Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologie informacyjno-komunikacyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 380-RS5-1IAT
Kod Erasmus / ISCED: 05.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Technologie informacyjno-komunikacyjne
Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji
Grupy: 1 rok SPC SJ sem.zimowy
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Rok studiów /semestr

I rok / I semestr

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów)

Podstawowa znajomość obsługi komputera i Pakietu MS OFFICE 2007-2019 lub LibreOffice / OpenOffice

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć

30 godzin (laboratoria) – zajęcia w pracowni komputerowej

Założenia i cele przedmiotu

Uczestnik po ukończeniu przedmiotu :

• świadomie posługuje się komputerem w społeczeństwie informacyjnym, zna zasady etyki w korzystaniu z mediów oraz potrafi zastosować je w świadomym i krytycznym odbiorze i tworzeniu komunikatów medialnych;

• zna szanse i zagrożenia związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie wychowania, edukacji i samokształcenia;

• potrafi praktycznie i efektywnie wykorzystać wybrane oprogramowanie komputerowe w ramach korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (np. opracowywanie dokumentu zgodnie z zasadami edycji tekstu, wykorzystywanie arkusza kalkulacyjnego do obliczeń i graficznej prezentacji danych liczbowych, przygotowywania efektywnych prezentacji multimedialnych, przetwarzania obrazu, tekstu i dźwięku);

• zna metodykę prowadzenia zajęć przy użyciu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych wspomagających proces uczenia się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

• potrafi wykorzystać technologię informacyjną w procesie dydaktycznym tworząc scenariusze zajęć, przygotowując materiały edukacyjne oraz realizując inne zadania kulturalne i społeczne dostosowane do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

• wykorzystuje komputer do projektowania, planowania i samodzielnego opracowania zagadnień;

• potrafi wyszukiwać i weryfikować treści w Internecie, a także wykorzystywać znajdujące się w nim zasoby do zwiększania efektywności pracy osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu

pogadanka, dyskusja, praca online, ćwiczenia laboratoryjne, pokaz, projekt;

Zaliczenie na ocenę (sprawdzenie praktycznych umiejętności posługiwania się ICT)

Punkty ECTS - 3,00

Bilans nakładu pracy studenta

Udział w laboratoriach - 30h;

Przygotowanie się do zajęć - 15h;

Konsultacje - 10h;

Przygotowanie do zaliczeń cząstkowych i końcowego - 20h.

Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 40h

o charakterze praktycznym 65h

Literatura:

Batorski, D., Korzystanie z Internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników, [w:] Łukasz J. (red.). Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.

Cendrowska D., Zrób to lepiej! O sztuce komputerowego składania tekstu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Cox J., Microsoft Word 2010. Krok po kroku, Wydawnictwo RM, Gliwice 2012.

Dec Z., Konieczny R., ABC komputera, Wydawca Edition, Kraków 2007.

Frye C., Microsoft Excel 2010 krok po kroku, Wydawnictwo RM, Gliwice 2012.

Filiciak M., Ptaszek G., Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.

Juszczy S., Edukacja i rewalidacja osób niepełnosprawnych wspomagana technologią informacyjną, „Chowanna” 1, 2004, http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Chowanna/Chowanna-r2004-t1/Chowanna-r2004-t1-s115-130/Chowanna-r2004-t1-s115-130.pdf

Levinson P., Nowe nowe media, WAM, Kraków 2010.

Levy P., Drugi potop, [w:] Hopfinger M. (red.), Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Oficyna Naukowa, Warszawa 2005.

Murray K., Microsoft Word 2010 PL. Praktyczne podejście, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011.

Siemieniecki B., Komputer w pedagogice specjalnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.

Sokół M., Sokół R., Internet. Jak surfować bezpiecznie, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005.

Wróblewski P., MS Office 2007 PL w biurze i nie tylko, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.

Zimek R., PowerPoint 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2010.

