Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Konflikty międzynarodowe w sztuce i literaturze

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 350-MS2-2KSL Kod Erasmus / ISCED: 14.602 / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konflikty międzynarodowe w sztuce i literaturze
Jednostka: Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych
Grupy: 2L stac.II st.studia stosunków międzynarodowych - przedmioty specjalizacyjne
Punkty ECTS i inne: 4.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalizacyjne

Założenia (opisowo):

celem przedmiotu jest ukazanie sposobu ukazywanie konfliktów międzynarodowych, wojny i armii – od czasów starożytnych po XX wieku. W ramach zajeć przyjrzymy się sposobowi ukazywania wojny w literaturze, obrazach i filmie. Zmianom w postrzeganiu wojny przez to jak była ona prezentowana

Skrócony opis:

Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych

Pełny opis:

Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych

Literatura:

A. Becker, Les Monuments aux morts. Mémoire de la Grande Guerre, Paris 1988

P. Burke, Naoczność. Materiały wizualne jako świadectwa historyczne, Kraków 2012.

P. Gough, A Terrible Beauty: British Artists in the First World War. Bristol 2010

M. Janion, Płacz generała. Eseje o wojnie, Warszawa 2007.

Ł. Jureńczyk (ed.), Wojna jako źródło inspiracji w kulturze i sztuce. Literatura. Propaganda. Tożsamość, Bydgoszcz 2017

J. Nowosadtko, M. Rogg: Mars und die Musen: das Wechselspiel von Militär, Krieg und Kunst in der Frühen Neuzeit. Münster 2008

Z. Żygulski jun., Bitwa pod Orszą - struktura obrazu, „Rocznik Historii Sztuki” 12 (1981), s. 85-132

Efekty uczenia się:

KP6_WG4 - student wykazuje znajomość historii porównawczej

KP6_WG6 - student zdaje sobie sprawę z różnorodności źródeł informacji

KP6_WK6 - student rozpoznaje i zna różnice w ujęciach historiograficznych w różnych okresach czasu i kontekstach

KP6_UW1 -samodzielnie zdobywa i utrwala wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny przy zastosowaniu nowoczesnych technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji, zgodnie ze wskazówkami opiekuna naukowego

KP6_UW2 - student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać wiedzę teoretyczną właściwą dla studiów do opisu podstawowych problemów historycznych, ekonomicznych, politycznych i kulturowych

KP6_UW3 - student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł

KP6_UK1 -potrafi przygotować prezentację multimedialną oraz wykorzystywać nowoczesne technologie informacyjne

KP6_UK3 - potrafi obsługiwać na poziomie podstawowym programy biurowe i wykorzystywać je do przygotowywania prac pisemnych

KP6_UK6 - potrafi sporządzić wypowiedź na piśmie dotyczącą wskazanej problematyki

KP6_KK1 -ma krytyczną świadomość zakresu swojej wiedzy historycznej i umiejętności warsztatowych i rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji w zakresie fachowym, ogólnohumanistycznym, jak też kompetencji personalnych i społecznych

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Suski
Prowadzący grup: Robert Suski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych

Pełny opis:

Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych

Literatura:

A. Becker, Les Monuments aux morts. Mémoire de la Grande Guerre, Paris 1988

P. Burke, Naoczność. Materiały wizualne jako świadectwa historyczne, Kraków 2012.

P. Gough, A Terrible Beauty: British Artists in the First World War. Bristol 2010

M. Janion, Płacz generała. Eseje o wojnie, Warszawa 2007.

Ł. Jureńczyk (ed.), Wojna jako źródło inspiracji w kulturze i sztuce. Literatura. Propaganda. Tożsamość, Bydgoszcz 2017

J. Nowosadtko, M. Rogg: Mars und die Musen: das Wechselspiel von Militär, Krieg und Kunst in der Frühen Neuzeit. Münster 2008

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-10-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Suski
Prowadzący grup: Robert Suski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych

Pełny opis:

Konflikty międzynarodowe znajdują odzwierciedlenie w literaturze i sztuce. W ramach zajęć przyjrzymy się w jaki sposób buduje się dyskurs dotyczący konfliktów międzynarodowych

Literatura:

A. Becker, Les Monuments aux morts. Mémoire de la Grande Guerre, Paris 1988

P. Burke, Naoczność. Materiały wizualne jako świadectwa historyczne, Kraków 2012.

P. Gough, A Terrible Beauty: British Artists in the First World War. Bristol 2010

M. Janion, Płacz generała. Eseje o wojnie, Warszawa 2007.

Ł. Jureńczyk (ed.), Wojna jako źródło inspiracji w kulturze i sztuce. Literatura. Propaganda. Tożsamość, Bydgoszcz 2017

J. Nowosadtko, M. Rogg: Mars und die Musen: das Wechselspiel von Militär, Krieg und Kunst in der Frühen Neuzeit. Münster 2008

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.