Projekt edukacyjny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 360-MS2-2PE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt edukacyjny |
Jednostka: | Wydział Matematyki |
Grupy: |
Moduł spec. 2 rok sem. zimowy matematyka - 2 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | nadobowiązkowe |
Założenia (lista przedmiotów): | Dydaktyka matematyki 360-MS2-1DYD |
Założenia (opisowo): | Przed rozpoczęciem nauki przedmiotu student powinien znać podstawę programową przedmiotu matematyka na różnych etapach edukacyjnych, mieć opanowane podstawowe umiejętności z zakresu dydaktyki matematyki, umieć dostrzegać związki matematyki z innymi dziedzinami i umieć planować długofalową pracę swoją i uczniów. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot poświęcony jest metodom aktywizacji uczniów, między innymi przez stosowanie metody projektu, inspirowaniu do pracy badawczej, uczenia się przez działanie i samodzielnego odkrywania wiedzy matematycznej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki: pedagogika Rok studiów/semestr: 2/3 Wykład 5, ćwiczenia 15 Metody dydaktyczne: wykład, pogadanka dydaktyczna, metoda projektu, metoda problemowa, dyskusja, prezentacja Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach: 5 udział w ćwiczeniach:15 zapoznanie z literaturą: 5 prace domowe: 5 udział w konsultacjach: 2 Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 22 godz., 1 pkt. ECTS, o charakterze praktycznym: 20 godz., 1 pkt. ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. E. Brudnik, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie : przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce : Zakład Wydawniczy SFS, 2000 2. H. Siwek, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej, WSiP Warszawa 2005 Literatura dodatkowa: 1. A. Mikina i B. Zając, Metoda projektów nie tylko w gimnazjum - poradnik dla nauczycieli i dyrektorów szkół, http://www.bc.ore.edu.pl/Content/404/metoda_projektow_nie_tylko_w_gimnazjum.pdf, dostęp dnia 27. 09.2021 2. H. Jakubek, Budowanie szkolnego systemu pracy z uczniem zdolnym we współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, https://www.ore.edu.pl › includes › download |
Efekty uczenia się: |
absolwent zna i rozumie: KP7_WG10 - metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, w tym zasobów internetowych, wspomagających nauczanie przedmiotu lub prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów; KP7_WK4 - procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłócenia; absolwent potrafi: KP7_UW2 - adekwatnie dobierać, tworzyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb uczniów materiały i środki, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz metody pracy w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych; KP7_UW3 - rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym; KP7_UW7 - podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów; KP7_UO1 - rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów; KP7_UO2 - skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych uczniów; absolwent jest gotów do: KP7_KK2 - pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Podstawowe metody oceniania to: końcowy projekt zaliczeniowy, obserwacja ciągła aktywności/osiągnięć studenta. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Rybak, Aneta Sliżewska | |
Prowadzący grup: | Anna Rybak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Makowska, Anna Rybak | |
Prowadzący grup: | Justyna Makowska, Anna Rybak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.