Eduportal - http://eduportal.uwb.edu.pl

Microsoft - http://www.microsoft.com/

ECDL - https://centrum.kiss.pl/egzaminy_probne.html

Excel - https://excelszkolenie.pl/2016/index_2016eng.htm

Office - http://office.info.pl

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Umiejętności:

KA7_UU2 - samodzielne rozwija wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych, i technologii;

Kompetencje społeczne:

KA7_KO2 - komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne;

KA7_KR1 - działa na rzecz poprawy jakości działania przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty wykorzystując technologię informacyjno-komunikacyjną

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę przy minimum 80% obecności na zajęciach. Student ponadwymiarowe nieobecności odpracowuje na konsultacjach. Ocena końcowa jest wyliczana na podstawie średniej uzyskanej z wszystkich zaliczeń zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć, przy czym do uzyskania przez studenta zaliczenia przedmiotu wymaganych jest zdobycie minimum 51% ogólnej liczby punktów.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karol Kowalczuk
Prowadzący grup: Karol Kowalczuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Rok studiów /semestr

I rok / I semestr

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów)

Podstawowa znajomość obsługi komputera i Pakietu MS OFFICE 2007-2019 lub LibreOffice / OpenOffice

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć

15 godzin (laboratoria) – zajęcia w pracowni komputerowej

Założenia i cele przedmiotu

Uczestnik po ukończeniu przedmiotu :

• świadomie posługuje się komputerem w społeczeństwie informacyjnym, zna zasady etyki w korzystaniu z mediów oraz potrafi

zastosować je w świadomym i krytycznym odbiorze i tworzeniu komunikatów medialnych;

• szanse i zagrożenia związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie wychowania, edukacji i

samokształcenia;

• potrafi praktycznie i efektywnie wykorzystać wybrane oprogramowanie komputerowe w ramach korzystania z usług w sieciach

informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (np. opracowywanie dokumentu zgodnie z zasadami edycji tekstu,

wykorzystywanie arkusza kalkulacyjnego do obliczeń i graficznej prezentacji danych liczbowych, przygotowywania efektywnych

prezentacji multimedialnych, przetwarzania obrazu, tekstu i dźwięku);

• zna metodykę prowadzenia zajęć przy użyciu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych wspomagających proces uczenia

się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

• potrafi wykorzystać technologię informacyjną w procesie dydaktycznym tworząc scenariusze zajęć, przygotowując materiały edukacyjne

oraz realizując inne zadania kulturalne i społeczne dostosowane do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

• wykorzystuje komputer do projektowania, planowania i samodzielnego opracowania zagadnień;

• potrafi wyszukiwać i weryfikować treści w Internecie, a także wykorzystywać znajdujące się w nim zasoby do zwiększania efektywności

pracy osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu

pogadanka, dyskusja, praca online, ćwiczenia laboratoryjne, pokaz, projekt;

Zaliczenie na ocenę (sprawdzenie praktycznych umiejętności posługiwania się ICT)

Punkty ECTS - 3,00

Bilans nakładu pracy studenta

Udział w laboratoriach - 15h;

Przygotowanie się do zajęć - 15h;

Konsultacje - 10h;

Przygotowanie do zaliczeń cząstkowych i końcowego - 10h.

Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25h

o charakterze praktycznym 40h

Literatura:

Batorski, D., Korzystanie z Internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników, [w:] Łukasz J. (red.). Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.

Cendrowska D., Zrób to lepiej! O sztuce komputerowego składania tekstu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Cox J., Microsoft Word 2010. Krok po kroku, Wydawnictwo RM, Gliwice 2012.

Dec Z., Konieczny R., ABC komputera, Wydawca Edition, Kraków 2007.

Frye C., Microsoft Excel 2010 krok po kroku, Wydawnictwo RM, Gliwice 2012.

Filiciak M., Ptaszek G., Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.

Juszczy S., Edukacja i rewalidacja osób niepełnosprawnych wspomagana technologią informacyjną, „Chowanna” 1, 2004, http://

bazhum.muzhp.pl/media//files/Chowanna/Chowanna-r2004-t1/Chowanna-r2004-t1-s115-130/Chowanna-r2004-t1-s115-130.pdf

Levinson P., Nowe nowe media, WAM, Kraków 2010.

Levy P., Drugi potop, [w:] Hopfinger M. (red.), Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Oficyna Naukowa, Warszawa 2005.

Murray K., Microsoft Word 2010 PL. Praktyczne podejście, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011.

Siemieniecki B., Komputer w pedagogice specjalnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.

