Meloterapia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-AS2-2BDM |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Meloterapia |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok 2st. AKzA stac. sem zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest uświadomienie wagi głosu użytego w śpiewie w procesie terapeutycznym |
Pełny opis: |
Poziom kształcenia: Studia drugiego stopnia Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, specjalnościowy M_7 Rok studiów /semestr: II rok, 3 semestr Wymagania wstępne: Zaliczone następujące przedmioty: Muzykoterapia Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Ćwiczenia 30 godzin Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu: Ćwiczenia zaliczenie na ocenę Punkty ECTS 3 pkt. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w ćwiczeniach – 30 godzin - przygotowanie do zajęć – 15 godzin - udział w konsultacjach - 10 godzin - przygotowanie do zaliczenia – 10 godz. - przygotowanie prezentacji – 10 godz. Wskaźniki ilościowe - Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 40 1,5 pkt. o charakterze praktycznym 35 1,5 pkt. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) Natanson T. – Wstęp do nauki o muzykoterapii, Ossolineum, Wrocław 1979 2) Meyer L.B. – Emocja i znaczenie w muzyce 3) Teml H. – Relaks w nauczaniu, WSiP, Warszawa 1997 4) Lecourt E. – Muzykoterapia, czyli jak wykorzystywać siłę dźwięków. Videograf II Sp. z o.o., Chorzów 2008, Literatura uzupełniająca: 1) Manturzewska M., Koterska W. – Wybrane zagadnienia z psychologii muzyki, WSiP, Waszawa 1990 2) Kalinowska A.K., Kułak W. – Wpływ muzyki na organizm ludzki, Fizjoterapia 2010, 18, 4, 77-82 3) Resocjalizacja poprzez śpiew i zajęcia teatralne: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/2029020,34886,6541995.html |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia Student, który zaliczył przedmiot W01 - zna możliwości wykorzystania głosu w procesie terapeutycznym W02 - zna podstawowe wzorce atakowania dźwięku w różnych archetypach wokalnych U01 - posiada umiejętność wybierania repertuaru wokalnego wzmacniającego pozytywne komunikaty U02 – potrafi wykorzystać możliwości głosu w relaksacji K01 - rozumie potrzebę stosowania wybranych technik meloterapii w celu budowania pozytywnej samooceny, wzrostu pewności siebie, pobudzania ekspresji własnych uczuć i przeżyć K02 – posiada umiejętność organizacji pracy własnej ukierunkowanej na cel terapeutyczny |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia zaliczenie na ocenę 51% punktów uzyskanych przez studenta z egzaminu czy z ćwiczeń, jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej z danego przedmiotu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.