Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt edukacyjny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 360-MS2-2PE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt edukacyjny
Jednostka: Wydział Matematyki
Grupy: Moduł spec. 2 rok sem. zimowy matematyka - 2 stopień
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

nadobowiązkowe

Założenia (lista przedmiotów):

Dydaktyka matematyki 360-MS2-1DYD
Planowanie, projektowanie i realizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej 360-MS2-1PPR

Założenia (opisowo):

Przed rozpoczęciem nauki przedmiotu student powinien znać podstawę programową przedmiotu matematyka na różnych etapach edukacyjnych, mieć opanowane podstawowe umiejętności z zakresu dydaktyki matematyki, umieć dostrzegać związki matematyki z innymi dziedzinami i umieć planować długofalową pracę swoją i uczniów.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Przedmiot poświęcony jest metodom aktywizacji uczniów, między innymi przez stosowanie metody projektu, inspirowaniu do pracy badawczej, uczenia się przez działanie i samodzielnego odkrywania wiedzy matematycznej.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki: pedagogika

Rok studiów/semestr: 2/3

Wykład 5, ćwiczenia 15

Metody dydaktyczne: wykład, pogadanka dydaktyczna, metoda projektu, metoda problemowa, dyskusja, prezentacja

Punkty ECTS: 1

Bilans nakładu pracy studenta:

udział w wykładach: 5

udział w ćwiczeniach:15

zapoznanie z literaturą: 5

prace domowe: 5

udział w konsultacjach: 2

Wskaźniki ilościowe:

nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 22 godz., 1 pkt. ECTS,

o charakterze praktycznym: 20 godz., 1 pkt. ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E. Brudnik, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie : przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce : Zakład Wydawniczy SFS, 2000

2. H. Siwek, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej, WSiP Warszawa 2005

Literatura dodatkowa:

1. A. Mikina i B. Zając, Metoda projektów nie tylko w gimnazjum - poradnik dla nauczycieli i dyrektorów szkół, http://www.bc.ore.edu.pl/Content/404/metoda_projektow_nie_tylko_w_gimnazjum.pdf, dostęp dnia 27. 09.2021

2. H. Jakubek, Budowanie szkolnego systemu pracy z uczniem zdolnym we współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, https://www.ore.edu.pl › includes › download

Efekty uczenia się:

absolwent zna i rozumie:

KP7_WG10 - metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, w tym zasobów internetowych, wspomagających nauczanie przedmiotu lub prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów;

KP7_WK4 - procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłócenia;

absolwent potrafi:

KP7_UW2 - adekwatnie dobierać, tworzyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb uczniów materiały i środki, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz metody pracy w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;

KP7_UW3 - rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym;

KP7_UW7 - podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów;

KP7_UO1 - rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów;

KP7_UO2 - skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych uczniów;

absolwent jest gotów do:

KP7_KK2 - pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Podstawowe metody oceniania to: końcowy projekt zaliczeniowy, obserwacja ciągła aktywności/osiągnięć studenta.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Rybak, Aneta Sliżewska
Prowadzący grup: Anna Rybak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Makowska, Anna Rybak
Prowadzący grup: Justyna Makowska, Anna Rybak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)