilans nakładu pracy studenta: – udział w konwersatoriach – 30h – przygotowanie do zajęć – 30h – przygotowanie projektu – 60h – udział w konsultacjach – 5h RAZEM: 125h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 35h - 1,4 ECTS |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA Grzegorczyk W., Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019. Lubiński M., Analiza koniunktury i badanie rynków, Elipsa, Warszawa 2004. Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003. Schroeder J., Bartosik- Purgot M., Mruk H. Międzynarodowe badania marketingowe, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2013. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Bartosik-Purgat M., Dostępność i wykorzystanie informacji o rynkach i partnerach zagranicznych w procesie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2012. Budzyński W., Eksport w przedsiębiorstwie, Warszawa, Wydawnictwo Poltext, 2016. Sobczak E., Segmentacja rynków zagranicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010. Krugman .P; Obstfeld M.; Melitz M., International economics: theory and policy, Pearson, Boston 2015. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.