University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

MA Seminar part 1

General data

Course ID: 380-ON2-1SEM1
Erasmus code / ISCED: 05.0 The subject classification code consists of three to five digits, where the first three represent the classification of the discipline according to the Discipline code list applicable to the Socrates/Erasmus program, the fourth (usually 0) - possible further specification of discipline information, the fifth - the degree of subject determined based on the year of study for which the subject is intended. / (0110) Education, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: MA Seminar part 1
Name in Polish: Seminarium magisterskie cz.1
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups: (in Polish) 1 rok 2st. POW niestac.
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Celem seminarium magisterskiego jest rozwijanie wiedzy i umiejętności naukowo-badawczych Studentek i Studentów, niezbędnych do przygotowania pracy magisterskiej z zakresu szeroko pojętej pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej (uwzględniającej oddziaływania pedagogiczne w warunkach zmiany kulturowej ( socjalizacji): indywidualizmu i oprotestowania tradycji; działalność instytucji opiekuńczo - wychowawczych; szeroko rozumianej profilaktyki analiz dobrostanu jednostek jako efektu wsparcia w rozwoju i procesów opiekuńczych państwa, organizacji samorządowych czy instytucji edukacyjnych.

Full description: (in Polish)

Profil ogólnoakademicki Studia II stopnia

Przedmiot obowiązkowy,

grupa przedmiotów dyplomowe

Pedagogika

Rok studiów I/sem. I

Liczba godz.: 60 godz. seminarium

Wymagania wstępne: brak

Punkty ECTS - 10

Metody kształcenia: wykład konwersatoryjny, dyskusja, metoda projektu, metody praktyczne, praca z tekstem, metoda problemowa

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach - 60 godz.

Udział w konsultacjach – 45 godz.

Przygotowanie do zajęć - 90 godz.

Realizacja badań - 45 godz.

Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - 30 godz.

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 105 h - 4 ECTS

niewymagającymi bezpośredniego kontaktu z nauczycielem: 165h - 6 ECTS

Bibliography: (in Polish)

Babbie, E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Tłum. W. Betkiewicz, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Denzin, N.K., Lincoln Y.S. (red.) (2010). Metody badań jakościowych, Tom 1, Tom 2, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Denzin, N.K., Lincoln, Y.S. (red.). (2010). Metody badań jakościowych, t. 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Flick, U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Niezbędnik Badacza, tłum. P. Tomanek, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Grzybowski P,, Sawicki K. (2010) Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, IMPULS.

Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe: metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP.

Pozostała literatura zgodnie z tematyką prac magisterskich.

Learning outcomes: (in Polish)

W zakresie wiedzy student:

ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach

społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice)(KP7_WG4),

ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę (KP7_WG5),

ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym (KP7_WG6),

ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach (KP7_WK3),

ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki

zawodowej (KP7_WK8).

W zakresie umiejętności student:

posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i

przetwarzania informacji (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów opiekuńczo-wychowawczych oraz edukacyjnych (KP7_UW1),

potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu

pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych

problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych,

kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych (KP7_UW2),

posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów,

wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w

kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych

autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi (w tym dotyczącymi ochrony własności intelektualnej) (KP7_UK3),

posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w

metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze,

dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze;

opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski,

wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny

pedagogiki (KP7_UO1),

potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w

celu analizowania podejmowanych działań praktycznych (KP7_UO3),

W zakresie kompetencji społecznych student:

jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób

profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i

formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i

cudzą pracą (w tym dotyczące ochrony własności intelektualnej);

poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych (KP7_KO1),

odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy,

podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się

odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać,

wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje

to podejście wśród innych (KP7_KO2)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- Przygotowanie wersji roboczej części teoretycznej w oparciu o analizę literatury przedmiotu oraz danych wtórnych

- Obecność i aktywność podczas zajęć (zaliczenie nieobecności podczas konsultacji, przy czym nie więcej niż 50% godzin nieobecności umożliwia zaliczenie przedmiotu).

Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Seminar, 25 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Emilia Kramkowska, Dorota Misiejuk, Agnieszka Suplicka
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Grading

Classes in period "Academic year 2024/2025" (past)

Time span: 2024-10-01 - 2025-06-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Seminar, 25 hours more information
Coordinators: Dorota Misiejuk
Group instructors: Wioleta Danilewicz, Anna Młynarczuk-Sokołowska, Jerzy Nikitorowicz, Andrzej Proniewski
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Grading

Classes in period "Academic year 2025/2026" (future)

Time span: 2025-10-01 - 2026-06-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Seminar, 25 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)