Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Creativity Workshop

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 380-ERA-7JHW
Kod Erasmus / ISCED: 05.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Creativity Workshop
Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Aim of the course:

 Stimulating and developing the ability to generate new and valuable ideas for the cognitive and practical problem solving

 Presenting how to utilize one's creative potential to realize business, life and social aims

 Freeing us from the restrictions blocking our innate, expressive creativity

 Acquiring knowledge about the individual and group work tools which allow us to increase the efficiency of our education and work

 Teach participants how to use their natural surroundings to generate ideas

 Start the creative process to develop leadership and teamwork skills

- Getting over fear of creativity


Pełny opis:

Substantive content:

 Creative warm-up - introduction to the "creativity" issue and the purposefulness of its training. Exercises help to concentrate on the creative tasks, build the group's creative atmosphere (interest, integration, educational play) and stimulate creative thinking such as fluidity (ability to generate large amount of solutions), flexibility (efficient transition between methods and problems) and originality (ability to create non-standard solutions)

 Interrogative thinking training - it develops the abilities to recognize the problems and to formulate and reformulate the questions (redefining the problems)

 Associative thinking training - it aims to stimulate the participants to combine (associate) different things and ideas in order to find new perspectives for generating creative solutions

 Transformative thinking training - it aims to develop the ability to transform things (in one's imagination or in the reality) into new and original creations

 Search for creative solutions in the implementation of care and educational tasks

Literatura:

Literature:

1. Dawid Sherwin, Mary Paynter Sherwin, Creativity workshop. Teacher’s guide, Paperback – November 24, 2010

(http://www.slideshare.net/changeorder/creative-workshop-teachers-guide)

2. Arthur B. VanGundy, 101 ACTIVITIES for Teaching Creativity and Problem Solving, Pfeiffer 2004

(http://www.bio-nica.info/biblioteca/VanGoundy2005101ActivitiesTeaching.pdf)

3. Robert W. Lucas, The Creative Training Idea Book: Inspired Tips and Techniques for Engaging and Effective Learning, AMACOM 2003

4. Tan A.G., Creativity: Handbook for teachers, World Scientific Publishing Co., New York 2007

5. Baer J. Kaufman J.C., Being Creative Inside and Outside the Classroom: How to Boost Your Student’s Creativity- and Your Own, Sense Publishers, Rotterdam 2012

6. Epstein R., The Big Book of Creativity Games, McGraw-Hill, New York 2000

Metody i kryteria oceniania:

Forms and conditions of credit:

 preparation of creative activities on the indicated topic

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Namiotko
Prowadzący grup: Urszula Namiotko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Aim of the course:

 Stimulating and developing the ability to generate new and valuable ideas for the cognitive and practical problem solving

 Presenting how to utilize one's creative potential to realize business, life and social aims

 Freeing us from the restrictions blocking our innate, expressive creativity

 Acquiring knowledge about the individual and group work tools which allow us to increase the efficiency of our education and work

 Teach participants how to use their natural surroundings to generate ideas

 Start the creative process to develop leadership and teamwork skills

- Getting over fear of creativity

Literatura:

Literature:

1. Dawid Sherwin, Mary Paynter Sherwin, Creativity workshop. Teacher’s guide, Paperback – November 24, 2010

(http://www.slideshare.net/changeorder/creative-workshop-teachers-guide)

2. Arthur B. VanGundy, 101 ACTIVITIES for Teaching Creativity and Problem Solving, Pfeiffer 2004

(http://www.bio-nica.info/biblioteca/VanGoundy2005101ActivitiesTeaching.pdf)

3. Robert W. Lucas, The Creative Training Idea Book: Inspired Tips and Techniques for Engaging and Effective Learning, AMACOM 2003

4. Tan A.G., Creativity: Handbook for teachers, World Scientific Publishing Co., New York 2007

5. Baer J. Kaufman J.C., Being Creative Inside and Outside the Classroom: How to Boost Your Student’s Creativity- and Your Own, Sense Publishers, Rotterdam 2012

6. Epstein R., The Big Book of Creativity Games, McGraw-Hill, New York 2000

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Namiotko
Prowadzący grup: Urszula Namiotko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)