Podstawy edukacji regionalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-1IAD | Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy edukacji regionalnej | ||
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji | ||
Grupy: |
1 rok PiW SJ sem. zimowy 1 rok PiW SJ sem.letni Przedmioty obowiązkowe - stac. jednolite. kier. PiW |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Student powinien dysponować ogólną wiedzą z zakresu historii Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Pożądana jest także ogólna wiedza z geografii Polski północno-wschodniej oraz podstawowa wiedza z biologii. |
||
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu wskazanie miejsca regionu w całościowej tożsamości społeczno-kulturowej człowieka. Duże znaczenie będzie przywiązywane do integralności natury i kultury w budowaniu homoestazy w aktywności człowieka. |
||
Pełny opis: |
Wykład ma za zadanie: 1. Wprowadzić studenta w problematykę tożsamości społeczno-kulturowej i ukazać miejsce jakie zajmuje w niej tożsamość regionalna 2. Ukazać różnorodność treści wykorzystywanych w budowaniu identyfikacji z regionem w kontekście a) geograficznym b) biologicznym c) historyczno-kulturowym 3. Ukazać znaczenie tożsamości społeczno-kulturowej w budowaniu pozytywnych relacji interpersonalnych |
||
Literatura: |
J.Angiel (red.); Edukacja regionalna - poradnik dla nauczyciela; Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa 2001 P.Kowolik; Edukacja regionalna w klasach początkowych; Katowice 1996 J.Nikitorowicz; Edukacja regionalna i międzykulturowa; WAiP; Warszawa 2009 L.Pawelec; Edukacja regionalna w przedszkolu i klasach młodszych szkoły podstawowej; Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej Kielce 2006 P.Petrykowski; Edukacja regionalna. Problemy podstawowe i otwarte; UMK; Toruń 2003 Z.Piwońska (red.); Edukacja regionalna - poradnik dla nauczycieli szkoły podstawowej, Warszawa 2016 |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: WG11 - Student ma wiedzę dotyczącą różnych dziedzin zapewniającą konstruktywne jej wykorzystanie w edukacji dziecka WG12 - Student ma wiedzę przedmiotową umożliwiającą jej aplikację w projektowaniu działań w edukacji wczesnoszkolnej WK5 - Student ma wiedzę odnoszącą się do różnorodnych rodzajów więzi społecznych, prawidłowości nimi rządzących oraz dotyczącą edukacji międzykulturowej, jej specyfiki i sposobów realizacji Umiejętności: UO7 - Student rozpoznaje specyfikę środowiska lokalnego i regionalnego oraz podejmuje współpracę na rzecz dobra dzieci/uczniów i tego środowiska UU5 - Student wykorzystuje skuteczne sposoby promowania i kształtowania u uczniów postaw obywatelskich i odpowiedzialności w świecie mediów cyfrowych Kompetencje społeczne: UU7 - Student identyfikuje i rozbudza zainteresowania dzieci/uczniów oraz dostosowuje treści kształcenia do ich zasobów; animuje prace nad rozwojem uczestników procesów edukacyjnych oraz wspiera ich samodzielność i przygotowuje do uczenia się przez całe życie |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu na podstawie klasycznego testu wiedzy. Możliwych kilka odpowiedzi odpowiedzi prawidłowych w jednym pytaniu. Będzie uwzględniana poprawka na zgadywanie. Materiał do egzaminu: - wskazana literatura - treści z wykładów audytoryjnych - treści z wykładów realizowanych podczas zajęć w terenie Wyniki egzaminu: 50%-59% punktów - dst 60%-69% punktów - dst plus 70%-79% punktów - db 80%-89% punktów - db plus 90%-100% punktów - bdb |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mirosław Sobecki | |
Prowadzący grup: | Mirosław Sobecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.