Sokół M., Sokół R., Internet. Jak surfować bezpiecznie, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005.

Wróblewski P., MS Office 2007 PL w biurze i nie tylko, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.

Zimek R., PowerPoint 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2010.

Blackboard - http:// blackboard.uwb.edu.pl/

Office.info.pl – baza wiedzy, http://office.info.pl

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Remża
Prowadzący grup: Piotr Remża
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Rok studiów /semestr

I rok / I semestr

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów)

Podstawowa znajomość obsługi komputera i Pakietu MS OFFICE 2007-2019 lub LibreOffice / OpenOffice

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć

30 godzin (laboratoria) – zajęcia w pracowni komputerowej

Założenia i cele przedmiotu

Uczestnik po ukończeniu przedmiotu :

• świadomie posługuje się komputerem w społeczeństwie informacyjnym, zna zasady etyki w korzystaniu z mediów oraz potrafi

zastosować je w świadomym i krytycznym odbiorze i tworzeniu komunikatów medialnych;

• zna szanse i zagrożenia związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie wychowania, edukacji i

samokształcenia;

• potrafi praktycznie i efektywnie wykorzystać wybrane oprogramowanie komputerowe w ramach korzystania z usług w sieciach

informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (np. opracowywanie dokumentu zgodnie z zasadami edycji tekstu,

wykorzystywanie arkusza kalkulacyjnego do obliczeń i graficznej prezentacji danych liczbowych, przygotowywania efektywnych

prezentacji multimedialnych, przetwarzania obrazu, tekstu i dźwięku);

• zna metodykę prowadzenia zajęć przy użyciu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych wspomagających proces uczenia

się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

• potrafi wykorzystać technologię informacyjną w procesie dydaktycznym tworząc scenariusze zajęć, przygotowując materiały edukacyjne

oraz realizując inne zadania kulturalne i społeczne dostosowane do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

• wykorzystuje komputer do projektowania, planowania i samodzielnego opracowania zagadnień;

• potrafi wyszukiwać i weryfikować treści w Internecie, a także wykorzystywać znajdujące się w nim zasoby do zwiększania efektywności

pracy osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu

pogadanka, dyskusja, praca online, ćwiczenia laboratoryjne, pokaz, projekt;

Zaliczenie na ocenę (sprawdzenie praktycznych umiejętności posługiwania się ICT)

Punkty ECTS - 3,00

Bilans nakładu pracy studenta

Udział w laboratoriach - 30h;

Przygotowanie się do zajęć - 15h;

Konsultacje - 10h;

Przygotowanie do zaliczeń cząstkowych i końcowego - 10h.

Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25h

o charakterze praktycznym 40h

Literatura:

Batorski, D., Korzystanie z Internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników, [w:] Łukasz J. (red.). Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.

Cendrowska D., Zrób to lepiej! O sztuce komputerowego składania tekstu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Cox J., Microsoft Word 2010. Krok po kroku, Wydawnictwo RM, Gliwice 2012.

Dec Z., Konieczny R., ABC komputera, Wydawca Edition, Kraków 2007.

Frye C., Microsoft Excel 2010 krok po kroku, Wydawnictwo RM, Gliwice 2012.

Filiciak M., Ptaszek G., Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.

Juszczy S., Edukacja i rewalidacja osób niepełnosprawnych wspomagana technologią informacyjną, „Chowanna” 1, 2004, http://

bazhum.muzhp.pl/media//files/Chowanna/Chowanna-r2004-t1/Chowanna-r2004-t1-s115-130/Chowanna-r2004-t1-s115-130.pdf

Levinson P., Nowe nowe media, WAM, Kraków 2010.

Levy P., Drugi potop, [w:] Hopfinger M. (red.), Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Oficyna Naukowa, Warszawa 2005.

Murray K., Microsoft Word 2010 PL. Praktyczne podejście, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011.

Siemieniecki B., Komputer w pedagogice specjalnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.

Sokół M., Sokół R., Internet. Jak surfować bezpiecznie, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005.

Wróblewski P., MS Office 2007 PL w biurze i nie tylko, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.

Zimek R., PowerPoint 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2010.

