Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Intercultural communication

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 380-ERA-7JIB
Kod Erasmus / ISCED: 05.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Intercultural communication
Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

The classes introduce issues of interculturalism through the analysis of theories and concepts of coexistence of different cultural systems, the dynamics of their interpenetration and the construction of the so-called "third way". Analyses of semiotic theories and work with Gudykunst's theory introduce students to the issue of intercultural communication. The content of the course is the study of principles and rules that guide communication when the factor of cultural difference is introduced. Students will become acquainted with the basics of semiotic theory and Barthes' method, which allows them to analyze communication from an intercultural perspective.

Skrócony opis:

The classes introduce issues of interculturalism through the analysis of theories and concepts of coexistence of different cultural systems, the dynamics of their interpenetration and the construction of the so-called "third way". Analyses of semiotic theories and work with Gudykunst's theory introduce students to the issue of intercultural communication. The content of the course is the study of principles and rules that guide communication when the factor of cultural difference is introduced. Students will become acquainted with the basics of semiotic theory and Barthes' method, which allows them to analyze communication from an intercultural perspective.

Pełny opis:

. Intercultural communication subject and problems: semiotic and sociopsychological tradition.

2. Intercultural communication as a social practice. Issues of disorders of ntercultural communication: ethnocentrism, ethnorelativism; stereotypes.

3. Intercultural communication as a social practice: tradition, canon, individual disposition - interpretations of the sign/symbol

4. Culture as communication: the importance of the process of interpretation in the reception and transmission of the social world. Basic assumptions of symbolic interactionism: G.H. Mead, J.Cooley, H.Blumer.

6. Theory of meaning, exchange of symbolic meanings and connected actions, role of symbol in communication process.

7. Theory of self in the light of collectivism and individualism of culture

8. Interpersonal cross-cultural communication. W. Gudykunst's uncertainty/anxiety control theory.

Literatura:

GudykunstW.B.,Young Y.K., Communicating with Strangess. An Approache to Intercultural Communication, New York 1997 (third edition)

Murzyn M.A., Purchla J., (ed.) Cultural Heritage in the 21th Century. Opportunities and Challnges,Kraków 2007

Shore B., Culture in Mind, New York, 1997

Wierzbicka A., Semantics, Culture and Cognition, New York 1992

Agar M., Language Shock. Understanding culture of conversation, New York 1993

Metody i kryteria oceniania:

write a paper: analyses of given cultural artifacts from the intercultural perspective

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Misiejuk
Prowadzący grup: Dorota Misiejuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Misiejuk
Prowadzący grup: Dorota Misiejuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)