Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Język obcy - angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 380-S2-1JAN Kod Erasmus / ISCED: 05.002 / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język obcy - angielski
Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji
Grupy: 1 rok 2st. Pedagogika stac. sem.letni
Moduł ogólnouczelniany - stac. II stop. Pedagogika
Punkty ECTS i inne: 2.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2.


Celem lektoratu języka obcego na studiach 2° stopnia jest:

-Pogłębianie kompetencji leksykalnych, gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych w komunikowaniu się w języku obcym, w tym doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu,mówienia, czytania i pisania.

-Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego.

-Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji zosobami spoza grona specjalistów. ---Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym.


Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Lektorat języka obcego na studiach 2° obejmuje:

Doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie rozumienia ze sluchu, czytania tekstów fachowych/specjalistycznych,

obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, tworzenia wypowiedzi ustnych oraz pisemnych w celu komunikacji na poziomie

B2 + oraz samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem róznych żródeł w języku obcym

Pełny opis:

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Forma studiów: niestacjonarne

Poziom kształcenia:Studia drugiego stopnia stopnia

Moduł:ogólnouczelniany

Rodzaj przedmiotu: język obcy; przedmiot obowiązkowy

Rok studiów/semestr: I rok studiów, semestr II.

Liczba godzin: 30

Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz.

Punkty ECTS:2

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

-wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godz 1 ECTS

-o charakterze praktycznym 30 godz1 ECTS

Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami: 60 godz. w tym:

udział w ćwiczeniach: 30 godz.;

praca włansa studenta: przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów, wykonywanie zadań online, 30 godz.

Literatura:

Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland,

Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP

Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP

English for Presentations M. Grussendorf, OUP

Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP

Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.

Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych:

Literatura podstawowa:

Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.

Literatura uzupełniająca i specjalistyczna:

Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.

Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych:

www.guardian.com

www.bbc.com/news

www.conversation.com

www.independent.com

www.onestopenglish.com

linguahouse.com

breakingnewsenglish.com

www.warsawvoice.pl

https://www.ted.com/

https://ed.ted.com/

Efekty uczenia się:

UMIEJETNOSCI, absolwent potrafi

KA7_UK2 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się

w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania

rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące

różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć

teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych

dyscyplin naukowych w kontekście języka obcego

sposób weryfikacji:testy czastkowe, test semestralny, prace pisemne,egzamin,

KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:

KA7_KO2 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy,

podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się

odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża

taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje

to podejście wśród innych w kontekście języka obcego.

sposób weryfikacji: bieżące przygotowanie do zajęć i aktywne w nich uczestnictwo,udział w dyskusji i współpracy w grupie

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: z wykorzystaniem modułow do samodzielnej realizacji na platformie BLACKBOARD w oparciu o autorskie materiały specjalistyczne.

Wiedza i umiejętnosći sprawdzane są w formie:

- ocenę bieżacego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa.

- prac i testów pisemnych

- modułów nauczania na platformie Blackboard

Warunki zaliczenia przedmiotu:

-zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych (streszczenie artykułu z dziedziny specjalizacji studenta)

-zaliczenie na min 51% modułów na platformie Blackboard

-obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo ( udział w dyskusji i wpółpracyw grupie)

100% - 90% - bardzo dobry (5.0)

89% - 80% - dobry plus (4.5)

79% - 70% - dobry (4.0)

69% - 60% - dostateczny plus (3.5)

59% - 51% - dostateczny (3.0)

Zaliczenie przedmiotu:

zaliczenie na ocenę na koniec II semestru

egzamin ustny na koniec II semestru

Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zjazdu, student jest zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętnosc streszczenia)

Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Bożena Miśkiewicz
Prowadzący grup: Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Bożena Miśkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Lektorat języka obcego na studiach 2° obejmuje:

Doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie czytania i rozumienia tekstów fachowych/specjalistycznych, obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, analizę językową tych tekstów,

Pełny opis:

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Forma studiów: niestacjonarne

Poziom kształcenia:Studia drugiego stopnia stopnia

Moduł:ogólnouczelniany

Rodzaj przedmiotu: język obcy; przedmiot obowiązkowy

Rok studiów/semestr: I rok studiów, semestr II.

Liczba godzin: 30

Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz.

Punkty ECTS:2

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

-wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godz 1 ECTS

-o charakterze praktycznym 30 godz1 ECTS

Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami: 60 godz. w tym:

udział w ćwiczeniach: 30 godz.;

praca włansa studenta: przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów, wykonywanie zadań online 30 godz.

Literatura:

Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland,

Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP

Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP

English for Presentations M. Grussendorf, OUP

Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP

Uwagi:

Tematyka zajęć:

1.Sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty, słownictwo, struktury zdań, skróty.

2. Wypowiedź pisemna –streszczenie pracy licencjackiej.

3. Wypowiedź ustna – umiejętność przekazania wiedzy specjalistycznej w formie prezentacji oraz udział w dyskusji.

4. Pogłębianie słownictwa specjalistycznego z dziedzin pedagogiki i psychologii.

5.Słownictwo i umiejętność prowadzenia dyskusji dotyczących:

-biężących aspektów edukacji w Polsce i na świecie

-najnowszych trendów edukacyinych np. roli i wykorzystania nowoczesnych technologii

-uzależnień, w tym uzależnienień od nowoczesnych technologii

-problemów przemocy z uwzglęnieniem cyberprzemocy

-problemów wspólczesnego rynku pracy

UWAGA! TEMATYKA MOZE ULEC ZMIANIE W ZALEŻNOSCI OD TEMATÓW PRAC MAGISTERSKICH

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Barbara Rudziak
Prowadzący grup: Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Barbara Rudziak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe lektoraty

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Lektorat języka obcego na studiach 2° obejmuje:

Doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie rozumienia ze sluchu, czytania tekstów fachowych/specjalistycznych,

obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, tworzenia wypowiedzi ustnych oraz pisemnych w celu komunikacji na poziomie

B2 + oraz samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem róznych żródeł w języku obcym

Pełny opis:

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Forma studiów: niestacjonarne

Poziom kształcenia:Studia drugiego stopnia stopnia

Moduł:ogólnouczelniany

Rodzaj przedmiotu: język obcy; przedmiot obowiązkowy

Rok studiów/semestr: I rok studiów, semestr II.

Liczba godzin: 30

Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz.

Punkty ECTS:2

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

-wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godz 1 ECTS

-o charakterze praktycznym 30 godz1 ECTS

Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami: 60 godz. w tym:

udział w ćwiczeniach: 30 godz.;

praca włansa studenta: przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów, wykonywanie zadań online, 30 godz.

Literatura:

Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland,

Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP

Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP

English for Presentations M. Grussendorf, OUP

Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP

Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.

Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych:

Literatura podstawowa:

Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.

Literatura uzupełniająca i specjalistyczna:

Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.

Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych:

www.guardian.com

www.bbc.com/news

www.conversation.com

www.independent.com

www.onestopenglish.com

linguahouse.com

breakingnewsenglish.com

www.warsawvoice.pl

https://www.ted.com/

https://ed.ted.com/

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-10-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.