Eduportal - http://eduportal.uwb.edu.pl

Microsoft - http://www.microsoft.com/

ECDL - https://centrum.kiss.pl/egzaminy_probne.html

Excel - https://excelszkolenie.pl/2016/index_2016eng.htm

Office - http://office.info.pl

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Rok studiów /semestr

I rok / I semestr

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów)

Podstawowa znajomość obsługi komputera i Pakietu MS OFFICE 2007-2019 lub LibreOffice / OpenOffice

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć

30 godzin (laboratoria) – zajęcia w pracowni komputerowej

Założenia i cele przedmiotu

Uczestnik po ukończeniu przedmiotu :

• świadomie posługuje się komputerem w społeczeństwie informacyjnym, zna zasady etyki w korzystaniu z mediów oraz potrafi

zastosować je w świadomym i krytycznym odbiorze i tworzeniu komunikatów medialnych;

• zna szanse i zagrożenia związane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie wychowania, edukacji i

samokształcenia;

• potrafi praktycznie i efektywnie wykorzystać wybrane oprogramowanie komputerowe w ramach korzystania z usług w sieciach

informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (np. opracowywanie dokumentu zgodnie z zasadami edycji tekstu,

wykorzystywanie arkusza kalkulacyjnego do obliczeń i graficznej prezentacji danych liczbowych, przygotowywania efektywnych

prezentacji multimedialnych, przetwarzania obrazu, tekstu i dźwięku);

• zna metodykę prowadzenia zajęć przy użyciu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych wspomagających proces uczenia

się uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

• potrafi wykorzystać technologię informacyjną w procesie dydaktycznym tworząc scenariusze zajęć, przygotowując materiały edukacyjne

oraz realizując inne zadania kulturalne i społeczne dostosowane do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

• wykorzystuje komputer do projektowania, planowania i samodzielnego opracowania zagadnień;

• potrafi wyszukiwać i weryfikować treści w Internecie, a także wykorzystywać znajdujące się w nim zasoby do zwiększania efektywności

pracy osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu

pogadanka, dyskusja, praca online, ćwiczenia laboratoryjne, pokaz, projekt;

Zaliczenie na ocenę (sprawdzenie praktycznych umiejętności posługiwania się ICT)

Punkty ECTS - 3,00

Bilans nakładu pracy studenta

Udział w laboratoriach - 30h;

Przygotowanie się do zajęć - 15h;

Konsultacje - 10h;

Przygotowanie do zaliczeń cząstkowych i końcowego - 10h.

Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25h

o charakterze praktycznym 40h

Literatura:

Batorski, D., Korzystanie z Internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników, [w:] Łukasz J. (red.). Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.

Cendrowska D., Zrób to lepiej! O sztuce komputerowego składania tekstu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Cox J., Microsoft Word 2010. Krok po kroku, Wydawnictwo RM, Gliwice 2012.

Dec Z., Konieczny R., ABC komputera, Wydawca Edition, Kraków 2007.

Frye C., Microsoft Excel 2010 krok po kroku, Wydawnictwo RM, Gliwice 2012.

Filiciak M., Ptaszek G., Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.

Juszczy S., Edukacja i rewalidacja osób niepełnosprawnych wspomagana technologią informacyjną, „Chowanna” 1, 2004, http://

bazhum.muzhp.pl/media//files/Chowanna/Chowanna-r2004-t1/Chowanna-r2004-t1-s115-130/Chowanna-r2004-t1-s115-130.pdf

Levinson P., Nowe nowe media, WAM, Kraków 2010.

Levy P., Drugi potop, [w:] Hopfinger M. (red.), Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Oficyna Naukowa, Warszawa 2005.

Murray K., Microsoft Word 2010 PL. Praktyczne podejście, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011.

Siemieniecki B., Komputer w pedagogice specjalnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.

Sokół M., Sokół R., Internet. Jak surfować bezpiecznie, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005.

Wróblewski P., MS Office 2007 PL w biurze i nie tylko, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.

Zimek R., PowerPoint 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2010.

Eduportal - http://eduportal.uwb.edu.pl

Microsoft - http://www.microsoft.com/

ECDL - https://centrum.kiss.pl/egzaminy_probne.html

Excel - https://excelszkolenie.pl/2016/index_2016eng.htm

Office - http://office.info.pl

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)